• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • Selenea

Min första diagnos var PCOS, så jag började med ägglossningsstimulerande (pergotime) men fick bara cystor, opererades och fick då även diagnosen endometrios och då gick vi direkt på IVF - hade då försökt med pergotime i nästan ett år. Vet många som testar inseminationer innan IVF, men för oss kändes det inte lönt. Nu till syskonförsöken körde vi först några IVF:er som misslyckades (och det blir ju dyrt när man måste betala allt ur egen ficka), så vi gick över till enbart Menopur-stimuleringar (man tar sprutor istället för tabletter) men det gick inget vidare heller. Efter sex Menopur-omgångar gick vi över till IVF igen och till slut så tog det sig ju... Svårt att säga var man ska börja rent generellt, många tycks få prova på lite olika och om det sen inte går får man tänka i nya banor och sen utgå från det. Men man brukar väl börja med de enklare alternativen och sen ta till IVF som en sista utväg. Men det beror säkert mycket på vem man har som läkare också.

• Anonym (ledsen)

Hur går det för alla här inne? Selenea, nu borde det närma sig för dig?

Jag ska på RUL på tisdag. Har så lite mage den här gången (det är mest bara resterna av förra mammamagen som syns så att säga ) så jag är orolig att det inte ska finnas något där inne även om jag såg en levande bebis på KUB i slutet av juli. Håll tummarna!

• Anonym (Freja)

Hejsan, ja hur har de gått för alla?

Hur gick de på RUL ledsen? 

Själv gick jag in i vecka 35 igår. Känns helt sjukt, bara fem veckor kvar till BF. Spännande!      

• Anonym (ledsen)

RUL gick bra Nästa vecka blir det ett nytt UL för att ta reda på vad som gömmer sig där inne. Har precis gått in i v 27 så det börjar närma sig nu. Freja, nu kan det inte vara så långt kvar?

• Anonym (Freja)

Skönt att allt var bra, å så spännande att få reda på sort

Nä nu börjar de närma sig på riktigt, v 37 och hoppas man slipper gå över tiden..  

• Anonym (Lilla My)

Vad avundsjuk jag är på era växande magar och bebisarna i dom! Önskar så att även jag fick ett plus snart och sedan en mage som växer och därefter en liten bebis... Snart har vi försökt i 1,5 år och fortfarande ingen bebis

• Lyckligajag78
    Äggledarspolning is da shit Skrattande

Tror jag blev gravid dagen efter spolningen.
    Den gjorde jätteont så det var ju nåt i vägen.
    Hade försökt länge.
    Har nu en liten på 3 månader Hjärta

• Anonym (Freja)
    Anonym (Lilla My) skrev 2012-11-07 18:17:20 följande:
    Vad avundsjuk jag är på era växande magar och bebisarna i dom! Önskar så att även jag fick ett plus snart och sedan en mage som växer och därefter en liten bebis... Snart har vi försökt i 1,5 år och fortfarande ingen bebis
    13 månader innan plus för mej. Har full förståelse för att de är tungt med nederlag månad efter månad blev helt deppremerad varje gång i slutet. Håller tummarna för att även du ska få ditt plus. Har ni påbörjat nån form av utredning?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Lilla My) skrev 2012-11-07 18:17:20 följande:

Klart det känns tungt, kände precis som du många ggr. 20 månader höll vi på, blir ledsen bara jag tänker på all kraft och energi som gick åt till att försöka bli gravid. Hoppas såklart att det löser sig för dig också snart.
  • Anonym (bara ett barn)

Satt och slösurfade och kom att tänka på denna tråd. Min dotter är nu snart 8 månader och världens underbaraste. Men jag kommer aldrig glömma allt elände på vägen mot ett till barn. Hur är det med er andra? Flera av er måste ju också ha fått era små bebisar nu.

• Anonym (ledsen)

Min lilla dotter föddes för två månader sedan. Förlossningen gick bra och snabbt, hann bara vara inne på sjukhuset i 50 minuter. Allt gick kanon fram till att hon var lite drygt tre veckor sedan började hon få väldiga problem med reflux och kunde inte ligga ner varken på natten eller dagen. Nu är hon äntligen mkt bättre (tack vare att jag tog med henne till en kiropraktor hur konstigt det än kan låta) men det är fortfarande något som stör henne och vi testar nu på läkares inrådan om det kan vara mjölkproteinallergi. Efter den här pärsen samt alla tidigare problem kan jag definitivt säga att det INTE blir några fler syskon

• Anonym (Freja)

Grattis till tjejen ledsen och hoppas de blir bättre så fort de går!

Min lilla brud har blivit 4 månader. Min förlossning gick också snabbt hon är född på 5 h från vattenavgång till ankomst på BF dagen

• Anonym (ledsen)

Grattis till dig också Freja! Då tog våra förlossningar ungefär lika lång tid Min dotter kom redan en vecka innan BF så jag fattade inte att det faktiskt var på g på riktigt förrän det bara var ett par timmar kvar. Fyra månader redan, inte klokt vad tiden går! Känns som igår man höll på att kämpa för att bli gravid. Dottern är redan mkt bättre efter bara 1,5 vecka med mjölkfri kost så jag misstänker starkt att hon är allergisk mot mjölkprotein.

• Anonym (bara ett barn)

Grattis till era döttrar Freja och ledsen. Håller med om att tiden går så fort

• Anonym (Freja)

Grattis till dej med bara ett barn! Våra små mirakel.. Tänk om tiden kunde gått lika fort innan man fick sitt plus men då segade sig tiden fram mellan ÄL och BIM, BIM och ÄL :-/

Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon