Lilla gänget!
Lilla gänget!
Lilla gänget!
Delfinen: Ha ha det syntes direkt BM slog på ultraljudsmackapären och höll den mot magen. " OH, här var det minsann två " kluckade hon förtjust.
"TVÅ!!" utbrast maken, sedan var han knäpptyst förutom ett och annat hummande under undersökningen.
Jag både grinade & skrattade som en dåre, blandat med FEM barn, det är coolt, fem barn...
Ha ha, det sjönk nog in fortare hos mig än hos gubben, men dagen efter ringde han faktiskt från jobbet och frågade hur tvillingarna mådde och nu är det mkt. mina grabbar snack (det är två pojkar). Vi känner mer att det är en speciell upplevelse som är få förunnat och att de kommer att ha så kul när de blir större. Sedan blir det säkerligen jobbigt, men inga sådana perioder varar ju för evigt.
Hej gamla tråden! Är nästan aldrig inloggad här längre, men plötsligt blev jag väldigt nyfiken på hur ni har det :)
Är tvillingarna här??
Här är det mest fint! Veckorna går fort när man har två barn att ha koll på ;) Stora killen är nu snart 3,5, trotsig och envis som få (eller bara som de flesta treåringar, jag vet inte, haha), kämpar på med potträning sen en evighet tillbaka (känns det som) och har börjat prata jättebra sista veckorna. Lillan är fem månader och en liten knähund :) Har i princip slutat amma nu och övergått till ersättning och lite smakportioner nu eftersom hon gick ner i vikt istället för upp :/ Nu är hon dock på banan igen!
Hoppas ni mår väl allihop! Skriv gärna en rad om hur ni har det :)
Hej! tvillingarna är här =). De anlände den 4 januari, 4 dagar före bf - jag såg ut som en vandrande boll ha ha. Båda föddes vaginalt och det gick fort som skrutt. Första vaga känningen vid kl.01, inskrivna 02.50, Tvilling 1 (Milo) föddes 03.09 48cm & 3205g, Tvilling 2 (Max) föddes 03.26 51cm & 3665g. Enda lilla komplikationen var att Max fått i sig en del fostervatten men det ordnade sig rätt snabbt efter lite extra syrgas.
Vardagen flyter på fint. De är väldigt nöjda och glada småkillarna. Lugnet före stormen kanske för jag får ibland visioner om hur det kommer att vara nästa sommar när de småspringer och ska utforska allt och kanske åt varsitt håll puh!
Åh, grattis till tvillingarna!!! Fina namn:) Ja, fem barn, det är coolt, riktigt coolt. Jag får uppfattningen av att du är en riktigt cool mamma också, alltså avslappnad och inte tar allting så allvarligt. Det kommer du ha nytta av framöver;)
Här börjar min föräldraledighet gå mot sitt slut, börjar jobba igen 12 augusti. Känns rätt ok ändå, men sorgligt om det skulle vara sista barnet och sista föräldraledigheten... Fast så kommer jag nog alltid känna oavsett hur många barn jag får; att det är sorgligt när det blir sista gången.
Hur har ni andra det??
Delfinen, vad längesen jag hörde nåt från dig! Kul :)
Tråkigt dock att du fortfarande har problem med skadan från förlossningen. Ja hur jobbigt det än är med barn så väger det roliga och helt fantastiska upp det med hästlängder!!! Jag tror jag kan tänka mig ett barn till om några år, när vår minsting är kanske fyra eller fem år... Men än så länge tycker min man att det räcker med två, så vi får se :)
Lillasyster är nu 9,5 månad och är lik storebror till sättet - sen med det fysiska ;) Visst, hon har börjat visa tendender till att gå upp i krypställning, men hon sitter där hon sitter än så länge! Nöjd, social och mammig är väl tre ord som beskriver henne just nu :)
Hoppas du blir bra i ryggen snart, det måste vara påfrestande :( kram
Hörrni, jag kommer gå ur Familjeliv/sluta läsa..
Om ni skulle vilja nå mig nångång så maila gärna hit först (vill ej skriva ut mitt privata namn här):
maiplu@live.se
Vet inte om någon läser den här tråden, men idag fick jag på stickan! Jee, jag är lite efter er andra, med några fjuttiga år, men ändå
Har bytt man här emellanåt, så nu är jag gift och samma problem med den nya. Inga fel hittas, IVF gick bättre än förväntat (förutom överstimulering) och nu har vi 11st blastocyster i frysen och väntar på oss. Det här var det första ur frysen, ingen sattes in färskt.