• jennyz

Gravid efter IVF i december 2012

Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012
  • Maybe
    you and me skrev 2013-03-02 16:22:50 följande:
    Maybe vad bra att du fick tid iaf. Hoppas det går bra med cellprov med. Om du inte vill veta kön v.19 då kan man säg det till läkare, det ä svårt att fatta pojke eller flicka utan hjälp.

Finns ngn här som ansökt eller ska ansöka om grav.pengar? Hur planerar ni sommarledighet? Ska man ta ut 2sem veckor innan BF för att inte slössa bort f.ledighet?

Har pratat med min sambo om det och är det så att jag får ett litet snabbt bonusul i vecka 19 när jag gör cellprov så får ödet avgöra om hon ser kön.
    Ser hon kön vill jag veta, ser hon inget är det bara att vänta till veckan därpå. Då är det meningen att vi ska va med båda två när vi får veta.
    Min sambo sa att han behöver inte va med på cellprovet även om jag skulle få veta kön, bara att jag säger det till honom när jag kommit hem ju.
    Fast det är mysigare om han är med när vi kollar men vi får se... Har några veckor på mig att tänka ut det.    
  • jennyz

Maybe: ok då förstår jag...

Jag vill också veta kön om de kan se, med dottern kunde de inte säga dock... Längtar så enormt till 21/3!!!

Har magsjuka nu, igår var magen som en ballong, kände mig rätt gravid då i alla fall... hoppas detta går över snart!!!!!!!

• you and me

Nu funderar jag om jag ska berätta till mina kollegor att jag är gravid eller ska vänta lite till. Nästa vecka kommer jag in i v.14

Det syns inte alls på mig och jag gick ned ca. 5kg med alla komplikationer i början av grav. Blev tvärtom resultat fick höra i veckan från kollegor att jag blev smal och det passar mig :) kanske vänta en månad till... dock har redan berättat för min chef när jag var sjukskriven i 1månad...

• jennyz

Ja det är både och att berätta, ruskigt rolig nyhet men man vill inte stressa fram den... ;) folk tyckte jag hållt mig länge när jag berättade i v 14...men det syns på min mage!!

Jag har ont i magen stundvis vilket inte känns bra! Men jag har ju magsjuka...hoppas bara att bebis mår bra!!!

• you and me

Jennyz, ont i magen vid magsjuka det ä vanligt och ska inte påverka bebisen den skyddas ju av sin lilla bubbla, men koll på vätskeballans måste man ha och dricka extra mycket med små mängder även den kommer ut. Hoppas det går över snart. Kram

• jennyz

Här hände så lite så jag hittade en annan tråd...
    Men allt är bra går in i v27 imorgon, ska åka till Turkiet i två veckor och vila upp oss nu, ska bli så skönt!!! Magen växer, har gått upp ung 6kg nu, alldeles tillräckligt då jag vägde mycket redan innan... ryggen är jobbig ibland så sömnen får lida, och har en treåring som sover oroligt, men annars njuter jag, älskar stunderna när man kan ligga och se hur det sparkar i magen!!! Hoppas alla andra också mår bra!!

• Maybe

Här flyter allting på, är i vecka 26 (25+3) och har varit på rul i vecka 20 och fått se en liten pojke Glad
    Livmodern trycker mot lungorna känns det som för jag tappar andan och har svårt att andas, har väldigt lågt blodtryck och ont i rygg och höfter. Har svårt att äta riktig mat också för jag blir mätt så fort. 

• Cohen

går in i vecka 27 imorgon =) sedan hormonstart i november har jag gått upp 15 kg, sedan inskivning i v 9 har jag gått upp 11 kg.

på rul i v 20 fick vi se en frisk liten pojke =) jag har mellan v 13 - 18 haft problem med magkramper och blödningar, något som senaste månaden har lugnat sig.

hos bm i v 23 tyckte hon att mitt sf-mått var för stort (28 cm), har gjort en glukosbelastning för att utesluta graviditetsdiabetes. Fördmodligen är det bara en blivande rugbyspelare ;)

känner mer o mer hur han bökar runt där inne, men har livmodern i framvägg och blir orolig då det fortfarande inte är "ofta" jag känner honom. 

• jennyz

5 augusti föddes vår dotter efter planerat snitt... Fantastisk tjej som mådde bra hela tiden, vägde nästan tre kilo. Snittet blev dock inte som planerat, när de öppnat så såg de att moderkakan vuxit in i livmodern, och jag började blöda mycket när de försökte ta bort moderkakan... De gjorde allt de kunde men tillslut fick de söva ner mig och ta bort livmodern också...jag tappade ung nio liter blod! Det har gått rätt bra trots allt, fick stanna sex dagar på sjukhuset, blev sjukskriven 2,5 vecka totalt, nu känner jag mig i princip helt återställd.
    Är tacksam att sjukvården är så bra!! De hade koll hela tiden och informerade mig eftersom tills de sövde ner mig, och berättade att dottern mådde bra, vilket såklart gjorde allt lättare... De hjälpte också med amningen som jag fått att funka helt och hållet tack vare personalen på barn4 och BB!! Fick aldrig riktigt ordning på amningen med första dottern och då hade jag henne hos mig från början, nu låg jag på IVA i två dagar!!
    Hoppas alla ni andra också har det bra!!

Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012