• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
    Rikard skrev 2015-03-19 15:54:44 följande:

Och ... om du får gissa ... vad tror du att de andra religionerna står för enligt dem själva? Tror du att det bara är inom islam som man hävdar att just den egna religionen är god?

Budskapet i Koranen talar för godhet likaså Bibeln , själva kulturerna är eller ska va i godhet men en del folk gör det till krigare och ondska men det har ju inget med kulturen att göra, sen att det är gammaldags gör väl inte sakerna enklare .
  • Anonym (Emilia)

För att mina kvinnliga äldre släktingar slogs för att slippa slöja när den religiösa  dogmen drogs igång som lag i landet de kom från. De blev torterade hellre än att dra på sig slöjan... tycker att deras kamp är viktig.
    För att det är frihet att slippa slöja.
    För att jag inte är någon gammal tant.
    För att det inte blåser så mycket.
    För att jag inte behöver dölja mitt ansikte för NÅGON.
    För att jag vill ha mitt hår som JAG vill.
    För att jag är en stolt och fri individualist.
    För att det inte finns någonting i Koranen som säger att en kvinna bör ha slöja!

• Anonym (Emilia)
    Anonym (!!!) skrev 2015-03-19 11:15:42 följande:
    Nemen snälla, orthodoxa kristendomen bär man slöja, därav jungfru Maria bar slöja på alla bilder, där av nunnor täckta med slöja. Även judiska män släpper skägget och kvinnorna bär slöja/burka. Finns i alla religioner i grunden, islam är bara den religionen som lever efter det.
    Ja för de är tvåtusen år efter. Därför klär sig folket som vi gjorde för tvåtusen år sen.
    Hade det inte varit för Islam så hade många länder kunnat haft det mycket bättre.
    Anonym (Emilia) skrev 2015-03-19 20:16:53 följande:
    Ja för de är tvåtusen år efter. Därför klär sig folket som vi gjorde för tvåtusen år sen.
    Hade det inte varit för Islam så hade många länder kunnat haft det mycket bättre.
    Det är inte religion  egentligen  det är folket själv som skapar det ju.... man kan aldrig skylla på en religion för dumheter liksom, frågan är om det skulle bli bättre för andra länder pga islam , hade nog varit ett djävla liv, krig och elände ändå.
  • Carpe diem1981

Ett enkelt svar på en enkel fråga TS...för att vi lever på år 2015 och borde kommit längre än så!

Carpe diem1981 skrev 2015-03-19 20:36:30 följande:

Ett enkelt svar på en enkel fråga TS...för att vi lever på år 2015 och borde kommit längre än så!

jo men kan man inte hålla sig på banan måste man på med skynket det är det som är poängen med hijab.
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-19 20:59:25 följande:

jo men kan man inte hålla sig på banan måste man på med skynket det är det som är poängen med hijab.

Ehhh... Utveckla? Vad menar du med "hålla sig på banan" Är det vägbanan du tänker på nu? Då tycker jag att du ska ha dubbdäck på vintern.
  • Carpe diem1981
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-19 20:59:25 följande:
    Vad menar du med hålla sig på banan?
  • Carpe diem1981
    Anonym (Emilia) skrev 2015-03-19 22:01:51 följande:
    Ehhh... Utveckla? Vad menar du med "hålla sig på banan" Är det vägbanan du tänker på nu? Då tycker jag att du ska ha dubbdäck på vintern.
    hahaha...word
    Carpe diem1981 skrev 2015-03-19 22:04:33 följande:
    Vad menar du med hålla sig på banan?
    Det du får ni fundera lite på....
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-19 22:05:33 följande:

Det du får ni fundera lite på....

Så jag ska fundera på om du är en taliban?
    Anonym (Emilia) skrev 2015-03-19 22:17:06 följande:
    Så jag ska fundera på om du är en taliban?
    Ja vem vet, kanske en buddah tom.
  • Anonym (Hmmm)

Vill du att Sverige och resten av världen ska bli muslimskt ts?

Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-20 11:50:55 följande:

Vill du att Sverige och resten av världen ska bli muslimskt ts?

Nej det ska det väl inte bli men en del  av dess  grundläggande värdringar är inte så tokit...
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-20 14:06:55 följande:
    Nej det ska det väl inte bli men en del  av dess  grundläggande värdringar är inte så tokit...
    en del av dess värderingar känner jag mig ändå hemma i med glans...
  • Anonym (Hmmm)

Om hela den här tråden handlar om att man borde gå anständigt klädd om man är religiös så förstår jag att det är en bra ide. Men resten som följer om man anses gå oanständigt klädd är hårt, misshandel och död. Det är inget vidare eller. Eller om man är nytestamentligt kristen så ska man förföljas och skjutas. Flickor som säljs åt äldre män och inte får studera eller köra bil, söner som skickas ut i krig. Nej Islam är inget jag förespråkar.

• Rikard
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-20 14:06:55 följande:
    Är slöjor en av dessa grundläggande värderingar som inte är "så tokit"?
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab