• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Visste inte att du hade en elak sida Snutti?

Här har vi grillat hamburgare idag. Hemmagjorda åff kårs. Magnus bjöd en kompis också.

Badade lite efteråt. Eller Magnus och Densie. Daniela är inte så förtjust i det kalla vattnet!
    Vi gungade lite istället. Hon tycker det är roligt. Särskillt när man busar med henne när hon kommer mot en.

Sen har vi duschat och badat dem inne också.
    Daniela har varit sååå svettig idag. BLÖT i nacken och på lilla hjässan!
    Vi satt iofs på altanen då...där var det väldigt varmt. Inglasad som den är...men vi öppnade upp när vi skulle äta...men värmen försvann inte för det...!
    Aja...hon fick ett ngt svalare bad än vanligt.

OJ vad hon skrämde mig förut. Hade lagt henne, och Denise...skulle precis äta lite. Då hör jag ett illvrål...eller flera efter varandra från sovrummet.
    Blev alldeles iskall...shit...vad är det som händer?
    Tänkte om en katt hoppat på henne eller ngt sånt.
    Men hon måste ha drömt eller ngt för jag hittade ingen katt eller annat i sovrummet.
    När Magnus kom upp sa han att kanske en geting stuckit henne. Men jag såg ingen när jag var där inne.
    Hon ville inte somna om på egen hand så hon fick vara uppe medans jag åt...sedan fick hon amma lite om hon ville...vilket hon ville. Lilla skruttan min!

Denise krånglade inget ikväll...och sov fastän det var värsta åskan ute...och sen regnade det också. Smattrar sååååå på fönsterbrädet och altanen som gränsar till hennes rum...men men ...hon sov vidare. Eller kom inte upp iaf.

Sitter och kollar på "So you think you can dance"...fan vad kul när vissa dansar!! Som Idol-uttagningarna...när folk inte kan sjunga!

Ska snart lägga mig...tidig morgon...och fast jag vilade rätt länge så tja...har väl en del att ta igen! Och så vaknar hon väl tidigt imorgon också!

Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Godkväller!

Phant - Läbbigt med illvrål och sen inte fatta vad som händer.

Hugo han har verkligen fått kläm på det här med att snurra runt nu. Han snurrar och snurrar och snurrar.

Jag deppar också ikväll... Jävla skit alltså. Blääää!
    Conny har nu jobbat två nätter i rad (sista natten inatt) sen har han semester nästan tre veckor. Imorgon ska han sova större delen av dagen såklart för att komma ifatt med sömntimmar, sen ska han iväg vid sextiden på kvällen för "traditionsenlig grillfest" med gamla kompisgänget då det är Hörby marknad. Sen ska han sova hos sin mamma eftersom han ska dricka.
    TRE nätter ensam alltså. Och nära på fyra hela dagar.
    Det enda jag bett om idag är att jag skulle få duscha. Ja, säger han. Efter jag vilat.
    Okej, så jag gjorde middag fixade och donade för att jag skulle kunna kuta i duschen när han kom upp. Klockan sju kommer han upp. Då ska han raka skallen och ansiktet och duscha själv. Jaha. Så jag åt med Hugo och sen skulle han det och det och det och det. Jag blev så jäkla ilsk så när han sen väl kom och sa att han skulle ta Hugo så sa jag att han kunde skita i det. Va fan! Läge när det är 10 minuter till han ska sticka!
    TACK för MIN egentid!
    Imorgon ska han ju sova först och främst, sen ska jag åka upp och hjälpa till på Orup mellan 12 och 16. Sen hinner vi knappt komma hem så ska det säkert strykas skjorta och grejas för att HAN ska iväg. Jag går från jobb till jobb och han sticker på jippo.
    Ja ursäkta att jag kallar Hugo för jobb. Ni vet hur jag menar. Att vara mamma är ett heltidsarbete i sig. Klart jag gillar det men man ska väl kunna få ta en dusch i lugn och ro??
    Känner mig så bortglömd och "dumpad". Förra veckan sa han att vi kunde gå på marknaden som i morgonkväll, idag ändrade han sig för att han skulle festa. Så nu får vi gå mitt på dagen i gassande sol, vilket jag absolut INTE ville. Mycket man har och välja på då.
    Är det för mycket begärt att få lite "kompensation" i form av en lugn jävla dusch för fyra dagar ensam??
    Nej idag är ingen bra dag alls.
    Ursäkta mitt gnäll.

/S.

• Sarasnaran

Också tror jag min kropp har fått solsting. Jag tror jag kan vara gravid.
    Jo ni läste rätt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    Har ju börjat med minipiller för tre veckor sedan och kroppen ska väl börja anpassa sig efter dem, men jag har gravsymptom. Ska till bm inom en mycket snar framtid. Ska ringa henne imorgon.

Nattinatt!

• Minna
    Phant-- Jag lovar att jag SMÄLLDE i tån. Snuddat den har jag gjort flera ggr idag. Det gjorde ont det med.
    Tycker synd om dig som får så lite sömn... Och fy så läbbigt med Danielas skrik!!

Snutt--
  • Sarasnaran

Morrn!

Vilken gräslig natt!
    Inte nog med hela faderullan igår så bråkade våra kokkogrannar så det stod härliga till. Varken jag eller Hugo kunde sova. När han höll struptag på henne utanför balkongräcket så ringde jag polisen. Det tog dom en halvtimme att komma hit.
    Visst dom har mycket att göra, men han hade för fasen kunnat döda henne på den tiden. Säkert hinna gräva ner henne också. Ingen förlust iofs.
    Wellwell, polisen kom vid tvåtiden och sen var dom där till halv fyra. Dom ville ha mitt "statement" så dom ringde några gånger också. Dom tog iofs med sig paret med sig när dom körde.  
    Så jag är typ DÖD idag.
    Helt vansinnigt.
    Conny sover, Hugo leker i gymmet. Jag är DÖD. Också mår jag illa. Fundersam
    *klagklagklag*
    Nej jag får väl gå och vika lite tvätt eller något. Det gör inte vår tvätt av sig själv. Konstigt va? Skrikandes

• MalinI

Vilka grannar snutt

Tur att du ringde polisen där. Skulle bli livrädd om jag hade sådana grannar.

