• Namnam

String i simhall?

Tycker du det är ok att bada med stringbikinitrosa i en simhall?

• Svar på tråden String i simhall?
  • Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-26 10:51:19 följande:
    Du vill att jag ska motivera varför jag inte tror att folk blir avundsjuka när de ser en mansröv i string och önskar att de också gick runt så? Ja du, för att folk vill ha sin värdighet kvar. För att det är ofräscht. För att det är fult. För att de inte vill ses som ett pervo.
    Fast det där jag är ju din personlig/privata åsikt, och kanske dina kompisars. För mig finns det betydligt ovärdigare saker att göra än att låta (OBS! Inte tvinga) folk se ens rumpa. En man eller kvinna i string är absolut inte ovärdigt, för mig.
  • Anonym (Rumpkillen.)
    Varsomduvill skrev 2025-07-26 09:11:55 följande:
    Du får gärna motivera, för det tror inte jag. Rätt som det är blir det mode om några år även för män att gå med string på stranden.
    Kommer att se gravida män i string på stranden.
  • Varsomduvill
    Anonym (Rumpkillen.) skrev 2025-07-26 16:19:28 följande:
    Kommer att se gravida män i string på stranden.
    Och vem kan förbjuda det om det är möjligt för en man att bli gravid?
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-26 11:48:22 följande:
    Fast det där jag är ju din personlig/privata åsikt, och kanske dina kompisars. För mig finns det betydligt ovärdigare saker att göra än att låta (OBS! Inte tvinga) folk se ens rumpa. En man eller kvinna i string är absolut inte ovärdigt, för mig.

Precis som det är dina fantasier att folk är avundsjuka. Men skit samma. Vi kommer inte längre. Du kommer att fortsätta att fläka ut dig och folk kommer att fortsätta titta på dig och tänka saker. Ingen diskussion här ändrar det.
  • Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-26 17:32:34 följande:

Precis som det är dina fantasier att folk är avundsjuka. Men skit samma. Vi kommer inte längre. Du kommer att fortsätta att fläka ut dig och folk kommer att fortsätta titta på dig och tänka saker. Ingen diskussion här ändrar det.
    Nja, det är inga fantasier. Tror till och med att du önskar det var socialt accepterat, så att du själv kunde fläka ut dig. Men eftersom du inte vågar, väljer du istället att agera anständighetsväktare. Fy på dig!
  • Meddelande borttaget
  • Varsomduvill
    Sumprunkare skrev 2025-07-27 08:21:58 följande:

Njaa en svår nöt. Man kan ju inte heller diskriminera, tex att bara snygga brudar får lov att bära upp detta delikata plagg. Dock på något vis, vore det tjänligt, att sitta i solstol och serveras päronformade halvor. Som en typ av garanti.

Ingen garanti nä. Men som tur är så är synen, till skillnad från de andra sinnena, så fantastisk, att man kan välja bort vad man vill se och inte vill se. Sedan kan man ju vara lite respektfull och inte glo ihjäl sig på det man tycker om att se, på stranden eller i badhuset.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-26 23:00:03 följande:
    Nja, det är inga fantasier. Tror till och med att du önskar det var socialt accepterat, så att du själv kunde fläka ut dig. Men eftersom du inte vågar, väljer du istället att agera anständighetsväktare. Fy på dig!
    Anständighetsväktare för att jag tycker att man ska visa andra respekt genom att undvika att visa röven offentligt. Ja, då är jag en anständighetsväktare. Men skönt att du äntligen erkänner att det inte är socialt accepterat.
  • Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-27 13:12:06 följande:
    Anständighetsväktare för att jag tycker att man ska visa andra respekt genom att undvika att visa röven offentligt. Ja, då är jag en anständighetsväktare. Men skönt att du äntligen erkänner att det inte är socialt accepterat.

Erkänner och erkänner.. Jag är fullt medveten om att man är mer naken med string, och att en del kanske höjer på ögonbrynen, skrattar, eller fäller en och annan icke smickrande kommentar, men jag tycker inte jag är respektlös mot andra bara för att de kan se mitt arsle. Det är så jäkla lätt att döma en person efter klädseln, men den säger egentligen inte så mycket om dennes värderingar, moral, personlighet och sv..

