• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • MerenwenElanesse och Tristan

hey im back!
    fast vi drar imorrn igen hela familjen
    ner till skärgårn!! gu va mysigtd et ska bli!
    det gick jättebra att slussa!
    fast det var VARMT
    men mend et var kul att få vara lite för sig själv!!
    men ännu roligare blir det imorrn! vår lilla båtsemester hiihii
    Brorsan som ÄNTLIGEN har fått sitt körkort ska skjutsa ut oss
    Mysigt värre!
    Måste gå & packa o dona nu!
    bai bai

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Phantera

Hej hopp!

Varit på stan och handlat lite bebiskläder till våra vänner. De fick bebis i april men vi har inte hunnit träffa dem ännu.
    Sen träffade vi dem på hembygdsgården för picknick vid 15.
    Det var trevligt.
    Annars har vi bara tömt poolen på vatten. Men det tar TIIIID....vi har misskött den några dagar så det var äckligt. Vi fyller i på nytt och gör lite fräscht igen!
    Badat/duschat barnen och oss själva.

Imorgon är det picknick med "effällare"

Hoppas ni andra haft det bra och fint väder?
    Det har varit lite blåsigt idag, men annars varmt och skönt igen.

Inga pers...

Krik > Ses vi imorgon??

Ha det!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • JennyOEmilia

Halloj!

Kikar in lite hos er nu. Har inte varit här på länge nu. Har bara skummat igenom lite...

Snutt> Läste att du fått missfall. Stackare. Skickar lite tröstkramar till er! Ledsamt att höra. Har också en vän som fått missfall igår. Hon var i v. 9. Ska skrapas imorgon. Så himla jobbigt. Hennes lilla tjej är 1 år nu, så det blir inget syskon än för henne. Det som var det tråkigaste med detta var att hon gjorde IVF första gången och denna graviditeten blev naturligt.... men det gick inte vägen, så det är sorgligt.

Vi har full upp som vanligt. Hade dop i söndags. Det gick jättebra. Oliwer var så snäll så. Vädret var bra så vi kunde vara ute här och äta.

Nu har vi börjat måla om huset också. Det är mycket jobb, men det är roligt att se förändringen.

Vad fint väder vi har haft sedan vi kom hit. Det har väl bara regnat 2 dagar eller nåt.

Oliwers 2:a tand har kommit upp idag. Han börjar bli riktigt "stor". Smakportionerna går bra nu. Han äter gröt som bara den. Majspurén äter han också glatt. Men idag fick han blomkål/potatis och den var han inte så intresserad av, men jag tyckte inte heller att den smakade så bra, så det blir nog inte något mer med den.

Torbjörn fyller år idag så vi har haft lite främmat och firat honom lite. Han fick en Hilfiger pikétröja av mig i en fin turkos färg.

Emilia har lärt sig att cykla utan stödhjul. Jag tog bort dem i går kväll och idag har hon cyklat hela dagen. Hon lärde sig verkligen fort. Jag har inte behövt hålla henne alls! Kul!

• Phantera

Jenny > Hejje! Kul med tänder!! Jag väntar nog tills Daniela blir 7 mån...då fick Denise sina första söta små...fast Danis kan ju komma både tidigare och senare...
    Vad duktig Emilia är!!

Lilou > Men gah! Vad tråkigt att Madonna bet Ida!! Hade Ida "retat" henne på något sätt? Eller flög hon på Ida "bara så där"?
    Hoppas det löser sig på något sätt!
    Hittar du någon klänning du vill ha då?

Malin > Hur mår du då? Jag kommer inte ihåg om du skrivit ngt om de senaste provsvaren? De som du fick vänta lite på...*glömsk*

Minna > Fullt upp ute? Du får ta lite bilder sen när ni är klara! *vill se*
    Har du några nya på kattungarna?

Snutte > Hur mår du? Hoppas det är OK, considering...
    Och jag säger som Minna: Det kommer komma ett jättefint hus/radhus som NI kommer "få"! Det väntar bara på att bli hittat av er...

Krik > Hur går det med nattningen?

Merwen > Hoppas ni får kul på er minisemester!

Zmooth > Fullt upp?

Ska snart börja grejja lite inför picknicken...men vädret är inte det bästa. Inte direkt varmt,  blåsigt och mulet!! Blää!

Trött är jag också...Fot i munnnen
    Magnus var över till grannarna igårkväll/inatt. De väsnades titt som tätt, antar att de gick ut för att röka då eller ngt. Och vi har fönstrena öppna åt det hållet så det hörs rätt så väl. Magnus är ju högljudd...och någon skrattade vldigt högt.
    Sen var det min tur att gå upp, ingen sovmorgon och sen fick jag ingen vila på FM. Ledsen

Många tankar som rör sig i min skalle nu...orkar inte gå in på det...är lite för personligt också...vill inte ta det i en "offentlig tråd". Men skit är det iaf! Gråter

Ha det...vi ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Hm.. så himla typiskt!!!!
    Mina barn är experter på att ändra sina rutiner när man ska göra ngt speciellt.
    Både Minna och Jonna sov till halv tio idag!
    Jag försökte väcka Minna tre ggr innan jag gav upp...hon satte sig bara upp och föll sen ihop..
    Så middagsvilan och lunchen och ALLT har blivit förskjutet idag så ingen fl träff här inte
    Hoppas att det blir fler och då SKA jag gå så det så *bestämd*.

