• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-14 21:27:04 följande:
    nihka skrev 2014-12-14 20:41:51 följande:
    Javisst. "en sån tom Bert Karlsson."

Ja, stor humor Skrattande

Ja, det är stor humor att du kategoriserar folk och kallar dem "sån".
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-14 21:27:04 följande:
    nihka skrev 2014-12-14 20:41:51 följande:
    Javisst. "en sån tom Bert Karlsson."

SD gjorde ett strategiskt rätt val, genom att pusha sin hjärtefråga(som även har påverkan på ekonomin).
    Du är tyvärr så förblindad av ditt hat till SD, att du inte kan se när de spelar sin hand perfekt.
    Det är att dom spelar sina händer så här bra, som gör att de bara kommer öka och öka och öka i antalet väljare de får.
    Enda som kommer sakta ner deras framfart, är om Åkesson inte kommer tillbaka eller dröjer väldigt länge.

Ja, jag är förblindad.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-14 21:45:56 följande:
    javisst dina åsikter är solida

Vad är min åsikt?
    Och det är en fråga till dig, jag vet vilken åsikt jag har.
    Men tvivlar du vet.

nihka skrev 2014-12-14 21:47:59 följande:

Vem har jag katalogiserat och till vad?

nihka skrev 2014-12-14 21:48:57 följande:
    Ja, jag är förblindad.

Har du en bättre förklaring, till att du inte greppar ett bra strategiskt beslut av SD?

• Carnitas
    Carnitas skrev 2014-12-14 21:51:23 följande:
    Har du en bättre förklaring, till att du inte greppar ett bra strategiskt beslut av SD?

Säger inte att du ska gilla att de gör ett bra strategiskt beslut.
    Det tog jag som nått självklart, men väljer ändå att förtydliga.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-14 21:40:28 följande:

Hur utläser du detta?

Vad jag ser är att är att olaw säger att S och M haft sina nazister.
    Varför förvränger du vad han säger?
    Man gjort upp om många frågor om invandring det vet alla.
    Men inte det som pratas om här, utan ökad invandring.

nihka skrev 2014-12-14 20:34:42 följande:
    Nej, alla har inte så mycket gemensamt att det finns så mycket att prata om och i en del fall står man så långt ifrån varandra ideologiskt att det inte finns något öht att prata om.

Att sluta och prata, är ingen lösning.
    Det är exakt tvärtom.

Men en som har lite svårt att förstå politiks strategi.
    Så kan det vara svårt att greppa, det viktiga att före en konversation även med de som man inte delar ideologisk grund.
    Förstår inte varför du är emot demokrati.

Om du ska hoppa in min och Olaws konversation får du läsa hela vägen tillbaka för att förstå vad det handlar om. Så utläser jag det.

"en sån". Javisst Bert Karlsson är "en sån" och så är jag också "en sån". Fast kanske en annan sorts "en sån". Det är upp till dig att bestämma dig för hur det ligger till eftersom du äger. Dessutom har jag lite svårt att "förstå" och "greppa" så det är bra för mig att få rapport av dig om vad som är den rätta inställningen.

Ja, jag är emot demokrati. Eftersom din läsförståelse är så utomordentlig har du uppfattat precis allt jag sagt och inte förvrängt något.

Vill du ha fler bekännelser så är det bara att lista så ska jag hålla med dig.

Till slut: fundera på hur många rader du har lagt ner på att ta upp min person och hur många tangenttryck jag ägnat åt din person.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-14 21:51:23 följande:

Vad är min åsikt?
    Och det är en fråga till dig, jag vet vilken åsikt jag har.
    Men tvivlar du vet.

nihka skrev 2014-12-14 21:47:59 följande:

Vem har jag katalogiserat och till vad?

Tryck på "Visa endast" på något av dina inlägg så ser du vilka åsikter du har gett uttryck för här i tråden.

Jag vet inte vad du lägger in i "en sån" men något är det väl.

Nej, din åsikt är lag. Människor som inte delar den är väl dimmiga.

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-14 22:08:39 följande:
    Om du ska hoppa in min och Olaws konversation får du läsa hela vägen tillbaka för att förstå vad det handlar om. Så utläser jag det.

"en sån". Javisst Bert Karlsson är "en sån" och så är jag också "en sån". Fast kanske en annan sorts "en sån". Det är upp till dig att bestämma dig för hur det ligger till eftersom du äger. Dessutom har jag lite svårt att "förstå" och "greppa" så det är bra för mig att få rapport av dig om vad som är den rätta inställningen.

Ja, jag är emot demokrati. Eftersom din läsförståelse är så utomordentlig har du uppfattat precis allt jag sagt och inte förvrängt något.

Vill du ha fler bekännelser så är det bara att lista så ska jag hålla med dig.

Till slut: fundera på hur många rader du har lagt ner på att ta upp min person och hur många tangenttryck jag ägnat åt din person.

Hjälper inte läsa tillbaka på olaw, samma problem finns kvar.

