• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Lilou

Heeeej!!!

Oh vad jag har SAKNAT er!!! Har varit hos svarisarna hela veckan...akte dit i sondags & kom hem idag...Ida SPRINGER tom helt sjalv nu Stoooora tjejen

Ska ha tjejmiddag hemma hos mig ikvall & ga ut & roa mig Karln akte upp till sina foraldrar, da Ida stannade med dem over helgen Sa nu har jag fatt vila litegranna Har precis storstadat huset och duschat...fixar naglarna nu

Var pa en shoppingtur med karln imorse....fick en superlacker Guess-vaska, en topp och ett skarp av honom Ar bortskamd *fniss*

Hoppas allt ar val med er!...

• Minna

Åh kära nån vad jag är trött.

Helt kass i magen. Har typ ingenting kvar. Min mage är platt ( )
    Ska ta och skriva i min blogg lite nu.

Phant-- gah! Så lite sömn... hoppas du fick sova lite sen.

Lilou-- kul att gå ut ikväll! Hoppas ni får jättetrevligt!

• Krikelina

Hugaligen...

Får se om jag hinner skriva nå mer än detta ikväll..Minna är i sitt esse.

Phant: Hoppas verkligen att du fick vila ordentligt idag.

Lilou: Ha så skoj !

• Krikelina
    jag blir tokig!!!!!
    Min karl är inte populär hos mig just nu!!
    Vi hade ju bestämt hur vi skulle natta Minna..så långt allt väl.
    Men vad gör han då??? Jo han gör det vi sa att vi inte skulle göra nämligen vara kvar inne hos henne tills hon somnar..eftersom det inte funkar utan snarare gör det hela värre!!!
    Sen har han mage att bli irriterad!!
    Jag har hållit på ett bra tag nu och kände att jag behövde en liten paus och då förstör han allt man försökt med under kvällen.
    Tack för den liksom!

Behövde bara få det sagt..
  • Sarasnaran

Goderafton!

Krik - Grrrrrr!! Förstår att du blir arg! Det blir jag också å dina vägnar.

Igår var vi och kollade på en alldeles bedårande lägenhet. Eller lägenhet... Det var ett ett parhus. Och det var såååå fint! Oj vad vi blev kära, både Conny och jag.
    Så jag kastade mig på telefonen till ägaren och sa att vi kunde flytta in på studs om han så ville. Men då hade han redan lovat bort det till någon annan.
    Blä! Det var han som bodde där nu som hade annonserat ut den för han ville komma ur den så fort som möjligt, så dom hade gått om varandra. Jaja, om den andra mot all förmodan inte vill ha den så är den kanske vår. Jag ska ringa på måndag.
    Men ändå! Ååååh vad vi blev kära! Där vill vi bo! *bröööööl*

Idag har vädret varit ömsom apdåligt ömsom fint. Men det har varit helt okej liksom, för vi hade saker att göra härinne.
    Också har vi fått en bänkdiskmaskin! Tjoho! Vi som båda hatar att diska.
    Peeeerfekt!
    Ja också har jag ju byggt mina naglar. Fick en fin liten sten på ena fingret idag. Oooh så tjusigt! Kyss
    Sen vart jag iväg och beställde blomma och köpte frallor och sen hem till min lilla familj och äta en god och lång frukost. Sen har vi pysslat järnet här hemma. Planterat om lite blommor och donat. Så kul har det varit!

Nej nu minns jag inte vad jag skulle skriva mer....

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Krikelina

Nu sover Minna iaf sen ca 20min tillbaka.
    Ett nytt prnoblem har dock uppstått..Jonna vill sova för natten men om vi går upp nu så vaknar Minna och så får vi ta om allt igen...*suck* ibland klaffar ingenting..

Nä nog om det.

Snutt: Tack ! Känns alltid bra med stöd .
    *Håller tummarna* för att de andra inte vill ha parhuset och att ni får det .
    Låter som om du fick finfina naglar .

Tar min vecka i korta drag.

Blev riktigt trött på mitt tråkiga solblekta råttfärgade hår så jag hade mor min till hjälp och tonade det i kastanjebrunt, blev mörkare än det jag hade och helt klart bättre .
    Var längesen jag hade kastanj typ när jag gick på högstadiet. Kan ju tillägga att jag färgat mitt hår sen typ 14 års ålder p.g.a. min naturliga hårfärg = mörk råtta .

