• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-23 13:39:59 följande:
    Ja en sak könet är till för är ju att fortplanta oss med. Vi fortplantar oss inte med munnen, kinden eller handen t ex. Och du borde ju veta att det känns bra annorlunda att bli berörd på könet än någon annanstans på kroppen.

Varför döms pedofiler om det nu är så okej för dig att vi pussar barn på deras könsorgan? Då borde du tycka det är konstigt också. "Varför denna könshysteri"?
    Pedofiler gör nog litet mer än pussar sina egna barn på könet, ska du se. Och att du tar upp det som exempel visar exakt på varför det handlar om hysteri, och inget annat.

Jo, man kan fortplanta sig med handen. Antingen direkt, genom petting, eller indirekt genom medicinsk hjälp. Och jag ser inte vad det spelar för roll alls, faktiskt. Könet kanske är varur eller vari spermier ska färdas, men det är pungen och äggledarna som faktiskt producerar de nödvändiga ingrediensarna, så att säga. Men dessa är fullkomligt irrelevanta, om det inte handlar om direkt våldtäkt - för ett samlag behövs oftast förspel, och jag vet inte hur du har sex, men jag brukar kyssa och smeka på långt fler delar av en kvinnas kropp än hennes kön för att gå från intresserad till stenkåt. Det mest sexuella organet är och förblir hjärnan; andra kroppsdelar kan vara mer eller mindre tändande, och könet är ofta det sista man går på när man ska ha sex. I alla fall för oss som är någorlunda duktiga på det hela.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Filbunke
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-23 17:06:34 följande:
    Pedofiler gör nog litet mer än pussar sina egna barn på könet, ska du se. Och att du tar upp det som exempel visar exakt på varför det handlar om hysteri, och inget annat.

Jo, man kan fortplanta sig med handen. Antingen direkt, genom petting, eller indirekt genom medicinsk hjälp. Och jag ser inte vad det spelar för roll alls, faktiskt. Könet kanske är varur eller vari spermier ska färdas, men det är pungen och äggledarna som faktiskt producerar de nödvändiga ingrediensarna, så att säga. Men dessa är fullkomligt irrelevanta, om det inte handlar om direkt våldtäkt - för ett samlag behövs oftast förspel, och jag vet inte hur du har sex, men jag brukar kyssa och smeka på långt fler delar av en kvinnas kropp än hennes kön för att gå från intresserad till stenkåt. Det mest sexuella organet är och förblir hjärnan; andra kroppsdelar kan vara mer eller mindre tändande, och könet är ofta det sista man går på när man ska ha sex. I alla fall för oss som är någorlunda duktiga på det hela.
    Are you for real?!
    Undrar vem det är som tänker sexuella tankar här egentligen.
  • längtans
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-23 13:04:29 följande:
    Du uppfostrar alltså inte din son att hans mage, mun eller rumpa är "bara" hans då? Fast de kan vara långt mer känsliga, intima och kränkande att tafsa på för just honom? Och även oavsett det, lika mycket privat sfär som hans snopp?
    OMG! Svälj stoltheten och inse att det är en skillnad!!! Jag låter mina släktingar och vänner ge min son en kram eller puss på kinden (OM han vill det)....jag säger inte " Hej då alla, kom och ge min son en puss på snoppen"...
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-23 22:07:22 följande:
    Are you for real?!
    Undrar vem det är som tänker sexuella tankar här egentligen.
    Inte är det jag i alla fall.
  • Filbunke
    Dorian: Du borde ju veta som läst om barnpsykologi och pedagogik att barn kan orgasmera redan vid 2-3 års ålder.
    Är det då verkligen lämpligt att pussa ett barns kön? Oavsett ålder.
    Jag har läst många biologier från sk maskrosbarn där de blivit utsatta för incest samt sexuella övergrepp. Dessa barn beskriver, majoriteten av dom, att de känner skam för att de tyckte om det fysiskt. De är dock skadade psykiskt för livet, såklart!.
    Kontentan av det borde väl ändå vara att låta ett barns kön vara ifred?! Man behöver inte visa barn att könet är en fri zon genom att pussa på det!
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-24 08:40:18 följande:
    Dorian: Du borde ju veta som läst om barnpsykologi och pedagogik att barn kan orgasmera redan vid 2-3 års ålder.
    Är det då verkligen lämpligt att pussa ett barns kön? Oavsett ålder.
    Jag har läst många biologier från sk maskrosbarn där de blivit utsatta för incest samt sexuella övergrepp. Dessa barn beskriver, majoriteten av dom, att de känner skam för att de tyckte om det fysiskt. De är dock skadade psykiskt för livet, såklart!.
    Kontentan av det borde väl ändå vara att låta ett barns kön vara ifred?! Man behöver inte visa barn att könet är en fri zon genom att pussa på det!
    Ehm, vad menar du? Att det är olämpligt att göra det skönt för sitt barn? Ska vi byta ut snuttefilten mot elstängsel också då? Sätta elstötar i nappen? Hälla vitlökspulver på tutten när barnet ska amma?

