Anonym (facit) skrev 2015-11-25 12:17:10 följande:
Med facit på hand, du tvingade han att sluta med en medicinal "drog" som fungerar mot en hel del av psykiska prtoblem, sömnproblem du nämner bland annat.
Jag antar att det var ditt tjat som fick han att sluta i slutändan, vissa har väldigt mycket emot så kallat knark utan att veta speciellt mycket om den specifika drogen det handlar om.
Så nu använder han sig av en drog som förvärrar dom flesta psykiska problem och gör en våldsam om man inte kan hantera den, många kan inte det.
Nöjd?
Det var faktiskt inte JAG som fick han att sluta. Hans jobb hade fått höra att han höll på med och för att behålla jobbet var han tvungen att sluta.
Jag vet vad cannabis gör och vad det har för påverkan på han. Visst, han blir lugn och kan känna sig avslappnad men jag kan med handen på hjärtat säga att han verkar med klar i huvudet (glömmer inte saker, ha lättare för att orientera sig) och inte få dessa stresskänslor som kommer då han inte röker. Han verkar även sova bättre på kvällarna.
Men jag tycker inte man ska behöva välja på att ha en sambo som antingen måste röka på eller dricka. I mina ögon är det bättre att försöka ta itu med de problemen som ställer till det i första hand. Speciellt när man har ett barn på g.
Anonym (:)) skrev 2015-11-25 12:08:42 följande:
[quote=76044248][quote-nick]Anonym (Hopplös) skrev 2015-11-25 11:05:22 följande:[/quote-nick]Hej,
Han lyckades sluta med drogerna men efter ett tag började han ta till alkohol istället...
Han är en person som blir sjukt otrevlig när han dricker och inser inte när han druckit för mycket och bör sluta. Numera dricker han flera gånger i veckan och det har faktiskt gått så långt att han slagit sönder dörrar, kastat dator och bilnycklar som han sen inte hittar för han kommer inte ihåg.
Sist gång tyckte jag det hade gått så långt att jag hörde av mig till hans mamma som kom förbi så hon fick se hur han beter sig. Jag kände det va dags att inte längre dölja problemen för alla... Hon har bokat en tid till honom på psyk men som han vägrar att gå på. Han tycker nämligen inte att det är han som har problem utan alla andra.
Så ja, jag sitter i en jävligt jobbig sits och jag vet inte om jag ska stanna kvar och kämpa eller ge upp helt och hållet. Jag försöker så gott jag kan att hjälpa honom men han ser det inte.[/
Jag förstår att detta måste vara väldigt jobbigt.
Missbrukare är ju väldigt egoistiska fastän dom kan va hur fina som helst.
Jag hade ju tur i oturen, mitt ex visste att valde han drogerna va jag borta och suget blev för stort så det tog slut ganska naturligt.
Har vart jävligt ledsen över hans val.
Men känns ändå bra för detta va något han valde och inre jag. Så det finns inget jag kan ångra utan det är bara att gilla läget.
Har du funderat på att lämna?
Jag sa senast att jag inte orkade med att det skulle vara så här och gav honom två alternativ. Antingen börjar han sköta sig (dvs. Slutar dricka och söker hjälp) eller så köper jag ut honom.
Men jag fick bara som svar att han var tvungen att fundera på det... Det är hans fega svar (i mina ögon) att han egentligen inte vill lämna mig. Och efter att ha frågat flera gånger utan ett riktigt svar så strunta jag i att fråga mer.