Nåja..

Sen tröttnade jag på luggen som bara hängde i ögonen så den kapade jag rätt av!!
    Fick dock be min mor om assistans dan efter med finputsningen då jag har en tendens att finputsa tills jag typ inte har ngn lugg kvar utan bara en kal fläck hehe ..nu överdrev jag lite, men ni fattar vad jag menar .
    I samma veva kapade vi av Minnas lugg som har vuxit som ogräs..var bara ett par veckor sen vi klippte den sist men den var redan så lång så att den var i vägen för Minna.

Jaa sen har vi svettats som tokar, Minna har badat i sin pool nästan dagligen antingen här hemma på verandan eller hos sin mormor.
    Inget hushållsarbete har utförts förutom det allra nödvändigaste...har inte orkat.
    Måste bli bättre på bl.a. städrutiner..

Sen har jag varit med min syster på ett läkarbesök i Västerås där jag fick med mig lite grejer till Jonnas öga.
    Personalen på barnavdelningen var barnvakt åt Jonna medans jag var med min syster på provtagning och då hade de sett hur Jonnas öga såg ut och gav mig alltså både det ena och det andra.
    De var så gulliga .

Hm..jo igår var vi och hälsade på min kusin och hennes son.
    Han har vuxit ännu mer minsann (det var han som var/är så stor )
    Han väger nu vid 3½ mån ålder 8,9kg och är 68cm lång.
    En riktig go och glad kille .
    Jonna tyckte om min kusin och talade och talade och talade med henne mest hela tiden.
    Minna hade fullt upp med att gå på upptäcksfärd i lägenheten .

Ja och idag har vi typ inte gjort nå speciellt.
    Jo jag och Minna var hem till min pappa en sväng och röjde lite eller nja Minna röjde .

Nej nu är Jonna otålig.
    Får nog lov att försöka smyga upp och lägga oss iaf annars så väcker hon väl Minna med sin fina stämma .

God natt och sov så gott allesammans!

P.s. Fler pers. hälsn. en annan dag d.s.

• MalinI

Jobbigt för dig krikelina. Man måste ju vara överens när man håller på med nattning och så. Man kan inte ändra sig mitt i. Tycker synd om..

Har äntligen tagit tag i att rensa ut kläder och satt ut en massa fina flick kläder på tradera.

Ska fortsätta rensa bland allt skit man har Boa in sig tror jag man brukar kalla det för

• Phantera

Hej hopp!

Snart pizza dags!!
    SKa titta på film också.

Har tvättat 3 maskiner idag, eller den 3e går nu. Tvättar hellre en extra idag än att spara den till imorgon.

Magnus har varit duktig och klippt av några buskar som var typ 4 m höga. (Ska max vara 3 m höga annars kan de börja ge vika/böja sig).
    Men det var nog tack vare grannen. De höll på och kom sen och frågade oss om det var OK att de kapade en buske som är vår...för det såg så knäppt ut om de kapade sin som nästan sitter ihop med vår buske. Självklart sa jag. Kapa så mkt ni vill

Så sen efter vi ätit hos Margot så var Magnus och grann karln i fullfart ute och klippe med häcksaxen och drack öl!
    En loftsäng fick vi också!
    Var inne och spanade i deras hus, det ser likadant ut som vårt HAR gjort. VÅrt är ju lite utbyggt och så. Och de har 5 barn tillsammans och hade en loftsäng över tydligen. För jag sa att "en sån måste vi köpa"...och pekade på deras...
    "Vi har en extra...den kan ni få om ni vill"...de skulle ju inte använda den mer...så det tackade jag ju inte nej till!

Ska kolla på film snart...München...ska vara bra har jag för mig?

Ses!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Venus

****** Har tagit semester ******

Kollar in o läser ikapp en annan dag
    Hoppas allt är bra med er, här är det rena rama kaoset!!!

Kram på er!!!

• Phantera

Snart nattinatti...ska hänga den dära tvätten först.

Men...jag får SOVMORGON imorgon. Sen är det mammagympa vid 10! Sista gången...

Natti

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10