Styvmammor
Hej alla styvmammor! (eller bonus...) Jag undrar hur det är att leva med andras barn. Vad har ni för känslor för barnen? Har ni funderat på att lämna mannen pga svårigheter i styvfamiljslivet? Hur får man orken och tålamodet?
Hej alla styvmammor! (eller bonus...) Jag undrar hur det är att leva med andras barn. Vad har ni för känslor för barnen? Har ni funderat på att lämna mannen pga svårigheter i styvfamiljslivet? Hur får man orken och tålamodet?
Hej vill gärna ha fler svar! Jag som startat tråden kommer från ett nyligen kraschat förhållande med kille med tuungt bagage (2 barn vv varav en tonåring med diagnos). Konflikträdd mesig man. Vi flyttade som tur var aldrig ihop det hade aldrig fungerat för mig.
jag fattar faktiskt inte varför ni skaffar kids med dessa män? hur kan man skaffa barn med någon som har så olik syn på uppfostran? skyll er själva liksom, det kan ju inte ha kommit som nån jätteöveraskning...
Sitter här och tittar medan min sambo gör potatismos till min son...
Det gäller som sagt att ha samsyn kring barnens uppfostran och det dagliga arbetet så att man står på samma grund. Egentligen inget konstigt, men tror många hoppar över det steget och antar att andra gör som man själv..