Nyss hemkommen från förlossning efter en jobbig dag med sammandragningar samt att jag trodde att jag har börjat sippra vatten. Först i morse när jag vaknade så rann det ner något efter benet, blött blev det. När jag sen skulle gå och duscha så kom det en stor pöl på golvet med något blött. Sen har det smådroppat väldigt rinnigt hela dagen.
Sammandragningarna blev värre nu på kvällen och jag ringde in till förlossningen för att kolla vad de trodde. Jag fick åka in och visa upp mig.
Det var inte vatten, men oj vilka rinniga flytningar jag hade. Tappen var lite påverkad och mjuk, var öppen för finger. Så fick åka hem med order om att hålla koll på flytningarna och ta det lungt. Skulle ringa direkt om jag misstänkte något mera vatten eller om sammandragningarna blir annorlunda.
Detta var liksom droppen. Vill inte mera. Att det ska vara så jobbigt att få en bebis 
Snutt, helt ok att du gnäller. Då slipper jag känna mig ensam.
Minna och phant. Skönt att det gick bra med sova borta.
Mina barn ville inte hem i dag. Så farmor sa att de fick stanna ett tag till. Skönt var väl det när vi var tvungen att åka in till förlossnignen. Men i morgon ska de hem, för då vill svärmor hem och tvätta, men hon ville ha dem igen på torsdag.
Nu ska jag hoppa i säng.
Puss på er