Hej!
Har följt denna tråd nu, och blir verkligen uppmuntrad av att läsa om lyckade Pergotimeförsök!
Jag har en 5-årig flicka som jag fick med hjälp av P, men har många, långa år av barnlängtan bakom mig, och även ett missfall i v. 15. Jag har PCOS, och har brottats med övervikt. Jag läste på amerikanska sidor och bloggar om PCOS och LCHF-diet, och det skrevs mycket om hur denna diet påverkar kroppen gynnsamt, och att det var möjligt att börja ovulera redan efter någon månad utan kolhydrater. Jag var mycket skeptisk, men var för överviktig för att få hjälp att bli gravid, och började bli riktigt, riktigt desperat, så jag testade. I somras, efter 1 mån och 1 v på lågkolhydratkost fick jag min första mens på många många år! Dessutom har jag nu nått ett BMI som kvalificerar mig för Pergotimehjälp! Min läkare föreslog en kur, trots att jag börjat ovulera, för att slippa förlora mer tid. Tänk om jag från början vetat att jag så enkelt kunnat hjälpa mig själv!
Idag tar jag min första tablett, och har gott hopp! Vill dela detta, för om det fungerar för mig, kanske det gör det för någon fler desperat själ därute.