• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Ullis 10

Mysigt o kallt annars när täcket åker av!

• KlasStures mamma

Min lilla tös har en benägenhet att sparka av sig filten och då blir hon kall. Personligen kan jag inte sova om det är för varmt så vi har oftast inte över 20 grader i sovrummet. Lite svårt nu på sommaren dock....

• Nicau

Varför bryr du dig om att andras barn har pyjamas?!

Proppmätt har pyjams (vilket tydligen är benämningen på den typ av klädesplagg han hade dygnet runt upp till 6 månaders ålder) eftersom han inte vill ha täcke på sig och det blir för kallt i bara blöjan.

• lottizm

på vintern har min son tjock pyjamas eftersom det verkligen är kallt inne, vi har ingen värme. men vi bor i Spanien och är låginkomsttagande invandrare, så vi är rätt mycket mindre "i" än Sverige

• melker03

Vi brukar ha ganska kallt i sovrummen och barnen brukar sällan sova med täcke. De vill ha pyjamas på sig - de tycker det är skönt. Å andra sidan funkar ju vanliga mjukiskläder lika bra, men jag tycker det funkar bra att byta kläder på kvällen. Det blir som en del i läggrutinen.

• Rigmor Mortis
    Eisa skrev 2009-07-28 08:22:05 följande:
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    För att vi är flera som vill ha frisk luft när vi sover och därför öppnar fönstret?
  • så mycket bättre

Jag själv älskar att sova i kläder och tycker att det är väldigt mysigt, plus att det ger en "snart-dags-att-sova"-signal.

Och på vintern är det kallt i vår sons rum, ca 17-18 grader. Det är inget jag tror, det ÄR så.

• 180823

Jah kan inte rikigt detdär med pyjamas min snopp är i vägen där om man sover utan boxers under pyjamasen slänger som en slägga snoppen från höger till vänster när man vänder sig och snoppen har kurvat sig lite och så ska man ligga på mage lägger man sig ner aj satan!! Min snopp klämde sig mellan magen och madrassen :D

• 180823

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

Man kan ju sova utan trosor boxers under dem mycket skönare för vissa. Jag kan inte detdär med pyjamas min snopp slänger sig som en jävla slägga i pyjamasen när jag vänder mig
  • 180823

Varför har barn pyjamas tja varför inte :D det är ju gosigt med pyjamas jag skulle inte sova i pyjamas t.ex. utan boxers och med boxers blir det för varmt jag har hellre ett tjockt täcke för jag gillar inte om snoppen är typ "lös" i byxor snoppen ska hållas på stället inte fara omkring det är skönt att sova i boxers specielt mitt i vintern -20°C och ett jätte tjockt täcke ahh det är skönt och har ledigt nästa dag mmm skönt att bara ligga där och vända på sig när man ser klockan är 5:40 då stiger jag upp vanligtvis ska kl.7 till jobbet men på helgerna nää roligt man skulle lägga på väckning kl. 5:40 på helgen och så ringer den jess bara att stänga av och fortsätta sova oj hoppsan vad lång text
  • BULLET93

Jag har haft pyjamas när jag var 5 år men det var inte populärt länge hadde kanske tja nån månad minns inte sen blev jag van med kalsånger (brief modell då) och så är det än i dag sover i kalsånger (boxer modell nuförtiden).

Fast det är -30°C där ute har jag ändå bara kalsånger på mig och tjockt täcke det är skönt att ha lite kläder på sig ovh tjockt täcke istället för pyjamas

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?