Och återigen jämför du en barn-föräldrakontakt med övergrepp. Och då upprepar jag - i så fall är ALL beröring övergrepp, för för ett litet barn är det skit samma om du rör dess snopp, rumpa, mage eller mun. Eller händer. Eller tår.
  • Filbunke
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-24 12:32:38 följande:
    Ehm, vad menar du? Att det är olämpligt att göra det skönt för sitt barn? Ska vi byta ut snuttefilten mot elstängsel också då? Sätta elstötar i nappen? Hälla vitlökspulver på tutten när barnet ska amma?

Och återigen jämför du en barn-föräldrakontakt med övergrepp. Och då upprepar jag - i så fall är ALL beröring övergrepp, för för ett litet barn är det skit samma om du rör dess snopp, rumpa, mage eller mun. Eller händer. Eller tår.
    Jag tror ärligt talat att det är du som är den som är hysterisk. Din föreställning om att människor som inte tycker som du i den här frågan skulle vara perversa är löjlig.

Du kanske skulle ta och poängtera att det är DU som tycker si eller så och inte att DET ÄR SÅ som DU säger.
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-24 14:14:55 följande:
    Jag tror ärligt talat att det är du som är den som är hysterisk. Din föreställning om att människor som inte tycker som du i den här frågan skulle vara perversa är löjlig.

Du kanske skulle ta och poängtera att det är DU som tycker si eller så och inte att DET ÄR SÅ som DU säger.
    Ursäkta, men är det någon som talat i absoluta termer så är det ni. Faktiskt.

Och nej, jag vet faktiskt litet om ämnet. Gör du? Eller har du bara dina föreställningar som stöd?
  • Groda78

Skulle personligen ALDRIG komma på tanken att pussa min sons snopp!

Första tanken är att jag skulle få kiss i ansiktet =), här gäller att få på nya blöjan snabbt ;)

• Dorian Ertymexx
    Groda78 skrev 2010-08-24 17:20:39 följande:
    Skulle personligen ALDRIG komma på tanken att pussa min sons snopp!

Första tanken är att jag skulle få kiss i ansiktet =), här gäller att få på nya blöjan snabbt ;)
    Haha, det var precis vad min ena tös tyckte också. ;)
  • lille Birger

Han kommer iaf kunna skryta för sina kompisar över att vara först med att ha fått en blowjob.

• Pisces81

Bara pedofiler kan ursäkta ett sånt beteende och dessutom bli arg för att icke pedofiler reagerar.

Just saying. Blir riktigt förbannad att man kan försvara det med vart man är ifrån. Enligt svensk lag och barnkonventionen så gör man ett brott. Punkt.

• Pisces81
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-24 18:55:24 följande:

Haha, det var precis vad min ena tös tyckte också. ;)

Fyfan för dig
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!