• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Andje
    cameleon skrev 2015-04-07 20:05:39 följande:
    Gud vad spännande, hoppas att det tar sig!
    Lever du på som vanligt eller är du extra försiktig under ruvandet?
    Ja, jag hoppas också att det tar sig

Jag försöker leva ungefär som vanligt men minimalt med kaffe och mindre träning än vanligt. Nu känner jag dock att jag kan träna igen när svullnaden i äggstockarna har lagt sig. Jag springer väl i och för sig inget maraton men får jag inte träna blir jag knäpp

I natt drömde jag att jag skulle tjuvtesta innan TD men drömmen visade inte resultatet
  • cameleon

Bergamott83: Uppdatera oss gärna vad läkaren har för åsikt om Embryo glue när du varit på ditt besök.

Jag är nämligen också intresserad av det men jag kommer först ge mina frysisar en chans, blir det ingen graviditet av dom så kommer jag också vilja testa klistret.

• Bergamott83

Klart jag ska=)

Vet ni jag ringde till Västerås för att berätta om att jag inte var gravid och så sa jag att jag fick en blödning den 31/4 och sedan slutade mensen den 5/4 och så började den igen den 9/4. För hon sa att det skulle gå en  mens emellan. Men min mens är ju så här. Fyra dagar stopp och sedan kan jag ha mens i flera månader. 
    Hon lät lite småirriterad men jag fick en ny tid i slutet av april. Alltså det var inte det jag ville . jag ville bara berätta hur min mens fungerar. Jag har ingen aning om det här är en mens emellan eller inte hur ska jag kunna veta det och jag vill ju ge min kropp de bästa förutsättningarna att klara det hära. 
    Har ni konstig mens?

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-11 05:31:16 följande:

Klart jag ska=)

Vet ni jag ringde till Västerås för att berätta om att jag inte var gravid och så sa jag att jag fick en blödning den 31/4 och sedan slutade mensen den 5/4 och så började den igen den 9/4. För hon sa att det skulle gå en  mens emellan. Men min mens är ju så här. Fyra dagar stopp och sedan kan jag ha mens i flera månader. 
    Hon lät lite småirriterad men jag fick en ny tid i slutet av april. Alltså det var inte det jag ville . jag ville bara berätta hur min mens fungerar. Jag har ingen aning om det här är en mens emellan eller inte hur ska jag kunna veta det och jag vill ju ge min kropp de bästa förutsättningarna att klara det hära. 
    Har ni konstig mens?

Som jag tolkar ditt inlägg så ville du inte ha en ny läkartid? Ring tillbaka imorgon och säg att ni missförstod varandra, säg att du bara ville berätta om din oregelbundna mens och hur ni skall gå vidare utifrån den, inte boka en ny tid.

Hoppas det är bra med dig :)
  • Bergamott83

Jag vill dock ha ett försök till innan sommaren så det är inte det. Jag kanske ska ringa igen till veckan men ja. Jag blev bara irriterad. Hoppas det är den andra som svarar nästa gång

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-12 18:50:14 följande:

Jag vill dock ha ett försök till innan sommaren så det är inte det. Jag kanske ska ringa igen till veckan men ja. Jag blev bara irriterad. Hoppas det är den andra som svarar nästa gång

Jag tror jag vet vem det var du pratade med..
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-04-12 19:43:11 följande:

Jag tror jag vet vem det var du pratade med..

En utan sköterskorna har ju riktigt tråkig attityd, man ringer och ska meddela något eller har någon fråga och hon fräser.... riktigt tråkigt.
  • cameleon

Nu är jag igång igen, andra dagen med Progynon idag. Den 4 maj är det dags för VUL.

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-25 23:59:46 följande:

Vad är progynon för något? Är det en annan medicin för att kunna göra Fet?

Ja, den medicinen hjälper till att bygga upp slemhinnan. Slemhinnan måste vara 7 mm innan man får göra en återföring :)
  • Bergamott83

Aha, då förstår jag. Vad spännande. Jag funderar på har någon pratat om embryoglue med uppsala?

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-26 10:17:55 följande:

Aha, då förstår jag. Vad spännande. Jag funderar på har någon pratat om embryoglue med uppsala?

Jag har inte haft någon kontakt med Uppsala så jag har inte frågat. Tror inte dom använder sig av det, har inte hittat något när jag har letat i alla fall :(
    Skicka ett mail till dom och fråga. Fast Västerås borde ju också veta.
  • Bergamott83
    cameleon skrev 2015-04-26 12:40:13 följande:
    Jag har inte haft någon kontakt med Uppsala så jag har inte frågat. Tror inte dom använder sig av det, har inte hittat något när jag har letat i alla fall :(
    Skicka ett mail till dom och fråga. Fast Västerås borde ju också veta.
    Jag ska fråga dem när jag kommer dit på fredag.
    Jag ringde till dem igen förra veckan för att berätta att det var inte så jag menade med att jag hade mens och att jag bara ville berätta om att jag har mens mest hela tiden. Det var den andra sköterskan och hon sa att vi skulle skriva om IVF start till en frågestund istället och att jag skulle ta med mig alla frågor jag hade dit. 
    Så nu ska jag fråga på en massa saker. Är det något som ni vill veta ? Jag menar om jag ändå ska dit med frågor tänkte jag=)
  • Mama C

Weeeee, är i v 16 nu (15+2) o idag har det buffat där inne! Det gick inte att ta miste på det Solig

Hur går det för er?

• cameleon
    Mama C skrev 2015-05-13 19:43:24 följande:

Weeeee, är i v 16 nu (15+2) o idag har det buffat där inne! Det gick inte att ta miste på det Solig

Hur går det för er?

Härligt! Gud vad roligt :)

Jag är på RD 6 och tiden går så långsamt...
  • ivf2014

Mama c -å vad härligt! Minns när min dotter buffade första gången. Bästa känslan som finns ?

Cameleon- hur gick det till med frysta ägg?

Håller tummarna för att det ska fastna denna gången! :)

Vi klev idag in i vecka 13, veckorna susar fram. :)

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-05-14 07:09:13 följande:

Mama c -å vad härligt! Minns när min dotter buffade första gången. Bästa känslan som finns ?

Cameleon- hur gick det till med frysta ägg?

Håller tummarna för att det ska fastna denna gången! :)

Vi klev idag in i vecka 13, veckorna susar fram. :)

Jag hade ju 8 ägg i frysen och första klarade upptiningen så nu väntar 7 i frysen.
    Jag fick göra stimulerad FET eftersom min menscykel är så oregelbunden. Fick börja äta Progynon på andra mensdagen för att bygga upp slemhinnan, därefter ett VUL för att kolla slemhinnan, den var 11-12 mm, perfekt med andra ord.. Då började jag med Lutinus och några dagar senare åkte vi till Uppsala för återföring.

Funkar inte detta så hinner vi eventuellt med ett försök till innan sommaren :)

• cameleon

Den 17 juni, på ruvardag 8 plussade jag svagt, två dagar senare tog jag flera olika tester och alla var positiva! Tredje återföringen och det var min tur, är så himla glad nu! Hoppas hoppas att vår lilla ärta vill stanna kvar :)

Jag har fortsatt att testa med Testlagrets stickor och märker en klar stegring varannan dag :)
    På fredag är det dags att ringa till Uppsala och meddela.

Svar på tråden IVF Västerås 2014