• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

hej tjejer varit frånvarande ett tag pga mycket runt.....först av allt grattis snobb och alla andra till era resultat, själv blev jag gravid med tvillingar men förlora dem.........läkaren bestämde då att det i mitt fall är ivf som gäller eftersom jag har extremt med ägg, den 24 maj gjordes jag äggplock, den 27 blev det en insättning och idag tog jag grav test som visade positivt...

ni som är högt uppe i veckorna vad väntar ni?

• Babybel

Grattis till senaste plusset Aria!!! Du ska se att detta går vägen!
    Jag är i vecka 35 nu och förlossningen börjar närma sig. Tiden har gått SÅ fort så jag har knappt hängt med. Det är nästan svårt att förstå att min bebis snart är här.

• manam

Å, vad härligt att höra om plusset Aria. Nu kommer det gå vägen!

Och Babybel, du är verkligen på slutspurten nu. Spännande! Förstår vad du menar med att tiden går fort. Vecka 24+0 här imorgon, och efter halvtid så har det verkligen bara rusat på. Jag vet inte vilken sort som lurar i min mage, men tror på pojke. Den 29/9 är det dags i alla fall, sägs det. Mår oförskämt bra, precis som jag gjort genom hela graviditeten. 

• Genny

Hej!

Har följt denna tråd nu, och blir verkligen uppmuntrad av att läsa om lyckade Pergotimeförsök!
    Jag har en 5-årig flicka som jag fick med hjälp av P, men har många, långa år av barnlängtan bakom mig, och även ett missfall i v. 15. Jag har PCOS, och har brottats med övervikt. Jag läste på amerikanska sidor och bloggar om PCOS och LCHF-diet, och det skrevs mycket om hur denna diet påverkar kroppen gynnsamt, och att det var möjligt att börja ovulera redan efter någon månad utan kolhydrater. Jag var mycket skeptisk, men var för överviktig för att få hjälp att bli gravid, och började bli riktigt, riktigt desperat, så jag testade. I somras, efter 1 mån och 1 v på lågkolhydratkost fick jag min första mens på många många år! Dessutom har jag nu nått ett BMI som kvalificerar mig för Pergotimehjälp! Min läkare föreslog en kur, trots att jag börjat ovulera, för att slippa förlora mer tid. Tänk om jag från början vetat att jag så enkelt kunnat hjälpa mig själv!

Idag tar jag min första tablett, och har gott hopp! Vill dela detta, för om det fungerar för mig, kanske det gör det för någon fler desperat själ därute. Tungan ute

• Hunter

Hej vill bara uppdatera, Aria fick sin lilla flicka två månader för tidigt men allt har gått bra. Vad fick ni andra och hur har det gått för er

• Fiffig

Oj det var länge sen jag skrev här! Jag var med precis i början av tråden. Vi fick en flicka i november (även hon född för tidigt) på vår tredje äggåterföring (ivf).

• manam
    Snobbs skrev 2015-06-20 15:35:32 följande:

Någon som är på g igen?

Javisst! Vecka 20 nu! Denna gång blev jag gravid helt okomplicerat på första försöket . Hade haft regelbunden mens i ett år då. Själv?
  • Snobbs
    manam skrev 2015-08-14 14:07:53 följande:

Javisst! Vecka 20 nu! Denna gång blev jag gravid helt okomplicerat på första försöket . Hade haft regelbunden mens i ett år då. Själv?

Vad roligt!

Jag är i vecka 7-8 nu, gravid på 2a kuren pergo igen precis som förra gången.
  • manam
    Snobbs skrev 2015-08-14 14:17:39 följande:
    Vad roligt!

Jag är i vecka 7-8 nu, gravid på 2a kuren pergo igen precis som förra gången.
    Åh! Stoooort grattis! Minns inte riktigt när du fick första barnet? Min pojk kom 7/10 2013.
  • Snobbs
    manam skrev 2015-08-14 14:30:00 följande:

Åh! Stoooort grattis! Minns inte riktigt när du fick första barnet? Min pojk kom 7/10 2013.

Tack.

Fick en pojke 25/4 2013
  • manam
    Snobbs skrev 2015-08-16 13:04:40 följande:
    Tack.

Fick en pojke 25/4 2013

Underbart!

Hoppas du får en smidig andra graviditet. Min är löjligt enkel so far, precis som första. Mer än halvvägs nu ju, så nedräkningen har börjat .

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd