• Anonym (Op)

Sambo beter sig skumt

Så nu behöver jag lite seriös input.

Vi har varit tillsammans 4 år, alltid varit ?öppen? om allt och inte haft något emot att veta varandras lösenord, konton m.m. (Aldrig loggat in på hans konton tidigare förrän en gång för någon dag sedan). Aldrig funnits någon svartsjuka från min sida och har alltid låtit han umgås och prata med vem han vill när han vill. Ni vet det simpla ?ett förhållande ska inte vara ett fängelse?- så har JAG försökt få vårt förhållande att vara iaf.

-Senaste veckorna har han börjat med att ?åka ut med bilen? och ?måste köra den varm? i 2timmar på kvällen, det är fan sommar och jag vet mycket väl att biljäveln inte behöver köras varm 2 timmar per kväll.

-Han har alltid talat om för mig att ?man ska kunna visa sin partner ens telefon/dator/liknande om en känner sig osäker över något. Jag som går efter MAGkänslan och inte efter någon liten Random osäker känsla har aldrig känt att jag behöver kolla hans saker förrän för någon dag sedan.

Jag skulle visa han en rolig grej på hans telefon och när jag sätter mig bredvid han för att visa så börjar han med ursäkter som ?nej du kan visa på din,min funkar inte så bra? osv osv. Då skämtar jag till det typ ?döljer du ngt eller haha jag vill ju bara visa en snabb sak, du behöver inte oroa dig att ja ska kolla igenom telefonen?

Då blir han skogstokig och börjar skrika och säga att jag inbillar mig saker??? Och att jag förstör allting och en massa jävla skit som jag inte vet ens varför han sa.

Jaja, jag som alltid känner igen när någon döljer/ljuger om något hör direkt varningssignaler pga hans reagerande över att jag skulle visa en ynka grej på snapchat så jag frågar lugnt bara om han döljer något och ifall han gör det får han gärna berätta istället för att ?dölja? det. Bättre att vara ärlig och reda ut det liksom tänker jag.

Nej då blir han ännu mer galen och skriker att jag är dum i huvudet och att det är jag som döljer något ???? sen springer han ut i sin bil och drar.

Det är här jag för första gången går in på hans konto då och ser att han snackar med sitt ex I guess??

Det där exet har varit besatt av han i flera år och gjort många inviter men jag har inte brytt mig sålänge han inte besvarar dem och han ändå sade upp kontakten (hans egna intiativ)

Iallafall, jag såg det och han börja skrika och få utbrott och säga att JAG gjort fel som blir sårad över att han börjar dra in lögner och döljer saker som ALDRIG NÅGONSIN varit ett problem för oss innan. Men klart som fan jag blir sårad om vi levt med att alltid kunna vara ärlig och berätta för varandra saker och inte förbjuda varandra från att prata med andra vänskapligt osv.??????? Vad i hela helvete är det här.

Sen har jag sett att han byter sina lösenord väldigt ofta nu och tar med sin telefon överallt, lämnar den aldrig nära mig och vänder alltid bort skärmen.

Kan någon som varit med om liknande berätta lite?? Vad fan håller han på med? Varför gör han såhär när vi hade det så jävla bra? Alltså har fan aldrig förbjudit han från att prata eller umgås med någon eller varit svartsjuk och nu börjar han hålla på såhär ändå? Det måste ju vara något på gång? Han påstår att man ska ?kompromissa i ett förhållande? genom att han Inte ska behöva visa något om han inte vill det. Men förfan jag skiter väl i om han pratar med sitt jävla ex, det har inte varit något han behövt dölja tidigare så varför gör han det nu? :s

Tl;dr pojkvän har gått från att vara ärlig och öppen till att dölja saker som aldrig varit ett problem för oss tidigare.

Seriösa svar tack, helst från människor som varit med om liknande.

• Svar på tråden Sambo beter sig skumt
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 17:58:18 följande:

Glömde bort lösenordet men har tillbaka det nu.

Känner mig svag och osäker över allt :( fått höra att jag är lat som aldrig gör något....jag städar här hemma o lagar mat m.m men ibland är barnens leksaker lite överallt trots att jag plockat undan dem 7gånger - så dras de ju fram ändå i hela huset som ni kanske själva vet.... jag orkar inte hela tiden ta upp varje leksak för att sedan se den på samma ställe igen efter 1 minut och det gör han förbannad....

Jag har sagt att de blir stökigt med leksaker när man har barn och han tillåter INTE det. Han vill inte att något ska synas öht för då har jag ?misslyckats med det lilla jag behöver göra?.

Jag är hemma med barn just nu och han jobbar. Han har för ett tag sen fått jobbet han velat ha sååå länge. Tjänar bra och trivs. Mitt jobb enligt han är att göra allting kliniskt rent 24/7 och ha hand om barnen SJÄLV 24/7. Han säger att även om han kmr hem från jobbet så behöver han 1. Inte hjälpa till något alls hemma 2. Inte Umgås/hjälpa med barn.

Han jobbar olika tider och när han väl slutar kommer han hem och sitter vid datorn tills han ska sova, helst äter han vid datorn också.

Han vill aldrig gå ifrån datorn till mig och barn för det är tråkigt säger han... säger man ens så till sin familj?

Han smsar mig flera ggr om dagen från jobbet o frågar om jag gjort alla sysslor jag ska göra t.ex. ?har du fixat tvätttmaskinen? Jag vill inte se att det är något gammalt tvätt där?

Har du gjort diskmaskinen? Ser jag att det är disk framme kommer jag blir arg?

Känns som han är chef över mig eller nåt..

Idag kastade han maten på vardagsrumsbordet och golvet så det stänkte överallt tillochmed på tvn. Sen vadå jag han städa upp och då sa han att jag får göra det för det är mitt jobb men jag är ju så dålig på mitt jobb så det blir ju ingen skillnad ifall han slänger mat på golvet för det är lika fult ändå.... vad är fel....

Men varför stannar du?

Hellre leva på socialbidrag en tid tills man får jobb än leva med en sån idiot
  • Anonym (Op)
    Anonym (Anna) skrev 2018-05-05 18:34:03 följande:

Men varför stannar du?

Hellre leva på socialbidrag en tid tills man får jobb än leva med en sån idiot

Han säger att jag är ingenting utan han.. och att jag blir ett socfall utan honom... fan känner mig skitdålig o rädd för att ta beslut för han klankar ner allting runt mig
  • Anonym (Op)

Vet någon här om det finns forum specifikt för sådana här situationer? Och hur är det med t.ex. familjeterapi? Hur får man kontakt med sådant? Är det på Vårdcentralen? Kostar det pengar och kan jag gå dit själv utan han? Skulle vara jätteskönt att gå och prata med någon men eftersom jag är hemma med barn just nu så vill jag gärna se om det finns ngt gratis..?

• Anonym (n)
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 18:53:29 följande:
    Vet någon här om det finns forum specifikt för sådana här situationer? Och hur är det med t.ex. familjeterapi? Hur får man kontakt med sådant? Är det på Vårdcentralen? Kostar det pengar och kan jag gå dit själv utan han? Skulle vara jätteskönt att gå och prata med någon men eftersom jag är hemma med barn just nu så vill jag gärna se om det finns ngt gratis..?

Kolla med kommunen! Jag tror att de brukar erbjuda familjeterapi.
  • lövet2
    Kommunen är skyldig att ha gratis familjerådgivning. Ring och boka tid för bara dig, så kan familjerådgivaren hjälpa dig.
    Något annat som är gratis är diakonin i kyrkan. Om du bokar ett samtal, så kan diakonen eller en assistent hjälpa dig vidare till t ex kvinnojouren. Kvinnojouren hjälper till vid psykisk misshandel också, inte bara fysisk.

Fördelen med kyrkan är att de har en starkare tystnadsplikt. Vårdcentralen vet man aldrig med - de kan råka ringa hem till er, så att din man får veta att du varit där.
  • Anonym (Något bättre)

Men herregud, så kan du och dina barn inte leva. Det är varken sunt för dig eller dem. Hellre att leva i ett kärleksfullt hem med lite pengar än att leva med en otrogen man som behandlar en som skit. Barnen kan ju inte vara lyckliga med en sådan pappa... han verkar ju inte uppskatta dem.

Nä du. Det är bara att börja planera. Hitta en lägenhet ni kan bo i du och barnen, och hitta någon som kan rådgiva om dina rättigheter vid separation.

Lycka till. Hoppas du tar dig ut ur detta snabbt, så du snabbt kan leva ett värdigt liv och barnen kan få ha en gladare förälder.
  • molly50

Känner mig svag och osäker över allt :( fått höra att jag är lat som aldrig gör något....jag städar här hemma o lagar mat m.m men ibland är barnens leksaker lite överallt trots att jag plockat undan dem 7gånger - så dras de ju fram ändå i hela huset som ni kanske själva vet.... jag orkar inte hela tiden ta upp varje leksak för att sedan se den på samma ställe igen efter 1 minut och det gör han förbannad....

Jag har sagt att de blir stökigt med leksaker när man har barn och han tillåter INTE det. Han vill inte att något ska synas öht för då har jag ?misslyckats med det lilla jag behöver göra?.

Jag är hemma med barn just nu och han jobbar. Han har för ett tag sen fått jobbet han velat ha sååå länge. Tjänar bra och trivs. Mitt jobb enligt han är att göra allting kliniskt rent 24/7 och ha hand om barnen SJÄLV 24/7. Han säger att även om han kmr hem från jobbet så behöver han 1. Inte hjälpa till något alls hemma 2. Inte Umgås/hjälpa med barn.

Han jobbar olika tider och när han väl slutar kommer han hem och sitter vid datorn tills han ska sova, helst äter han vid datorn också.

Han vill aldrig gå ifrån datorn till mig och barn för det är tråkigt säger han... säger man ens så till sin familj?

Han smsar mig flera ggr om dagen från jobbet o frågar om jag gjort alla sysslor jag ska göra t.ex. ?har du fixat tvätttmaskinen? Jag vill inte se att det är något gammalt tvätt där?

Idag kastade han maten på vardagsrumsbordet och golvet så det stänkte överallt tillochmed på tvn. Sen vadå jag han städa upp och då sa han att jag får göra det för det är mitt jobb men jag är ju så dålig på mitt jobb så det blir ju ingen skillnad ifall han slänger mat på golvet för det är lika fult ändå.... vad är fel....

Felet är att du stannar kvar hos honom.
    Om jag vore som du så skulle jag ta barnen med mig och dra så fort jag kan.
    Han verkar ändå inte visa något intresse varken för dem eller för dig.
    Tills du har fått tag på något annat boende så sluta göra allt åt honom. Han är en förvuxen barnunge som försöker ha kontroll över dig.
    Varningsklockorna ringer!
    Så dumpa idioten och ta barnen med dig är mitt råd.
    Både du och barnen förtjänar bättre än så.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (n) skrev 2018-05-05 19:57:22 följande:

Kolla med kommunen! Jag tror att de brukar erbjuda familjeterapi.
    Kommunen har gratis familjerådgivning. Och dit kan du även gå själv.
    Kyrkan finns också.
    Och kvinnojouren kan kanske hjälpa dig.
    Du måste få hjälp att ta dig därifrån.
    Han är inte bra varken för sig eller barnen.
    Carpe Diem
  • Anonym (K)

Kanske det är familjerätten du ska börja att prata med. Du kan INTE leva med det där otrogna svinet som tycks bli mer och mer som en narcicisst psykopat.

• Anonym (Kvinnojour)

Vänd dig till kvinnojour. Det är gratis och du kan ringa

Dit. I vissa fall erbjuder de även bostad för mamman och barnen. Lycka till!
  • Anonym (knep)

Som jag ser det har du två val TS

1) Du sitter här och uppdaterar oss dag för dag hur idiotiskt han beter sig och mår därefter

2) Du inser att snubben är störd och drar

Vilket föredrar du?
  • molly50
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 18:46:51 följande:
    Han säger att jag är ingenting utan han.. och att jag blir ett socfall utan honom... fan känner mig skitdålig o rädd för att ta beslut för han klankar ner allting runt mig

Han projicerar sina egna tankar på dig.
    Det är han som inte är något utan dig och barnen.
    Så lämna honom medans tider är.
    Det kan börja med att han försöker trycka ner dig psykiskt.
    Sen övergår det i fysiskt våld.
    Jag har själv varit med om det.
    Så gå innan det hinner gå så långt. Och ta barnen med dig.
    Du borde också fundera på att ansöka om ensam vårdnad.

Carpe Diem
  • Anonym (Något bättre)
    molly50 skrev 2018-05-08 10:15:45 följande:

Han projicerar sina egna tankar på dig.

Det är han som inte är något utan dig och barnen.

Så lämna honom medans tider är.

Det kan börja med att han försöker trycka ner dig psykiskt.

Sen övergår det i fysiskt våld.

Jag har själv varit med om det.

Så gå innan det hinner gå så långt. Och ta barnen med dig.

Du borde också fundera på att ansöka om ensam vårdnad.

Definitivt söka vårdnad! Han låter inte som någon människa jag skulle vilja ha nära mina barn.

Undrar hur det går för dig TS? Hoppas du är på väg i rätt riktning.
  • molly50
    Anonym (Något bättre) skrev 2018-05-08 22:29:24 följande:
    Definitivt söka vårdnad! Han låter inte som någon människa jag skulle vilja ha nära mina barn.

Undrar hur det går för dig TS? Hoppas du är på väg i rätt riktning.
    Ja,det tycker jag med.
    Han är inte en person jag skulle vilja ha i närheten av mina barn heller så jag hade ansökt om ensam vårdnad om jag hade varit i TS situation.
    Carpe Diem
  • Anonym (Bizz)

Var bara medveten om att den du söker hjälp hos med garanti kommer att anmäla till soc.
    Möjligtvis inte kyrkan men alla andra. Utan undantag.
  • Anonym (Trist sambo)

Tramsigt av din sambo att bete sig så - är han mer värd än dig för att han jobbar? Hallå det är världens enklaste sak för dig att börja jobba, sök förskoleplats & börja söka jobb så kmr du då få ett inom ett år. Du kmr inte bli ett socfall, allt kommer att lösa sig.

Din sambo är en tråkig negativ person som försöker dra ner dig & ditt mående. Antagligen mår han inte bra själv. Han behöver typ terapi o lyckopiller, det är inget friskt beteende du beskrivit.

Svar på tråden Sambo beter sig skumt