Är du gravid???

I går började jag blöda lite Men var hos bm i morse. Det var ingen fara. Men skulle ta det lungt och så ska jag till läkaren i morgon. Nu vill jag nästan att bebis kommer. Har haft funderingar på att sterilisera mig. Men... Vet inte om jag vågar. Tänk om man ångrar sig. Är ju inte ens 30 ännu. Även fast grav är hemsk så vill jag ju ha barnen... Ähh anders får göra det så får jag skaffa barn med någon annan sen om jag skulle ångra mig

• Minna

Shit vilka grannar du har Snutt!!
    Tur du ringde polisen, men jag förstår om du är helt bombad idag.

Malin-- uj då.. blödning. Det är alltid lika läskigt att börja blöda när man är gravid.. Vilken vecka är du i nu?

• Phantera

Snutte > Urk! Vilken karl du har!! Ibland verkar han vara väldigt ego...och ibland underbar??!! Så det jämnar väl ut sig. Men ändå. Helt klart ska man få unna sig en dusch!! Fast som jag säkert skrivit förut så duschade jag med Denise utanför duschkabinen. FUnkade bra. Sen är jag ju inte stort fan av duschar! De är rätt så snabba.
    Fast NUUUU skulle jag kunna tänka mig en lång en...få lite egen tid. För den finns knappt längre. Känns som jag sitter ihop med min bebis. Å så skulle jag vilja ge mer tid till Denise. Bara hon och jag. För nu är Daniela i en period där hon INTE vill ligga/sitta långa stunder själv och måste bli road.
    Denise tittar på oss ibland...hon säger inget. BLir inte sur/arg...men jag kan se att hon verkar vilja busa också...så jag försöker busa med henne också. Men ibland är det svårt när jag "måste" hålla i Daniela.
    Men ibland lägger jag givetvis ner henne...hon brukar bli lite road av att se på när jag busar med Denise också!
    Förresten så är jag nojjig för att jag är gravid också!!
    Inte för at tjag känner mig så gravid...mår inte illa eller ngt. Men det "lever om" i magen. Men det är väl "bara" tarmarna för man hoppas. För jag vill inte vara gravid! Plus att jag äter minipiller...men jnag glömde ta några ett par ggr...!

Minna > Hehe...ok...*blåser lite till på tån*
    Hur är det med Lovas kisseri på natten, går det bra nu?

Malin > Läbbigt med blödningar!! Men det är ju många som har sådana. Men i ditt fall är det väl viktigt att kolla upp det. Förstår att du längtar efter bebis!
    Hur var det med namnen?
    Magnus ska "få" sterilisera sig...så jag slipper käka p-piller.
    ELler om det blir en sprial...men jag tycker det verkar så läskigt!

Lilou > ÅH! TACK för kortet! Så kul!! Såg underbart ut!!
    Jag och Denise brukar kolla posten...Kortet var visst till henne! (Sa hon när jag frågade!! )

Merwen > Hur är det med Tristan...frisk nu antar jag?
    Hoppas allt är bra med dig?! Jobba inte ihjäl dig i värmen!! Drick mkt!!

Zmooth > Snart är det konsert va?? Jag är SÅÅÅ avis. Robbie Williams skulle jag verkligen vilja gå på...han har nog stort drag i sina shows!!

Venus > Inte mkt man ser av dig. Hoppas du inte nått den där väggen än!

Jenny > Hoppas du trivs i Sverige!!
    Appråpå smakisar och sånt. Denise får bara gröt än så länge. Och det är max ½dl. Vi började ju lite senare än dig och Snuttis. INgen brådska här. Ska njuta av min bebis läääänge! Fast gröt vill jag gärna att hon äter så hon blir mätt länge.
    Ska snart börja med lite puré av ngt slag på dagen också. Hon tittar sååå när vi äter. Blir väl på hennes 6 mån dag!
    Apprpå på det ska hon vaccineras imorgon...huga! Men det går säkert bra!

Nu ska vi nog ut och leka här!
    Ha det!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Godeftermiddag!

Herregud! Ska vi ha barn en omgång till nu??
    Nej fan alltså jag vill INTE vara gravid. Det är det värsta. Jag är inte ett dugg glad. Ska till bm imorgon och testa mig. Så vi får väl se. Men jag vill så ogärna ha ett barn till nu, så jag vet varken ut eller in.

Phant - Jo som du säger. Det jämnar ut sig.
    Nej men det är väl så. När det väl händer något som man mår dåligt över så tar det över också skriver man av sig om det, men oftast inte när det händer bra saker eller när allt faktiskt är på topp. För det är en sak som man tar för givet.
    Men man kan väl säga att när jag INTE klagar på honom så är han underbar.
    Så tror jag vi har det allihopa.

MOT DUSCHEN!! Räcka ut tungan

• MalinI

Phant... Namn är svårt. Men vi har pratat om Cim eller Filip. Lucas och Nelly var så självklara. Nu är det SÅ svårt.

Minna. Är i v 31 nu.

Kommer precis hem. Vi har varit och badat lite. Kvällsdop Är helt slut nu. Så det blir tidig kväll idag.

Svar på tråden Tråddödarfolket #10