Där jag går och simmar ska man ha badkläder på sig som täcker minst könet, så en kvinna kan tex få bada både topless och med string. Så att ha på sig string är åtminstone tillåtet för alla kön. Och visst, du tänker kanske att bara för att någonting inte är förbjudet, så måste man inte göra det. Men i så fall får du kanske fundera på varför det inte finns förbud.

• Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-27 14:29:52 följande:

Erkänner och erkänner.. Jag är fullt medveten om att man är mer naken med string, och att en del kanske höjer på ögonbrynen, skrattar, eller fäller en och annan icke smickrande kommentar, men jag tycker inte jag är respektlös mot andra bara för att de kan se mitt arsle. Det är så jäkla lätt att döma en person efter klädseln, men den säger egentligen inte så mycket om dennes värderingar, moral, personlighet och sv..

Där jag går och simmar ska man ha badkläder på sig som täcker minst könet, så en kvinna kan tex få bada både topless och med string. Så att ha på sig string är åtminstone tillåtet för alla kön. Och visst, du tänker kanske att bara för att någonting inte är förbjudet, så måste man inte göra det. Men i så fall får du kanske fundera på varför det inte finns förbud.

Att du inte anser dig vara respektlös när du visar arslet säger väl allt. Som jag skrev tidigare, vi kommer inte längre, så detta blir mitt sista svar till dig.
  • Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-27 15:45:33 följande:
    Att du inte anser dig vara respektlös när du visar arslet säger väl allt. Som jag skrev tidigare, vi kommer inte längre, så detta blir mitt sista svar till dig.
    Fast ändå, som jag uppfattar det, skillnaden mellan dig och mig är att du anser dig veta, som om det finns några grundläggande principer om hur man ska var (i det här fallet vad ska ha på sig för badkläder) för att anses vara en anständig människa, en icke-äckel, icke-pervo. Och det är fan i mig hårresande. 
  • Anonym (Rumpkillen.)
    Sumprunkare skrev 2025-07-27 08:21:58 följande:

Njaa en svår nöt. Man kan ju inte heller diskriminera, tex att bara snygga brudar får lov att bära upp detta delikata plagg. Dock på något vis, vore det tjänligt, att sitta i solstol och serveras päronformade halvor. Som en typ av garanti.

Alla kan inte ha en rumpa som Kylie Minogues.
  • Anonym (Kr)
    Varsomduvill skrev 2025-07-15 14:05:47 följande:
    Det minsta man kan säga är att du och jag har lite olika uppfattningar om vad anständighet är för något. För mig är det inte oanständigt att ha på sig string på offentliga badinrättningar. Ingen heller tvingar dig att titta. Du kan alltid titta bort om det är så jobbigt.
    Vi har också ganska olika verklighetsuppfattningar. Jag lever i den riktiga världen där typ ingen människa vill se dallriga fula gubbarslen på badhus.

Och hur fan ska jag kunna undgå att se era osmakliga fula arslen i ett så begränsat utrymme som en simhall? Då får jag blunda och det är ju inte heller så praktiskt direkt.

Inse istället att du är i klar minoritet här och anpassa dig till detta istället. Sluta visa upp dina osmakliga dallerhalvor. Ingen vill se dem. 
  • Anonym (Rumpkillen.)
    Anonym (Kr) skrev 2025-07-31 01:11:45 följande:
    Vi har också ganska olika verklighetsuppfattningar. Jag lever i den riktiga världen där typ ingen människa vill se dallriga fula gubbarslen på badhus.

Och hur fan ska jag kunna undgå att se era osmakliga fula arslen i ett så begränsat utrymme som en simhall? Då får jag blunda och det är ju inte heller så praktiskt direkt.

Inse istället att du är i klar minoritet här och anpassa dig till detta istället. Sluta visa upp dina osmakliga dallerhalvor. Ingen vill se dem. 
    Men det är völ riktigt nice när rumpan lever sitt eget liv.
  • Anonym (Kr)
    Anonym (Rumpkillen.) skrev 2025-07-31 01:48:28 följande:
    Men det är völ riktigt nice när rumpan lever sitt eget liv.
    Nej, verkligen inte. Inte hos normala människor utan en sjuklig stjärtfixering. De flesta med andra ord. 
  • Anonym (Rumpkillen.)

Flera fina bikinirumpor på stranden idag. Tjejer som är framåt och använder string.

Svar på tråden String i simhall?