• Anonym (bitter)

Varning

Som rubriken antyder vill VARNA er alla kvinnor och tjejer för att träffa en frånskild man med ett eller flera barn han har delad vårdnad om. Vilken pärs behöva anpassa sig totalt efter ungar du inte har ett naturligt band till än mindre kärlek, se de utlovade barnfria kvällarna gå upp i rök "för nu vill lille Kalle komma hit barnens bästa går alltid före eller är du total egoist?" osv osv. NÄ FY F_N ALDRIG MER.

• Svar på tråden Varning
  • SupersurasunkSara

Har inte läst allt bara lite här och där.

Ja, det är oftast värre för en kvinna att träffa en man med barn. Det är fler män än kvinnor som förväntar sig att partnern ska avlasta och ta ansvar. Kvinnor ses som sämre än vad man ses som om de inte vill ta det ansvaret.

Om det inte fungerar är det ofta den som har barns fel. Den som har barn har ett stort ansvar att se till att ingen känner sig förfördelad. Uttrycket barnen går alltid först är värdelöst. Låter man barnen gå först gör man dem en otjänst. Skiljer man sig från barnets andra förälder kan man inte förvänta sig att livet ska fortsätta som vanligt.

Att alltid avboka sina planer med sin partner för att barnen hux flux ändar sig och vill komma är inte ok. Det är viktigt att vårda sin relation, lärde man sig inte det när man krashade förhållandet med den andra föräldern?
    Barn far inte illa av att få veta att det inte passar att de kommer just nu, idag eller vad som nu gäller, men att de är välkomna i morgon tex.
    Barn måste lära sig att de inte alltid går först, det är inte farligt.

• Anonym (bitter)

Jag o mannen ska göra ett nytt försök. Jag ska respektera hans kärlek till barnen o (som jag alltid gjort) behandla barnen vänligt och han ska vårda och värna vår egentid är det sagt. Hoppas vi löser det...

• MuppinCowboy
    Anonym (bitter) skrev 2014-01-04 22:17:19 följande:
    Jag o mannen ska göra ett nytt försök. Jag ska respektera hans kärlek till barnen o (som jag alltid gjort) behandla barnen vänligt och han ska vårda och värna vår egentid är det sagt. Hoppas vi löser det...
    Lycka till TS.

Det viktigaste är att man visar hänsyn och respekt till alla i den nya familjen, bonusar som bio, vuxna som barn.
    Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (förstår dig)

Förhoppningsvis så kommer den visade hänsynen från bådas håll så det inte bara är du som ska visa hänsyn men ingen hänsyn ska visas åt dig. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• ica
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:52:42 följande:
    Det gjorde jag och jag behagade skämta lite med dig.
    Tycker att du resonerar lite för kategoriskt. Livet består av en faslig massa gråskalor.

Håller med. Det viktiga är väl att de gått vidare och lämnat sin gamla relation. Och tar sitt föräldraansvar för sina barn. Sen är det självklart att de måste vara redo för att släppa in en ny kärlek. Dvs anpassa sig!
  • fluu
    Anonym (tim) skrev 2014-01-04 19:52:17 följande:

Bara om man väljer att bo ihop. Innan dess är relationen inte på allvar. Eller hur menar du nu?
    Överkänslig? Jo, det kan väl vara på allvar, men att relationen barnen-nya partnern fungerar är inte lika viktig om man inte tvingas bo ihop.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (tim)
    fluu skrev 2014-01-05 00:08:29 följande:
    Överkänslig? Jo, det kan väl vara på allvar, men att relationen barnen-nya partnern fungerar är inte lika viktig om man inte tvingas bo ihop.

