• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • Lindreas

Men du, ts. Du verkar ju ha dålig koll på vad du pratar om. Allting är luddigt och vagt, och du talar emot dig själv hela tiden.

• MikuAndSaraLi

Oftast tar socialen bara barnen om dom SER att föräldern verkligen inte klarar av det, bor i olämplig miljö eller helt enkelt inte BRYR sej.
    Det är ju för barnets bästa (oftast - finns ju gränsfall där föräldern faktiskt inte HAR gjort något fel eller misskött sej på något sätt och ÄNDÅ fråntas barnet för att någon eländig sate anmält och vittnat om massa skit osv osv) som dom placerar det hos någon annan.

• smurfsyster88

Men förklara detta då, varför ringer dom inte när dom sagt att dom ska ringa? Varför berättar dom för sonens pappa vart dom är? Och varför får dom inte komma hem nu för att dom är inte misstänkta längre.

• SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-06-01 14:27:01 följande:
    kan bara till lägg att jag hatar soc här. man vågar ju fn inte skaffa barn när man bor här.
    varför vill du väcka liv i tråden igen?

Har det hänt nått?
  • MikuAndSaraLi

Ts, det verkar inte riktigt som att du faktiskt lyssnar på vad folk säger till dej.
    Du kan OMÖJLIGT ha fel och punkt och slut, verkar det som.
    Vad andra säger och tycker (även om det är fakta och sant) skiter du fullständigt i och ditt svar har jag märkt (efter att ha läst hela tråden) är oftast "Vänta bara, vi ska kämpa" osv osv utan att faktiskt visa att du LÄST kommentaren ordentligt. Det enda du verkar se är "Denhär personen säger inte nåt som JAG tycker!!!!! Hon/han har fel och är därmed ond och EMOT mej!!!!"  
    Det låter inte riktigt vettigt.
    Om du tänker efter märker du det nog också.
    Eller hur?

• smurfsyster88

jag om dom inte är misstänkta för misshandel längre ska dom ju få åka hem eller hur? men de får dom inte. sen de att dom berättat för mammans ex att hon är där nere igen är bara fel. sen att soc inte ringer dom när de är dom som sagt att dom skulle ringa idag på förmiddagen.

• smurfsyster88
    MikuAndSaraLi skrev 2010-05-14 23:56:45 följande:
    Oftast tar socialen bara barnen om dom SER att föräldern verkligen inte klarar av det, bor i olämplig miljö eller helt enkelt inte BRYR sej.
    Det är ju för barnets bästa (oftast - finns ju gränsfall där föräldern faktiskt inte HAR gjort något fel eller misskött sej på något sätt och ÄNDÅ fråntas barnet för att någon eländig sate anmält och vittnat om massa skit osv osv) som dom placerar det hos någon annan.
    jo, men dom har bara tagit de ena bernet men han ska också komma hem. familjehemmet är ju på vår sida.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-06-01 14:42:07 följande:
    jo, men dom har bara tagit de ena bernet men han ska också komma hem. familjehemmet är ju på vår sida.
    Finns det ett beslut på att han ska hem eller är det nått ni säger bara?
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-06-01 14:42:48 följande:
    Finns det ett beslut på att han ska hem eller är det nått ni säger bara?
    nä, men han ska de. de säger familjehemmet med eftersom pappan inte bryr sig om sonen, och han tycker att han är ful för att han är så lik sin mamma. sen har han ju skrivit att han skulle kunna mörda mamman, vad kan han inte göra med sonen då eftersom han är så lik henne?
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-06-01 14:46:44 följande:
    nä, men han ska de. de säger familjehemmet med eftersom pappan inte bryr sig om sonen, och han tycker att han är ful för att han är så lik sin mamma. sen har han ju skrivit att han skulle kunna mörda mamman, vad kan han inte göra med sonen då eftersom han är så lik henne?
    Om det inte finns nått beslut om att omhändertagandet är avslutat så ska han inte hem oavsett vad familjehemmet säger
    Det är inte familjehemmet som beslutar det
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-06-01 14:42:07 följande:
    Vad säger barnets ombud?
  • MikuAndSaraLi

Ts, du SVARAR ju inte på frågorna.
    Du upprepar dej bara om och om igen.
    Du säger vad DU tycker.
    Men okej ,vi har förstått vad du tycker.
    Ta reda på fakta istället.
    Ganska frustrerande att läsa samma sak om och om igen och inte ens få svar på en enkel fråga.
    Du måste ju kunna diskutera ordentligt, Ts. Då gäller det att faktiskt ta åt sej av vad andra säger för att kunna svara ordentligt.

• Blind Urmakare

Så sa min mamma när jag blev gravid som 19-åring, att socialtjänsten skulle komma och ta mitt barn bara sådär. Jag blev jätteförvånad att hon trodde något sådant. Till hennes försvar så var hon 60 år och lite dement.

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Heffa
    pingstlilja skrev 2010-05-03 15:32:31 följande:
    Vet inte men du kan maila mig länken om du vill..
    Mejla mig länken också tack
    Over and out
  • lemony

det luktar skumlåda...med gamla bananer i typ.

Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!