Jaa nattningen då..
    Vi har lagt det på is tills Raunos semester börjar och det gör den på måndag .
    Då ska vi göra en variant av ett sätt som Snutt så snällt berättade om för mig .

Just nu är det iaf som så att Minna sover inne hos oss ochh hon går och lägger oss när vi gör det..inte det optimala men iaf.
    Vi har ju iaf "mysat" till hennes rum tillsammans så nu vill hon vara där mer än tidigare.

Är såå skönt att slippa skriket på kvällarna för som jag sa till Snutt på msn så hade nog annars snart soc. kommit.
    Fast det är klart, de kanske skulle ha haft nå tips de med .

Nähä om jag skulle ta och börja med middagen kanske?

Ses senare!

P.s.
    Phant: Jag vill höra ALLT om träffen ..(kan ju iofs kanske läsa om den i tråden )
    *kram* lät inge roligt med alla tankar.... Finns om inte annat på msn om du behöver/vill prata.

• Krikelina
    hehe såg att jag skrivit att Minna går och lägger oss hihi, jag menade förståss sig men det fattade ni nog.
  • Phantera

Får skriva en annan dag...strax dags för sängen...trött idag!

Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • JennyOEmilia

mjölkstockning igen.

Ska lägga mig nu och vila.... sova för natten.

Natti!

• Sarasnaran

Hej tjejer!

Inte skrivit på ett tag... Varit mycket surr i skallen.
    Men det går bättre för varje dag. Det är inte så att jag är ledsen och gråter eller så, men hjärnan spinner på ändå. Var det en flicka? Var det en pojke? Skulle barnet bli likt Hugo?
    Sådana tankar som man egentligen inte ska tänka eller "får" tänka. Kan inte hjälpa det iaf, dom finns där.

Nåväl...
    Hugobus har nu sovit två hela nätter utan att nattamma. Mamma Snutt sussar gott kan ni tro.

Jenny - Huuu för mjölkstockning! Kan du inte pumpa ur?
    Jag har haft ont i brösten om nätterna nu när Hugo inte äter på natten längre, och har tom fått bristningar på brösten! Gråter Inte något ska man få ha orört. Blä!
    Ontet går dock över så fort han ätit, han suger bort alltihop.

Phant - Hoppas ni hade en trevlig picknick! Vädret till trots.
    Vi har varit ute jättemycket idag och jag har bränt mig på axlar och rygg. Eller nja, inte bränt kanske men så man är öm i vart fall...

Nej, mot sängen!
    Pussipuss!

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Phantera

Sovmorgon idag. Fast jag fick inte sova tills jag vaknade...eller tja...hade väl kunnat få det men jag missförstod Magnus. Men iaf...till 9.15 ungefär. Fast jag ammade vid ca halv 8 till 20 över...av och till. Så då sov jag ju inte riktigt.

Idag ska vi rengöra poolen. Och vid 17-tiden ska vi hem till Magnus föräldrar och äta mat!

SnutteNutt > Har du ändrat dig ang. smakisar? Har för mig du sa att han bara skulle få smakis tills han var 6 mån? Men han verkar ju äta hela portioner?
    Jag är snart uppe i en hel portion gröt. Längtar tills jag får sova en hel natt utan amning. Här är det fortf. 2-3 ggr / natt! Hon måste ha liten magsäck...
    Aja. Om Hugo gillar maten så varför inte? Särskill om man inte gillar att amma offentligt. Det är väl mest därför jag vill att Dani ska äta lite mat snart.

Jag ammade på picknicken igår. Men då var vi bara en massa mammor och en karl.
    Det jobbiga var att Denise skulle springa iväg precis när jag skulle amma. Fick ju springa efter!!
    Några fick för sig att bada, och Denise ÄLSKAR att bada....hon ville ju också bada då.
    Eller ja..de badade inte själva, men deras barn.

Annars så var det väl trevligt. Men jag är ju blyg, särskillt när det blir många "nya" på en gång. Sen blev det väl nästan lite "uppdelat" när vi satte oss. Det var ont om skugga för alla de små!
    Men det var trevligt ändå. Och så fick man en liten promenad dit och sen hem.

Daniela och Denise var lite gnälliga på vägen dit. Vet inte vad det var.
    På vägen hem somnade Daniela. Jag försökte inte hålla henne vaken heller, trots att kl var strax efter 16. Lugnare att ha henne sovandes!
    Denise blev lite kinkig för hon ville stanna på en lekplats och gunga mm...men det hade vi inte "tid" med...hehe...

Vi skulle nog blivit fler om det varit lite soligare. För precis innan vi skulle gå hemifrån, vid 13-30 så såg det fortf. rätt mulet ut!!

Men det blir nog fler träffar iaf.

Magnus och jag har haft lite "struligt". Mkt bottnar i min sömnbrist. Trots att jag får ofta vila på FM så räcker det inte. Jag behöver ha mer sammanhängande sömn, och att få sova UTAN barn brevid mig.
    Jag har varit sur och buttrig...fast ibland är jag sur utan att mena det...och jag vill inte vara sur. Men så slinker det ur mig ngt som låter surt.
    Magnus säger ju inget heller...förräns det nästan är "för sent".
    Sen har det varit lite annat också...men vi pratade igår och jag har sagt hur jag känner. Att jag behöver mer sömn. Och varför jag blir sur ibland osv.
    Vi får se hur det går nu då.

Nehepp...roa barn!

Jenny > Hoppas din mjölkstockning går över!!

Ha en skön fredag alla!

Minna > Vill förresten se er nya uteplats...*tjatar*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10