Tycker bara du är otydlig. Nu säger du tex nåt om att "man tvingas bo ihop". Vem har tvingat vem att bo med vem i den här tråden? Tråden handlar om en man som ständigt avbokar planer med partnern i sista stund.
  • Moolie

Hade jag fått möjligheten att börja om och välja en man utan barn så hade jag nog gjort det. Men jag vill leva detta liv som jag lever eftersom jag tagit de beslut som jag tagit. :) Men jag förstår vad du menar TS! :)

Nu åkte barnen till sin mamma. Vi har haft sjukt mycket sex (flera ggr om dagen), lagat GOD och SMAKRIK mat, sovit så länge vi velat och vi drack till och med VIN en kväll!

Men, jag hade inte velat ha det så alltid! Jag saknar dem redan! Jag älskar dem lika mycket som jag älskar min man! Hör och häpna! När vi fick dem på julaftons kväll GRÄT jag av lycka!! Få hålla deras små händer i mina! Nästan så jag börjar gråta igen...

Min åsikt är att det blir vad man gör det till! :)

• Anonym (Sunt)
    SupersurasunkSara skrev 2014-01-04 21:30:40 följande:
    Har inte läst allt bara lite här och där. Ja, det är oftast värre för en kvinna att träffa en man med barn. Det är fler män än kvinnor som förväntar sig att partnern ska avlasta och ta ansvar. Kvinnor ses som sämre än vad man ses som om de inte vill ta det ansvaret. Om det inte fungerar är det ofta den som har barns fel. Den som har barn har ett stort ansvar att se till att ingen känner sig förfördelad. Uttrycket barnen går alltid först är värdelöst. Låter man barnen gå först gör man dem en otjänst. Skiljer man sig från barnets andra förälder kan man inte förvänta sig att livet ska fortsätta som vanligt. Att alltid avboka sina planer med sin partner för att barnen hux flux ändar sig och vill komma är inte ok. Det är viktigt att vårda sin relation, lärde man sig inte det när man krashade förhållandet med den andra föräldern? Barn far inte illa av att få veta att det inte passar att de kommer just nu, idag eller vad som nu gäller, men att de är välkomna i morgon tex. Barn måste lära sig att de inte alltid går först, det är inte farligt.

Jag kan också tycka att barnen får för mycket utrymme ibland. Det är nog sunt att lära sig att man får vänta ibland och att man får anpassa sig, även som barn. Sedan måste man ju alltid finnas för sina barn om de har akut behov av detta men det betyder inte att de kan styra och ställa i stort och smått alltid, detta då blir större. Jag tror man gör dem en björntjänst om man alltid följer deras minsta vink. Men det är svårt.
  • Anonym (tim)
    Anonym (Sunt) skrev 2014-01-05 09:17:11 följande:
    Jag kan också tycka att barnen får för mycket utrymme ibland. Det är nog sunt att lära sig att man får vänta ibland och att man får anpassa sig, även som barn. Sedan måste man ju alltid finnas för sina barn om de har akut behov av detta men det betyder inte att de kan styra och ställa i stort och smått alltid, detta då blir större. Jag tror man gör dem en björntjänst om man alltid följer deras minsta vink. Men det är svårt.

Håller med.

Jag tror man kan vara där för sina barn minst lika bra genom att lägga mycket krut på att förklara hur saker och ting hör ihop. När du är hos mamma så gör pappa saker som han måste eller vill göra, och vice versa. Att alltid vara på standby för sina barn, är det inte så ibland att barn kan tycka synd om den förälder som är "ensam", att mamma och pappa visar att de har andra planer motverkar såna tankar.

Om barnen ständigt vill byta dagar är det kanske läge att fundera på om man ska ändra upplägget, kanske inte ha vv med 7 dgr här-7 dgr där, kanske ska man se på andra möjligheter, kanske 5 dgr här-5 dgr där, eller må-ti här, on-to där, varannan fr-lö-sö, om möjligt. För man bör väl fundera på varför barn längtar efter pappa när man är hos mamma, och vice versa, och se till att de kan trivas och må bra där de är.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Sunt) skrev 2014-01-05 09:17:11 följande:

Ja, det är jättesvårt. Ibland är det ju inte helt tydligt vem som behöver en mest just där och då. Men med kommunikation löser man det mesta.
Svar på tråden Varning