• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • LivetEnligtSandra
    Veronica76 skrev 2014-01-25 11:45:02 följande:
    Det var verkligen en stor kille! Grattis!

Vår dotter kom den 19/1 på BF+12.
    3960gr å 51cm, när hon väj bestämde sig för att komma gick det fort så jag hann inte med att få ngn smärtlindring. Men det gick över förväntan utan.
    Stort GRATTIS!!! :) Hoppas allt flyter på bra! GladHjärta
  • LivetEnligtSandra
    Mantra skrev 2014-01-26 18:19:30 följande:
    Ny här! Beräknar föda lillasyster snart, bf på torsdag! Storasyster kom i v 36+1 så jag hade ju liksom räknat lite med att föda tidigt nu med.. Känns som att gå över redan :/ har svärmor här i en vecka nu, så har barnvakt på plats, vore ju toppen om hon ville komma då!!
    Välkommen hit!! Skrattande Hoppas du myser med bebis nu! Glad
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2014-01-28 10:29:11 följande:
    GRATTIS!! Vad underbart att du hade en härlig upplevelse med förlossningen!  Jättefint namn på killen! 

Ja det var helt fantastiskt att få en riktig höjdare denna gång då första var så jobbig. Ville ha en till bebis direkt efter Det trodde jag aldrig att jag skulle vilja. Vi hade bestämt innan att han skulle heta Loke, passar bra ihop med storasyskonens namn Liam, Ebba och Elsa. Dessutom är ju guden Loke listig och både snäll och elak, passar till bebis med 66.6 som inskrivningsvikt
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2014-01-28 10:29:11 följande:
    GRATTIS!! Vad underbart att du hade en härlig upplevelse med förlossningen!  Jättefint namn på killen! 

Ja det var helt fantastiskt att få en riktig höjdare denna gång då första var så jobbig. Ville ha en till bebis direkt efter Det trodde jag aldrig att jag skulle vilja. Vi hade bestämt innan att han skulle heta Loke, passar bra ihop med storasyskonens namn Liam, Ebba och Elsa. Dessutom är ju guden Loke listig, både snäll och elak. Passar till bebis som gjorde mammas inskrivningsvikt till 66.6 kg
  • Miss MJ

Nu är min väntan äntligen över! Den 24/1 föddes våran lilla flicka! Allt gick bra, en snabb förlossning. Hjärta

• Liefde79
    Miss MJ skrev 2014-01-30 20:13:36 följande:

Nu är min väntan äntligen över! Den 24/1 föddes våran lilla flicka! Allt gick bra, en snabb förlossning. Hjärta

Stort Grattis!!!!!

Själv har jag 20 dagar kvar ...... Gud vad jag Längtar
  • seffi1985
    Miss MJ skrev 2014-01-30 20:13:36 följande:
    Grattis Baby Nu hoppas jag att ni kommit hem till lugnet och gosat in er. Har ni kommit på något namn till tjejen? Själv funderar vi fortfarande på andranamn till pojken Skrattande
  • Miss MJ
    Liefde79 skrev 2014-02-01 06:00:12 följande:
    Stort Grattis!!!!!
    Själv har jag 20 dagar kvar ...... Gud vad jag Längtar
    Tack! Glad

Ja man längtar tokmycket ju mer det närmar sig! Glad Hoppas din väntan snart är slut!
  • Miss MJ
    seffi1985 skrev 2014-02-02 16:17:28 följande:
    Grattis Baby Nu hoppas jag att ni kommit hem till lugnet och gosat in er. Har ni kommit på något namn till tjejen? Själv funderar vi fortfarande på andranamn till pojken Skrattande
    Tack! Glad

Ja det har vi gjort. Ja hon ska heta Isabell. Under graviditeten så kände jag starkt för det namnet om det skulle bli en flicka. Och hon ser ut som en Isabell med. Glad 

Loke är fint namn. Glad
  • Tessou
    Miss MJ skrev 2014-02-04 16:07:21 följande:
    Tack! Glad

Ja det har vi gjort. Ja hon ska heta Isabell. Under graviditeten så kände jag starkt för det namnet om det skulle bli en flicka. Och hon ser ut som en Isabell med. Glad 

Loke är fint namn. Glad
    Isabell är jättefint, dock kopplar jag det med en dryg klasskompis på lågstadiet..
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • seffi1985
    Miss MJ skrev 2014-02-04 16:07:21 följande:
    Tack! Glad

Loke är fint namn. Glad
    Så häftigt för vi hade första gången jag var gravid "bestämt" att om det blev en flicka skulle hon heta Elsa och denna gång "bestämt" att om det blev en pojke skulle han heta Loke hade inte ens bestämt ett flicknamn denna gång Flört Sen blev det just en flicka första gången och en pojke andra så det var ju bra Skrattande Isabell är ett jättefint namn! Nu måste vi bara bestämma om andranamn.
Svar på tråden Omföderskor BF 2014