Wi_k_lund ska det naturligtvis stå!
Hur har det förresten gått idag med alla barnen och matlagning och så Mer?
Snutte > Visste inte C. tidigare att han skulle hjälpa till att flytta? Så han kunde förvarnat lixom??!!
Eller de kanske ringde idag och frågade? Dålig stil, man ska ha lite planering tycker jag!
Hoppas dagen blev hyffsat bra ändå!
Låter kul att Hugo "hoppar på rumpan"...sött! 
Krik > När skulle Minna börja på dagis? Var det nu i september??
Minna > När blir du "av" med kattungarna? De börjar väl bli "gamla" nu? Usch...vad jobbigt det ska bli...fast du vet ju vart de kommer och kommer ju träffadem igen så det måste ju kännas bra!
Idag var det min "tur" att gå upp med barnen. Usch vad trött jag var! Dani bökade lite inatt också. Eller hon kanske inte gjorde det eg. Men jag var rädd att hon frös för att altandörren var öppen så jag drog på henne täcket, men det bökade hon av sig hela tiden.
Sen när hon verkade vilja amma så orkade inte jag och bökade in nappen, men efter en kort stund så gick det inte mer.
De senaste 2-3 nätterna har hon velat amma vid 4 istället för 5. Som tur är vaknar hon inte då!
Hon somnar om och hon vaknat till lite grann, och igår sov hon till halv 6...idag ca halv 6 också. Iaf längre än 5!
Fast jag önskar SÅÅÅ att båda barnen kunde sova till 7 åtminstone.
Denise vaknade vid halv 7. Men det var nog Dani som väckte henne...hon låg och tjattrade och "tjöt" lite...ja...lät inte skrek eller så...hm...ja...hon gapade högt iaf, fast inte för att hon var ledsen eller ngt. Hon bara är högljudd!
Idag skulle vi åka och hälsa på Denises och Danielas farmors häst. Fibbla. En islänning. Söt och snäll häst. Denise fick sitta på den, men jag tog ett kort och då ryggade hon, hästen, lite för blixten och ryckte upp huvudet (stod och åt)...då blev Denise lite rädd och ville inte sitta kvar. Givetvis stod ju Magnus och höll i.
Sen fick Daniela sitta också, men hon kittlade nog Fibbla med sina små fötter!
Hon stod och "ryckte" i skinnet/kroppen så där som hästar gör när det kliar/kittlar.
Fibbla är en "eksemhäst" så hon är lite känslig i "huden"...
Aja...Daniela förstod ju inte så mkt ändå.
Sen fikade vi och tittade lite på andra hästar i hagarna.
De har så mysiga namn...
Gaúkur, Huni, Hjalmar, Máni, Ylur, osv osv. De uttalas så roligt också...
Eller roligt och roligt, inte som de skrivs iaf...eller ja...Fibbla och Ylur uttalas som de stavas.
Hm...ja, sen åkte vi hem. Magnus blev väl lite rastlös, jag trodde nog att vi skulle rida lite på Fibbla. Eller att Denise skulle det iaf...
Men det får väl bli en annan gång...OM hon vågar!
Hon hade iaf kul där hos hästen. Men lite läskigt med elstängsel!
Sen hem och duscha och bada.
Kvällsmat. Korv med bröd. Denise åt 1½ korv, med keffup eller hur hon nu säger. Och ett korvbröd.
Hon äter korven delad i bitar och doppar dem i ketchupen, och korvbrödet får hon med smör i.
Hon äter dem iaf inte ihop!
Sen nattning av barnen...eller Dani. Vi försöker ge henne välling i flaska. Men det gick inget bra, varken igår eller idag. I förrgår gick det jättebra...skumt!
Ska ju på fest på lördag. Magnus bror fyller 30 på fredag...
Imorgon ska vi till Margot, hon fyller år så då blir det väl lite tårta.
Nattningen av Denise gick väl bra också.
Jag fick göra det själv idag för grannen hade en liten grävmaskin hemma och Magnus och han skulle gräva upp vår hallonhäck på baksidan så vi får lite större tomt...och det blev vid halv 7 ungefär...de höll på ca 1 timme så då hann jag natta både Dani och Dee.
Dee ville att jag skulle läsa bok...vi brukar ju inte ha det med i vår nattningsrutin, men hon frågade efter det så jag gjorde henne till viljes och läste en. Rätt mycket text, få bilder och en handling som eg. är för äldre barn...men vi har inte så många bra böcker. Vi för köpa/önska när hon fyller år!
Hon somnade mer eller mindre i slutet av sagan. Hon var trött. Ville inte vila ngn lunch idag!
Hon somnade visserligen i bilen på väg till hästen...men det var max 10-15 min tror jag.
Hoppas hon sover gott hela kvällen nu.
Och bara för det kom hon precis upp!
Aja...hon gick mot vårt rum så jag la henne i vår säng. Hoppas hon somnade om. Hon la sig tillrätta iaf.
Hoppas ni andra haft en bra dag och kväll!