Du är medveten om att Bert Karlsson är emot invandring på detta sätt som sker idag.
    Det verkar som du inte vet om hur Bert Karlsson ser på invandrarfrågan.
    Det var där "en sån" användes för framföra.
    Nu förstår jag att du inte fattade detta, men nu vet du.

Om du inte vill att man ska prata med SD, så är det nått med demokratin du ogillar.
    Det går inte komma ifrån.
    Och vad inbillar man sig att man ska tjäna på att inte prata?
    En dag i framtiden, kommer SD då returnera denna "väntjänst" du förespråkar.

Jag lagt några rader på dig som person, men de flesta har varit att berätta för dig om det strategiska valet och att SD inte är ett enfrågeparti.
    Dock den som har lagt mest rader på att sabotera diskussionen, är du.

Genom tramsa än svara på enkla frågor.
    Som tex vad är min åsikt, jag är grymt intresserad i vad du inbillar dig min åsikt är.

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-14 22:14:55 följande:
    Tryck på "Visa endast" på något av dina inlägg så ser du vilka åsikter du har gett uttryck för här i tråden.

Jag vet inte vad du lägger in i "en sån" men något är det väl.

Nej, din åsikt är lag. Människor som inte delar den är väl dimmiga.

Det hjälper inte mig att trycka "visa endast" på någon av mina inlägg.
    Då det aldrig någonsin kommer visa vad du inbillar dig vad min åsikt är.
    Så frågan är, varför tar du inte och berättar detta?
    Det var ju trots allt du som kom med ett påstående om min åsikt.Så berätta nu.

Se förklaring ovan på "en sån", trodde det var solklart.
    Men kanske varit med i några mer år än dig, och vet i hur Bert Karlsson har för åsikt när det kommer till invandring.

Min åsikt är lag, vad är det för trams du skriver?
    Väljer du inte bemöta en argumentation, så blir det så här konstiga saker som du presterar här.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-14 22:25:18 följande:

Hjälper inte läsa tillbaka på olaw, samma problem finns kvar.

Du är medveten om att Bert Karlsson är emot invandring på detta sätt som sker idag.
    Det verkar som du inte vet om hur Bert Karlsson ser på invandrarfrågan.
    Det var där "en sån" användes för framföra.
    Nu förstår jag att du inte fattade detta, men nu vet du.

Om du inte vill att man ska prata med SD, så är det nått med demokratin du ogillar.
    Det går inte komma ifrån.
    Och vad inbillar man sig att man ska tjäna på att inte prata?
    En dag i framtiden, kommer SD då returnera denna "väntjänst" du förespråkar.

Jag lagt några rader på dig som person, men de flesta har varit att berätta för dig om det strategiska valet och att SD inte är ett enfrågeparti.
    Dock den som har lagt mest rader på att sabotera diskussionen, är du.

Genom tramsa än svara på enkla frågor.
    Som tex vad är min åsikt, jag är grymt intresserad i vad du inbillar dig min åsikt är.

Carnitas skrev 2014-12-14 22:32:44 följande:

Det hjälper inte mig att trycka "visa endast" på någon av mina inlägg.
    Då det aldrig någonsin kommer visa vad du inbillar dig vad min åsikt är.
    Så frågan är, varför tar du inte och berättar detta?
    Det var ju trots allt du som kom med ett påstående om min åsikt.Så berätta nu.

Se förklaring ovan på "en sån", trodde det var solklart.
    Men kanske varit med i några mer år än dig, och vet i hur Bert Karlsson har för åsikt när det kommer till invandring.

Min åsikt är lag, vad är det för trams du skriver?
    Väljer du inte bemöta en argumentation, så blir det så här konstiga saker som du presterar här.

Jepp du har rätt. Dina åsikter är så solida att de är fakta isf åsikter och jag böjer mig för din överlägsenhet både den intellektuella och språkbegåvningsmässiga samt starka argumentation som du påtalat. Och ålder som du nu påfört listan.

Och allt som verkar för dig är de facto så. Du har rätt där också. Om du vill kan du sluta prata med mig så slipper jag svara artigt. Eftersom du anser att man måste svara så har jag böjt på mig för det också fast jag inte vill. Att låta bli har jag förstått är odemokratiskt.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-15 01:14:21 följande:
    Jepp du har rätt. Dina åsikter är så solida att de är fakta isf åsikter och jag böjer mig för din överlägsenhet både den intellektuella och språkbegåvningsmässiga samt starka argumentation som du påtalat. Och ålder som du nu påfört listan.

Och allt som verkar för dig är de facto så. Du har rätt där också. Om du vill kan du sluta prata med mig så slipper jag svara artigt. Eftersom du anser att man måste svara så har jag böjt på mig för det också fast jag inte vill. Att låta bli har jag förstått är odemokratiskt.

Du ger ju inga svar, det är mest trams om jag har rätt i allt och är bäst i hela världen på retorik.
    Än ge faktiska svar på vad som står i inläggen.

