• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Kändes tomt utan Denise hemma!
    Undrade så hur det hade gått, men jag fick inte ringa under gårdagkvällen och höra heller. Mupp-Magnus!

Aja...det hade gått bra iaf.
    Bra det!

Jag sov dock sådär, Dani bökade lite inatt. Och så fick jag "bara" sova till ca halv 8...sen var det Magnus tur om han skulle hinna vila lite innan vi skulle iväg till Margot...

Annars har vi inte gjort så mkt. Var i lekparken med Denise och Isabella utanför Margot.

På EM åkte vi till Magnus föräldrar och åt glass och plockade lite hallon, smultron och blåbär som Denise fick smaska på...

Hon är så rolig...hon pratar så mycket.
    Vi såg en mördarsnigel (eller vad de dära svarta utan skal heter?) Sen när vi gick därifrån "häääj då snigel". Och så vinkar hon. "Häj då snigel".
    "Tack fö maaten" säger hon när vi åker därifrån. För hon fick lite mat innan vi åkte hem.
    Så säger Antje varsågod...så tjatar hon "tack fö maaten"..."tack fö maaten".
    2,3,5,6,7,8,9,10 räknar hon. Fast oftast är det 2,3,5,8,9...

Hon säger ofta till när hon har bajsat också, men ibland säger hon till och har inte bajsat. Kanske har hon kissat då?
    Måste ta tag i potträningen på allvar nu!

Imorgon ska vi åka ut till Magnus mammas islänning, kanske får Denise rida...vi får se...

Nu ska jag nog sussa...

Inga pers...orkar inte...*nöffnöff*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Näpp...minns fortfarande inte Fundersam...

Går och lägger mig istället tror jag Skrattande.

Nattnatt!

• Sarasnaran

Vad roligt att det gått bra hos Margot!
    Kanske gör ni det fler gånger då!?
    Häääääj dååå snigel! Gullo!

Jag går och lägger mig.
    *helt off*

/S.

• Minna

Tjong ballong.
    Jag har haft fullt upp jag.
    Jobb, och besök av min bror och hans sambo. Mycket trevligt!

Gårdagen var underbar! Allt gick superbra med barnen, dom somnade precis som vanligt och sov lika bra som alltid.
    Vad sköööönt det kändes!
    Ni anar inte hur lättad jag blev när dom skickade ett sms och sa att barnen sov som stockar!
    Så jag och min man hade en alldeles underbar kväll tillsammans med varandra.

Nu ligger jag i sängen med Andreas laptop, slapp som jag är.
    Ska snart stänga ner och soooova!

Phant-- vad roligt att det gick bra hos Margot! Hoppas du och Magnus fick njuta ordentligt av halv barnledighet!

Snutt-- åh, Meja fick genomlida samma sak som Hugo idag! Fy jag kände mig så hemsk!
    Vi hade somnat med dörren stängd inatt, för vi vädrade ur och katterna smiter ju ut genom fönstrena, så dörren måste vara stängd.
    Och tjejernas dörr är också stängd på nätterna.
    Men så jag hörde inte att Meja vaknade imorse.... när jag väl hörde henne så var hon helt förstörd, skrek så hon hulkade...
    Hon stod där i sin säng och kramade sin kisse och försökte nå sin napp som hon tappat..
    Fy så hemsk jag kände mig.. Sen låg vi helt stilla och bara kramades i min säng i typ en kvart.
    Lilla gumman.....
    Hoppas iaf att Hugo sover bra inatt så du får vila ut lite vännen!

Åh, Lova gjorde nåt så sött ikväll.
    Vi la henne precis som vanligt samma tid, men efter kanske tjugo minuter så hör jag hur hon går upp, så jag gick och kollade till henne, då står hon i dörren och säger; "ja kan inte sova..."
    Min stora tjej!!! När blev hon så stor, så hon kan säga sånt?
    Men så jag la mig i hennes säng så låg vi och pratade lite med varandra. Hon verkade ha mycket i tankarna, kanske efter att dom hade barnvakt igår eller nåt.
    Sen kunde hon somna min lilla stumpa!

Och nu kan nog jag somna också.

Nattinatti!

• MalinI

Nyss hemkommen från förlossning efter en jobbig dag med sammandragningar samt att jag trodde att jag har börjat sippra vatten. Först i morse när jag vaknade så rann det ner något efter benet, blött blev det. När jag sen skulle gå och duscha så kom det en stor pöl på golvet med något blött. Sen har det smådroppat väldigt rinnigt hela dagen.

Sammandragningarna blev värre nu på kvällen och jag ringde in till förlossningen för att kolla vad de trodde. Jag fick åka in och visa upp mig.

Det var inte vatten, men oj vilka rinniga flytningar jag hade. Tappen var lite påverkad och mjuk, var öppen för finger. Så fick åka hem med order om att hålla koll på flytningarna och ta det lungt. Skulle ringa direkt om jag misstänkte något mera vatten eller om sammandragningarna blir annorlunda.

Detta var liksom droppen. Vill inte mera. Att det ska vara så jobbigt att få en bebis

Snutt, helt ok att du gnäller. Då slipper jag känna mig ensam.

Minna och phant. Skönt att det gick bra med sova borta.

Mina barn ville inte hem i dag. Så farmor sa att de fick stanna ett tag till. Skönt var väl det när vi var tvungen att åka in till förlossnignen. Men i morgon ska de hem, för då vill svärmor hem och tvätta, men hon ville ha dem igen på torsdag.

Nu ska jag hoppa i säng.

Puss på er

• Sarasnaran

Gomorron gomorron!

Minna - Vad härligt att barnen somnade så fint när ni var ute.
    Jag tänkte på er allihopa den kvällen.

Malin - Ojojoj, nu börjar det hända grejer!
    Bebis bebis bebis! Jag tror att lillkillen kommer snart jag!
    *kramar om*

Jag skulle egentligen jobbat några timmar idag, men mamma ringde och sa att jag kunde bli hemma och mysa med min familj eftersom det regnar och då blir det ofta lite mindre folk.
    Så idag ska vi myyyysa inne hela dagen lång.
    Conny får sova ut ordentligt idag också eftersom han har jobbat natt.

Puss på er!

• Krikelina

God morgon!

Phant: Vad roligt att det gick bra hos Margot .

Minna: Härligt med en vuxenkväll .
    Ja Lova är stora tjejen nu. Vad skönt att hon kunde somna efter er pratstund.

Snutt: Härligt med en mysdag!!

Malin: Oho , snart bebis på G alltså.
    *kram*

Här ska vi försöka grundmåla lite idag och hoppas på att det inte börjar regna förrens sent i em. Resterande målning fär vi väl spara till helgen som det ser ut.....

Just ja..Jonna har börjat visa finfint humör .
    När hon inte får den uppmärksamhet hon vill ha eller det är ngt annat som inte passar så skriker hon eller rättare sagt vrålar, jättehögt. Låter helmysko
    Sen när hon får det hon vill så lyser hon som en sol .

Hepp hepp!

• Phantera

Krik > Åhå...sån är Daniela också. Hon vill också ha uppmärksamhet! Och när man tittar på henne så vips...solen skiner på brygggarvägen!
    Hon är sååå söt!
    Nu är hon dock inne i en dryg period. Hon vill inte ligga på golvet alltför länge. Gnäller som sjutton. Hänga i sele går bra...och helst ska man gå omkring.
    Hon är väldigt gnällig på mornarna...vet inte om det är något fel?

Hon är nog lite sen i utvecklingen...hon sitter fortf. inte själv...bara korta stunder. Inte för att vi "övar" så mkt med henne heller...men ändå...

Nu hinner jag inte skriva mer!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Jaha.... Så mycket med den "mysdagen".
    Conny ska hjälpa sin pappa och hans fru att flytta. Bläää! Så satt man här ensam ändå.
    Kanske följer vi med. Äsch vad trist det blev nu.

Krik - Så gjorde Hugo förut. Han vrålade tokhögt, så tittade man på honom så var han hur glad somhelst. Sen började han hosta under en period, hosta för att få uppmärksamhet. Lilla simulanten!
    Nu gnäller han om han tycker livet är trist.
    Men inte ofta. Det vilar verkligen inga sorger över den lille ungen.

Snart ger han sig iväg också!
    Han har börjat sitta och gunga jättemycket och ibland tar han små skutt framåt på rumpan. Han hoppar liksom! Haha! Han är så klok! Han tar emot med armarna både fram, bak och på sidorna om han är på väg överbord när han sitter. Duktig är han!

Svar på tråden Tråddödarfolket #10