alle1979 skrev 2011-01-18 19:57:36 följande:
Majbo, vilka symtom dina barn har haft.. Mina båda döttrar har ju som sagt var inte haft mkt symtom, bara lite slöa och den äldsta hade stor tunga vid födseln. Dina som är 2 år nu är väldigt livlig och speedad , troligtvis pga övermedicineringen av levaxinet, har ni märkt något liknande? Hon kröp vid 7 mån och gick runt året. har inga problem med motoriken men är och har alltid varit väldigt snubblig och vinglig kanske lite gummitarzan när jag tänker efter. Hon är lång och väldigt smal. Lovisa är ju bara 3 mån, men är stor runt 7 kg. Så hon blir väl en tjockare variant än sin syster.
St elmos= de följde mina tsh-värden under hela andra graviditeten, eftersom jag hade det under första grav...
Båda tjejerna har bara haft symptom innan första medicinering och det var som spädbarn, vecka 1. Båda föddes med gulsot, efter någon dag började de utvecka nästan alla symptom som brukar anges för medfödd hypotyreos: slöa, orkade inte äta, apatiska, under tempererade - sjunkande temp. Som om kroppen stängdes av. Jätte läskigt. Efter påbörjad medicinering har de inga symptom kvar möjligen att de är lite extra torra i huden särskilt på vintern, men det är ju många barn. Värdena har legat bra och det har inte varit något problem att hitta rätt dos. Båda tjejerna har sköldkörtel men den fungerar lite dåligt. Båda barnen har ju varit lugna och väldigt stora, mycket över mittkurvan och något sena grovmotoriskt. Båda började gå efter 1 år och krypa vid 2 och lite dålig balans.