• elinhelena

Prematurbarn 2011

Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1. 
    46 cm & 2466 gram.
    Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.

När kikade ert barn ut?  Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
    Nyfiken! 

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal Hjärta
    ♥ Albin 110820 ♥ www.elinpantsar.blogg.se
  • Svar på tråden Prematurbarn 2011
  • Meal

Grattis med dagisplats, vad skönt. Hur gammal är William och när ska han börja. Här ser det inte ut som vi får plats, vi har sökt från december 2012, men får antagligen inte förrän augusti 2013. Men vi går på öppen förskola. Lite annat system i Norge tyvärr och i vår kommun har de få platser. Så vill man inte ha från augusti så får man ofta vänta till nästa år, och vi tycker han är för liten i augusti. 

• Prins Williams Mamma
    Meal skrev 2012-04-18 19:46:24 följande:
    Grattis med dagisplats, vad skönt. Hur gammal är William och när ska han börja. Här ser det inte ut som vi får plats, vi har sökt från december 2012, men får antagligen inte förrän augusti 2013. Men vi går på öppen förskola. Lite annat system i Norge tyvärr och i vår kommun har de få platser. Så vill man inte ha från augusti så får man ofta vänta till nästa år, och vi tycker han är för liten i augusti. 
    Tack! William är 1 år den 28 april han skulle fötts 7 juni egentligen. Ja jag vet hur det känns med att tycka att dom är för små.
  • Meal

Okej, snart 1-åring i hus då, mysigt. Ja, jag vill att han ska kunna gå innan han börjar på förskola, och han är försenad motorisk så räknar med att det tar en stund

• Mammiz till 2
    madde82 skrev 2012-04-18 21:43:46 följande:
    Får jag vara med i den slutna gruppen? 
    jag har godkänt dig
  • wockatz

Hej på er! Ingen som kikar in längre? Hoppas ni alla mår bra iaf, Moa har hunnit fylla 1 år och det väcker känslor att läsa bakåt i tråden. Kram på er.

• gt98mbj

Här är allt bara bra. William är snart 2 år nu. Jisses vad tiden har gott fort. William blev av med syrgasen i september 2012. Vi har dock precis kommit hem från sjukhus då han åkte på svininfluensan. Som han med allas förvåning klarade riktigt bra.

• wockatz

gt98mbj: Så otroligt fint William har hämtat upp sig!! Att det gick så bra med svininfluensan menar jag.. :) tror din blogg var en av de första jag hittade till efter att Mia fötts. Så värdefullt att läsa, jag vet, jag har sagt det förr. :)

Känns helt sjukt att vi nu är inne på det andra året, visst att hon fyller i december men ändå. Den 15:e ska vi till neo för ett-årskontroll. Ska bli spännande att höra vad som sägs då. Enda molnet på min oroshimmel är att hon inte förflyttar sig än. Sjukgymnast är inkopplad och dit ska vi den 18:e. Annars är vi som vilken småbarnsfamilj som helst. :) jag blir hemma till den 1:a maj och sen är det pappas tur ett tag. Jag njuter i fulla drag!! Tänk om jag fattat det förra året vid den här tiden....

• wockatz

gt98mbj: Så otroligt fint William har hämtat upp sig!! Att det gick så bra med svininfluensan menar jag.. :) tror din blogg var en av de första jag hittade till efter att Mia fötts. Så värdefullt att läsa, jag vet, jag har sagt det förr. :)

Känns helt sjukt att vi nu är inne på det andra året, visst att hon fyller i december men ändå. Den 15:e ska vi till neo för ett-årskontroll. Ska bli spännande att höra vad som sägs då. Enda molnet på min oroshimmel är att hon inte förflyttar sig än. Sjukgymnast är inkopplad och dit ska vi den 18:e. Annars är vi som vilken småbarnsfamilj som helst. :) jag blir hemma till den 1:a maj och sen är det pappas tur ett tag. Jag njuter i fulla drag!! Tänk om jag fattat det förra året vid den här tiden....

• wockatz

Skumt att appen säger att inlägget inte kunde skickas, och sen dyker det upp 2 ggr!!

• Prins Williams Mamma

En fråga, om man fått ett prematurbarn tidigare och ska ha barn igen hur stor sannolikhet är det att man föder för tidigt även denna gång?

William 110428 Jasmine bf 131130
  • ek1988

Ja de beror på orsaken. Min son föddes ju i v 25+5 nu är han storebror sen 2 veckor tillbaka och hon föddes i v 40+6 :)

• viseversa

Min kompis fick ett barn i v 36 som bara vägde 2200gr och var 45 cm lång. Jag har ALDRIG hållit ett så litet barn förut. Hon vägde mindre än ts barn. Men är ändå född i v 36.

Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Prematurbarn 2011