Men vist är en del av mina argument rätt solida, medan andra är inte alls så solida.
    SD val att profilera sig inför nyval, är rätt tydligt.
    Men du har här valt att sluta och svara, och prata om min förträfflighet(enbart dina ord i hur förträfflig jag är, så du får stå för dom, vilket jag antar du gör också Skrikandes Flört).

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-15 01:14:21 följande:

Glömde en sak.
    Vad är min åsikt enligt DIG?
    Du "glömde" liksom att svara på detta.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-15 01:49:19 följande:

Du ger ju inga svar, det är mest trams om jag har rätt i allt och är bäst i hela världen på retorik.
    Än ge faktiska svar på vad som står i inläggen.

Men vist är en del av mina argument rätt solida, medan andra är inte alls så solida.
    SD val att profilera sig inför nyval, är rätt tydligt.
    Men du har här valt att sluta och svara, och prata om min förträfflighet(enbart dina ord i hur förträfflig jag är, så du får stå för dom, vilket jag antar du gör också SkrikandesFlört).

Allt du tycker är rätt. Säger man emot dig är man dum i huvudet. Du får de svar dina inlägg förtjänar.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-15 01:50:07 följande:

Glömde en sak.
    Vad är min åsikt enligt DIG?
    Du "glömde" liksom att svara på detta.

Jag försökte avsluta artigt, men nu får jag avsluta "odemokratiskt" i stället. Hahahaha! Det är iaf skönt att man får prata och låta bli att prata med vem man vill - än så länge. Hejdå.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-15 17:59:29 följande:
    Allt du tycker är rätt. Säger man emot dig är man dum i huvudet. Du får de svar dina inlägg förtjänar.

Jag förstår att du inte fattar politisk strategi, och kände en lite irritation där och ventilera denna till dig.
    Dock så försöker jag med flera infallsvinklar för göra det tydligt för dig.
    Det gick inte, för du var som en blodhund och sa bara om och om igen "de pratade inte budget, de prata bara invandring".
    Alla visste om SD röstar som de gjorde, så blir det nyval.
    Och det de sa, var för att positionera sig inför nyvalet.
    Sen har vi delen där du säger dom är ett enbart enfrågeparti.
    Som jag rätt enkelt tydliggjorde att så är inte är fallet.
    Men samtidigt råder ju det ingen tvekan om, att invandrarfrågan är deras hjärtefråga.
    Dock utesluter inte detta att man har redan en åsikt i andra frågor.

nihka skrev 2014-12-15 18:02:29 följande:
    Jag försökte avsluta artigt, men nu får jag avsluta "odemokratiskt" i stället. Hahahaha! Det är iaf skönt att man får prata och låta bli att prata med vem man vill - än så länge. Hejdå.

Artighet har du slängt ut genom fönstret, för bra många inlägg sedan.
    Är dock bra nyfiken på vad du tror min åsikt är.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-15 20:07:02 följande:

Jag förstår att du inte fattar politisk strategi, och kände en lite irritation där och ventilera denna till dig.
    Dock så försöker jag med flera infallsvinklar för göra det tydligt för dig.
    Det gick inte, för du var som en blodhund och sa bara om och om igen "de pratade inte budget, de prata bara invandring".
    Alla visste om SD röstar som de gjorde, så blir det nyval.
    Och det de sa, var för att positionera sig inför nyvalet.
    Sen har vi delen där du säger dom är ett enbart enfrågeparti.
    Som jag rätt enkelt tydliggjorde att så är inte är fallet.
    Men samtidigt råder ju det ingen tvekan om, att invandrarfrågan är deras hjärtefråga.
    Dock utesluter inte detta att man har redan en åsikt i andra frågor.

nihka skrev 2014-12-15 18:02:29 följande:

Artighet har du slängt ut genom fönstret, för bra många inlägg sedan.
    Är dock bra nyfiken på vad du tror min åsikt är.

-
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-15 21:34:51 följande:
    -
    Du glömde att skriva nått.
  • nihka
    Dur och moll skrev 2014-12-02 17:07:06 följande:

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

Alliansen ska "frysa ut" MP.  Är inte det "odemokratiskt"?
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-15 21:49:12 följande:
    Alliansen ska "frysa ut" MP.  Är inte det "odemokratiskt"?
    Bryta och frysa ut, är inte samma sak.
  • Carnitas

Det verkar som det blev en del kalla fötter inför nyval, och att siffror gick åt fel håll för kunna försvara nyval.
    Så verkar som det inte bli nyval, men sista ordet är inte sagt än den saken är klar.

Det var nog sista hostet innan högerpartier börjar samarbeta med SD på riktigt.
    Men de fick kalla fötterna.
    Kanske någon av mittenpartierna på högersidan, skiftar över till samarbeta med MP och S.

Ser även KD gjorde utspel att göra en del ändringar i hur mycket man vill lägga  på asyl.
    Kanske media hoppades på detta, för reaktionen var EXTREMT tam, mot den brukar vara på såna här förslag.
    Kanske media börjar inse, att frysa ut och ignorera SD inte längre går att göra.

Svar på tråden SD ska rösta ner S