IVF 2017 - Malmö RMC-
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hej tjejer.
Hur går det för er?
Kram
Hej!
De går nog inget vidare här. Ruvar på en blasto och är på dag 10. TD på tisdag men smygtestade idag då mina bröst ömmar mycket och ingen mens i sikte men de blev helt blankt. Just nu rinner tårarna och de känns hopplöst.
Hur går de själv?
Kram
Usch, lider med dig. Stor kram. <3
Ett helt år sen vi fick göra förra försöket. Efter det försvann mensen i flera månader, Kom tillbaka på sommaren. Då jag reser med jobbet ibland så var jag i Afrika. Ville göra ett nytt försök i augusti men då så de att det finns en liten risk för zika där så vi måste vänta 6 månader. När jag tog mitt första zika-test efter 3 månader säger dock en expert att vi bara hade behövt vänta 28 dagar. Mensen efter det kom för första gången för tidigt och krockade därmed med julledigheten på kliniken. Nu jag har börjat med progynon för stimulerad cykel. Förhoppningsvis fet om mindre än två veckor. Dock känner jag att förhållandet suger just nu
De är jobbigt när de krockar på alla håll . Vi fick också stoppa över julen, sen kom mensen den 30/12 så då började jag med progynon också för ett stimulerat fet. Hur många insättningar har ni gjort? Detta var vårt femte, har ett ägg kvar i frysen nu.
De tär verkligen på förhållandet, de är jobbigt. Jag känner mig så nere och har ingen energi till saker. Mitt humör är inte som det brukar :( Får man fråga hur gamla ni är?
Vi kämpar på men med mindre energi för varje misslyckande. Jag tycker de är skönt att ha kontrakt med någon som vilket helheten man lever i.
Vi har bara gjort 1 försök. Försökt få barn i sammanlagt 2.5 år nu. Hur länge har ni försökt? Jag är 31 och sambon 48. Ni Då?
Vi har 5 blastocyster i frysen så det känns skönt iaf. Hur många fet har ni gjort?
Ja det är skönt att prata med någon som förstår. Inte ens sambon kan ju riktigt förstå. Han tycker bara det är jobbigt att mitt humör pendlade med hormonbehandlingarna.
Kände du några biverkningar av progynon, fysiska eller psykiska?
När är din egentliga testdag? Hoppas innerligt att du kan få ett plus ändå. Kram
Vi har gjort två IVF med äggplock, blev ett färskförsök och har gjort fyra fet. Skönt att ni fick fem till frysen, vi fick tre båda gångerna. Jag är 29 och min sambo 31.
Jag känner detsamma, det är jag som bli förkrossad varje gång, märks inte så mycket på sambon. De är ju vi kvinnor som får stå ut med alla undersökningar och mediciner.
Jag har fått ömma bröst men annars inget av dom. Tar lutinus också, de började jag med 5 dagar innan återföringen. Dom gillar jag inte alls, de är bara så kladdigt, ja du fattar säkert ;)
Jag har testdag på tisdag, jag hoppas på mirakel men ändå känns de som att de är kört.
Har det fäst för er nån gång? Jag slutade kolla alla forum i somras, kände att allt bara kretsade kring ivf i mitt liv.
Skönt att få lite till frysen. Då har ni 2 kvar?
Ja precis, det är våra kroppar som går igenom allt. De behöver bara runka. Och så får man en kommentar som "funkar det inte gör vi bara om det". Kände noll stöd när jag mådde skit under nedregleringen. Nedreglerades i 3.5 månader i väntan på remiss och grät varje dag. Funderade på att hoppa ut genom fönstret. Min sambo levde vidare som vanligt och säger nu att det var sååå jobbigt för honom. Vad tror han det var för mig?
Ja lutinus är inte roligt. :) och den lurar en att tro att man är gravid.
Hoppas du att du får ditt mirakel på tisdag. ?
Nej de har de aldrig :( Ja de är samma här, livet styrs efter detta.
Vi har bara ett ägg kvar, vi hade ett ägg som inte klarade upptiningen.
När beräknar ni insättning?
Haha ja precis så är de. Mitt humör är inte heller på topp, gråter också väldigt mycket. De bara kommer och de är extra jobbigt när folk runt omkring är gravida. Vad innebär nedreglering? De är tusen gånger värre för oss!
Ja jag hatar Lutinus den lurade puss m puss jättemycket förra gången. Mensen kom inte som den brukar fast jag tar lutinus så vi blev glada men fick ändå ett minus; trodde inte de va sant, mensen kom ju inte.
Puss puss på dig med. =)
Har de kommit på nån anledning till att det aldrig har fäst?
Är det 5-dagars ni har kört med då? För det är väl bara 5-dagars man fryser in?
Då tycker jag vi bestämmer att det fäster nästa gång för oss båda. =) Om det nu inte sker ett mirakel för dig imorgon, vilket jag såklart hoppas innerligt.
Nedreglering är när man gör långa protokollet och tar bort hormonerna så man kommer i ett kemiskt klimakterie.
Ja man får ömma bröst, ont i magen osv. Och så detta hemska kladd. Min mens kommer alltid typ en kvart efter jag har tagit ett graviditetstest.
Hej! Jag hoppar in här om det är ok?
Vi går också på RMC i Malmö, första behandlingen började officiellt i slutet av november, men eftersom vi gör långa protokollet med nedreglering tar det ju lite tid... Just nu ruvar jag på en 2-dagars och är på dag tio, men inatt fick jag rejäl mensvärk och har haft världens pms idag med nerverna och känslorna utanpå och många tårar för ingenting. Slutar inte med Lutinus förrän på onsdag så gissar att mensen kommer igång då kanske... Kollade med ett gravtest imorse men inte ens ett förstoringsglas hade kunna urskilja något över huvud taget... Vi fick inget till fryser så det blir till att börja om från början.
Puss puss på dig med. =)
Har de kommit på nån anledning till att det aldrig har fäst?
Är det 5-dagars ni har kört med då? För det är väl bara 5-dagars man fryser in?
Då tycker jag vi bestämmer att det fäster nästa gång för oss båda. =) Om det nu inte sker ett mirakel för dig imorgon, vilket jag såklart hoppas innerligt.
Nedreglering är när man gör långa protokollet och tar bort hormonerna så man kommer i ett kemiskt klimakterie.
Ja man får ömma bröst, ont i magen osv. Och så detta hemska kladd. Min mens kommer alltid typ en kvart efter jag har tagit ett graviditetstest.
Vi går också på RMC i Malmö, första behandlingen började officiellt i slutet av november, men eftersom vi gör långa protokollet med nedreglering tar det ju lite tid... Just nu ruvar jag på en 2-dagars och är på dag tio, men inatt fick jag rejäl mensvärk och har haft världens pms idag med nerverna och känslorna utanpå och många tårar för ingenting. Slutar inte med Lutinus förrän på onsdag så gissar att mensen kommer igång då kanske... Kollade med ett gravtest imorse men inte ens ett förstoringsglas hade kunna urskilja något över huvud taget... Vi fick inget till fryser så det blir till att börja om från början.
Jag skulle också vilja testa akupunktur, har hört mycket om det och det kan väl inte skada i alla fall.
Jag vet ingenting om progynon, men läste att en biverkning till progesteronet i Lutinus kan ge lite kramper i livmodern, det kan inte vara något liknande?
Krya på er! Hoppas kramperna lättar snart!