• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Kalksten
    AnniPigg skrev 2011-03-22 22:24:15 följande:
    Kul att denna tråden vaknat igen!

Jag blev inte gravid då, nu är vi på försök nr 4, hade ÄL för en vecka sen, har haft extrem molvärk och stickningar sedan dess, inte alls som de tidigare gångerna vi försökt! och sedan igår är jag väldigt trött. BIM om 7 dagar, hoppas hoppas!!
    för mig vart det inget Plus...
    men då försökte vi inte seriöst men den fabriken ska väl ta fart snart! =) så hoppas man att man kan få barn ju!!!
  • Fjorren

Har nu bara 17 dagar kvar till BF....och är nu supertrött på att vara bautastor och höggravid!

Råkade hitta denna min gamla tråd från när jag började misstänka att jag var gravid och kunde nu inte hålla mig från att läsa igenom den igen.....

Tänk att det ändå var så i slutändan att man blev gravid?

Så ni alla som tvivlar därute... - jag känner att jag helt klart kan stå för faktum att man helt klart KAN ha graviditetssymptom väldigt tidigt!
    Som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen!!

Lycka till alla ni som är i det stadiet som jag befann mig i, för ca 9 månader sedan!!

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • HaBaNiTa

Grattis till lill tösen fjorren jag minns att jag läste din tråd när du skrev den! Vilken underbar solskens historia och förlossning! Kram på dig!!!

• Pärla

Den enda tidiga tecken jag hade var mensvärk på dag 5 efter ÄL. Det var det enda, och sen efter några dagar kom tröttheten, men det var allt! Fortfarande går jag och tänker om jag verkligen är gravid, eftersom jag har inga symtomer alls, eller känner mig gravid..

Lycka till ni andra!

• Kalksten

plussade 20 juli och är ungefär i v.4 lycka lycka!!!

hoppas den lille håller sig där inne nu!

• Nathaliie88

Har 5dagar kvar till mens. Sen 3dagar tillbaka har jag ätit i mängder, mår illa, kissar och dricker konstans och är allmänt trött.. Somnade halv9 igår och vaknade 07.15 men hade gärna kunnat legat kvar ett bra tag till! Jag är hyperkänslig och grät igår över att min sambo sa att han spillde Vatten och min duk på bordet! Sen luktar och smakar allt mycket mer än innan och salt är jag jätte sugen på! Kanske bara kroppen som spökar.. Väldigt tidigt kanske? Smaken i munnen som jag har hela dagarna går inte att få bort, vad jag än äter är det samma smak.... Hoppas :)

• Mallan 82

Hjälp. Har haft som stickande ilningar i livmodern. Känns av smärta på speciella ställen i livmoder och äggledare. Inte alls som vid mönsterkort då det är över hela "magen". Och från ingenstans ikväll blev jag super yr. Så illa så sambon fick lägga min dotter. Kan detta va tidiga symtom på en ev grav?

• Nyfikeeen

Hej, såg att tråden var ganska gammal, men försöker få ett svar ändå:D Det är så att jag har gått på p-piller i 4år men slutade med dom förra månaden i hopp om att få barn, och jag fick min mens å efter det har vi börjat försöken 20 mars och min bim är 12 april, och vi har försökt ungefär varannan dag fram tills nu, och enligt en "menskalender" så hade jag min ägglossning den 29 mars... Och det känns (dom senaste dagarna) som om jag har haft stickande känslor i nedre magen samt typ "dragningar", haft huvudvärk, mått illa vid enstaka tillfälle...jag kanske bara inbillar mig men finns det en chans att jag är gravid? När kan jag testa mig? Kan man verkligen känna något så här kort tid efter möjlig befruktning?? Ååååh är sååå nervös, vill ju så gärna ha ett barn:) hoppas någon kan svara på det här:)

• carina84

Jag har också väldigt tidiga symptom, hade ÄL den 3:e och vi älskade både den 1:a och 3:e. Nu har jag sen igår en väldigt molande värk i livmodern och det känns inte alla som vid mens eller ÄL då jag aldrig har ont av det utan märker av den pga det genomskinliga sekretet.

Mår även illa av och till samt att mina bröst är ömma!

Det skulle vara mitt andra barn isf då vi har en dotter på 2år och jag har läst mig till att man kan vara känslig hormonmässigt, vilket leder till att man kan känna väldigt tidigt eftersom graviditetshormonet börjar produceras redan vid befruktningen.

Någon?

• EliinMariina

Hej!

Vet att den är gammal nu men Läste igenom tråden och får lite hopp :P

Har haft ont i både mage och tjejmage sen den 7e september, dvs i 2v, och nu gått över till endast värk i tjejmage. Eller mest molande värk med några "hugg" och stickningar ibland, så pass att jag måste stanna upp och sätta mig ner eller lägga mig ner på sidan. Jag tror min mens ska komma 30e september, den brukar diffa på några dagar.

Har massa graviditetstest hemma, men vet inte om jag vågar testa :P

Kan tillägga att min senaste mens var extremt snål och kort, brukar ha den i 5 dagar ca och väldigt, VÄLDIGT, riklig dom 3 första, nu var den bara 3 dagar lång och normal tampong räckte (om det inte var för hälsoskäl och fräschet skulle det inte behövas byta mer än två gånger på hela dagen).

Och brösten gör ont som satan, inte vårtgården utan sidorna så att säga.

• Frökenfiia

Gammal tråd men jag fyller på.. 

Har ett barn sen tidigare. Med det barnet hade jag knappt några tecken alls på graviditet och det tog typ 1.5 vecka efter BIM innan jag plussade. Låghormonare. 

Nu är vi inne på försök till ett till och jag slutade med nuvaring 21 dec när jag plockade ut den sista.Fick mensen den 24e. Vi hade sex nyårsafton och 5e januari och beräknad ÄL borde ha varit 6e men detta har jag inte koll på om det faktiskt var så. 8e fick jag något som jag tolkar som nidblödning (alltså borde ÄL varit tidigare än 6e) och har även småblödit lite till och från sen dess. Väldigt ljust rosa eller ljust brunt i små mängder. "mensvärk" till och från sen 6e. Jag har haft järnsmak i munnen till och från så jag trott att jag blödit näsblod och fått blod i halsen men så har inte fallet varit. Jag har haft ömma bröst vilket jag inte haft så länge jag kan minnas.Jag har inte "letat" efter några av dessa symptom utan jag har reagerat på dem å sen kommit på att det kan vara ett tecken. 

Idag, 6 dagar innan BIM fick jag ett väldigt svagt plus på stickan.

Jag hade inte förväntat mig att det skulle kunna synas så tidigt eftersom det tog så lång tid för mig att plussa vid förra graviditeten. Nu hoppas jag att allt går vägen!

• Muusan
    Frökenfiia skrev 2019-01-15 09:52:42 följande:

Gammal tråd men jag fyller på.. 

Har ett barn sen tidigare. Med det barnet hade jag knappt några tecken alls på graviditet och det tog typ 1.5 vecka efter BIM innan jag plussade. Låghormonare. 

Nu är vi inne på försök till ett till och jag slutade med nuvaring 21 dec när jag plockade ut den sista.Fick mensen den 24e. Vi hade sex nyårsafton och 5e januari och beräknad ÄL borde ha varit 6e men detta har jag inte koll på om det faktiskt var så. 8e fick jag något som jag tolkar som nidblödning (alltså borde ÄL varit tidigare än 6e) och har även småblödit lite till och från sen dess. Väldigt ljust rosa eller ljust brunt i små mängder. "mensvärk" till och från sen 6e. Jag har haft järnsmak i munnen till och från så jag trott att jag blödit näsblod och fått blod i halsen men så har inte fallet varit. Jag har haft ömma bröst vilket jag inte haft så länge jag kan minnas.Jag har inte "letat" efter några av dessa symptom utan jag har reagerat på dem å sen kommit på att det kan vara ett tecken. 

Idag, 6 dagar innan BIM fick jag ett väldigt svagt plus på stickan.

Jag hade inte förväntat mig att det skulle kunna synas så tidigt eftersom det tog så lång tid för mig att plussa vid förra graviditeten. Nu hoppas jag att allt går vägen!

Grattis o h lycka till <3
  • Daphodil

Plussat idag, äl+10. Mina symtom:

Mensvärk på kvällarna sedan äl+7 (ibland så intensiv att jag trodde mensen skulle komma på stört)

Fryser på dagarna, hettar i ansiktet på kvällarna

Lätt ömma bröst (ingen extrem ökning från vanligt)

Lite trött (kan lika gärna vara årstiden tbh)

Ingen kissnödighet eller illamående

• EaL

Ska ha Tant röd på besök 29/3. Jag går egentligen på p-piller men vi är osäkra nu på ifall de inte riktigt funkat.

I måndags var jag jätte illamående. Och super hungrig. Tisdags va allt lungt. Onsdags var jag åter igen jättehungrig (åt en stor pomfritt, halv dricka och en hamburgare, 10 min senare så hungrig att jag ville spy) och illamående igen hela kvällen i omgångar och gick på toa stup i kvarten.

Idag super hungrig, illamående, super kissnödig. Mina bröstvårtor har varit jättekänsliga.

Men nu till frågan, pga p-piller är jag skengravid? Tog gravtest förut idag (inte morgon urin) som visade negativt. Vad tror ni?

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?