• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-26 13:26:30 följande:
    De som blivit utsatta för otrohet utan att veta något om det går givetvis vidare i livet helt opåverkade.
    Med allra största sannolikhet är det ett rätt så vanligt scenario ute i verkligheten.

I det här fallet behöver partnern inte göra något val för det finns helt enkelt inget val att göra, han är totalt opåverkad och helt omedveten om vad som har skett , i verkligheten finns inget val för honom att ta ställning till och i praktiken finns ingen chans till något val som han blir förnekad att göra.

TS har gjort sitt eget välgrundade val. Hon vet självfallet mycket bättre än du, jag eller någon annan, på detta forum eller något annat forum, vilket val som är bäst i den aktuella situationen.
    Det är fullständigt självklart att TS vet bättre än du vilket val som totalt sett är det bästa och tom vet hon bättre än du vilket val som är det bästa just för hennes man.
    Sant. Det man inte vet lider man inte av. Den som lider är den som var otrogen och får bära skammen själv.

Så är livet, en del saker går inte att rätta till, vi bär på skuld och skam och får försöka förlåta oss själva och varandra. 

Vi är ofullkomliga. Livet har sprickor och skavanker. Inga hårda moralregler råder bot på det.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 13:47:54 följande:
    Ja precis, hennes partner får ju ingen chans att göra ett val utan manipuleras till att vara kvar med hjälp av lögner och undanhållande och det är precis det vissa av oss tycker är fel medan du tycker manipulation är helt ok.

Nej, att skita i vad hennes partner tycker och bara utgå ifrån vad som passar henne bäst kan absolut inte kallas för "välgrundat". Dessutom behöver inte alla hålla med varken TS eller dig om att hon gjort rätt val.
    Du är väldigt duktig på att hela tiden hänvisa och utgå ifrån vad TS har skrivit då hon skapade denna tråd i mars.
    Det är precis det vi ska diskutera här för TS har vänt sig till oss för att få råd i detta och inget annat. Kom ihåg att hon vill ha råd och inte någon som säger vad hon SKA göra. Hon gör det som för henne är bäst I denna rådande situation. Som är bäst för henne och inte någon random. 

När det gäller hennes partner så är det inget hon tar upp här hur han ska ställa sig till honom, så jag tycker att den frågan är så OT att diskutera som det nu har gjorts i snart 700 inlägg. 
    Är det något annat man vill ta upp då det gäller moral, varför, men han då, manipulation och så vidare så tycker jag att man startar en egen tråd med det som ämne. 

Du hackar väldigt mycket på vad andra skriver och hur de formulerar sig eller avsaknaden av att svara på dina upprepade frågor som nu inte har ändrat sig sedan i mars. 

TS har nu upprepade gånger kommet tillbaka i tråden där hon har berättat om hennes beslut hur hon ska gå vidare efter sin otrohet, så egentligen borde denna tråd självdö omedelbart.  Hon äger sitt val och ingen annan ska KRÄVA att hon gör något annat än det hon själv vill. Det vore ett övergrepp. Om man nu inte tycker att det är ett rätt val så kan man kanske säga det EN gång och sedan lämna tråden för att den ska få vila i frid. Man kan inte och ska inte kapa en tråd för att driva sina egna OT-idéer. 

Jag tror att vi alla här tycker att otrohet inte är bra. Vi tycker alla att det är en fruktansvärd handling och möjligt också att alla skulle lämna sin partner om man själv hade blivit bedragen. För mig hade det varit helt oförlåtligt. Vi tycker nog också att TS drabbades av en fullständigt hjärnsläpp då hon gjorde detta. Det råder ingen tvekan om det som jag ser det.  
    Vi har alla olika erfarenheter från livet. Vi har olika syn på moral och ansvar och hur man ska lösa vardagliga problem som dyker upp under livets gång.

Men oavsett så måste man respektera att andra har andra åsikter och lösningar som för dem är helt rätt. Även om inte jag tycker det är rätt. 
    Hundra procent rätt för dem så diskussionen kan direkt avslutas.
  • Anonym (jaha)
    KimLinnefeldt skrev 2021-05-26 14:16:18 följande:
    Sant. Det man inte vet lider man inte av. Den som lider är den som var otrogen och får bära skammen själv.

Så är livet, en del saker går inte att rätta till, vi bär på skuld och skam och får försöka förlåta oss själva och varandra. 

Vi är ofullkomliga. Livet har sprickor och skavanker. Inga hårda moralregler råder bot på det.
    Ja, och vi blir nog alltmer ofullkomliga om vi hela tiden undviker att stå för alla dumma saker vi gör genom att hänvisa till att vi är ofullkomliga Drömmer

Intressant att du skriver "förlåta oss själva och VARANDRA". Hur har du tänkt dig att TS kille ska kunna förlåta TS om han inte ens vet vad hon gjort?

I så fall blir det något mer i stil med "förlåta oss själva med falska ursäkter och tvinga andra att förlåta oss med hjälp av lögner och manipulation.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-26 14:40:59 följande:
    Du är väldigt duktig på att hela tiden hänvisa och utgå ifrån vad TS har skrivit då hon skapade denna tråd i mars.
    Det är precis det vi ska diskutera här för TS har vänt sig till oss för att få råd i detta och inget annat. Kom ihåg att hon vill ha råd och inte någon som säger vad hon SKA göra. Hon gör det som för henne är bäst I denna rådande situation. Som är bäst för henne och inte någon random. 

När det gäller hennes partner så är det inget hon tar upp här hur han ska ställa sig till honom, så jag tycker att den frågan är så OT att diskutera som det nu har gjorts i snart 700 inlägg. 
    Är det något annat man vill ta upp då det gäller moral, varför, men han då, manipulation och så vidare så tycker jag att man startar en egen tråd med det som ämne. 

Du hackar väldigt mycket på vad andra skriver och hur de formulerar sig eller avsaknaden av att svara på dina upprepade frågor som nu inte har ändrat sig sedan i mars. 

TS har nu upprepade gånger kommet tillbaka i tråden där hon har berättat om hennes beslut hur hon ska gå vidare efter sin otrohet, så egentligen borde denna tråd självdö omedelbart.  Hon äger sitt val och ingen annan ska KRÄVA att hon gör något annat än det hon själv vill. Det vore ett övergrepp. Om man nu inte tycker att det är ett rätt val så kan man kanske säga det EN gång och sedan lämna tråden för att den ska få vila i frid. Man kan inte och ska inte kapa en tråd för att driva sina egna OT-idéer. 

Jag tror att vi alla här tycker att otrohet inte är bra. Vi tycker alla att det är en fruktansvärd handling och möjligt också att alla skulle lämna sin partner om man själv hade blivit bedragen. För mig hade det varit helt oförlåtligt. Vi tycker nog också att TS drabbades av en fullständigt hjärnsläpp då hon gjorde detta. Det råder ingen tvekan om det som jag ser det.  
    Vi har alla olika erfarenheter från livet. Vi har olika syn på moral och ansvar och hur man ska lösa vardagliga problem som dyker upp under livets gång.

Men oavsett så måste man respektera att andra har andra åsikter och lösningar som för dem är helt rätt. Även om inte jag tycker det är rätt. 
    Hundra procent rätt för dem så diskussionen kan direkt avslutas.
    Tja, att hon inte brytt sig om att snacka med sin partner är ju lika sant då som nu?

Eller kan du se någonstans att TS tagit sig tiden att öht ta reda på vad HAN vill innan hon tog sitt beslut?

Ja, vi må kanske tycka att vi alla tycker likadant om otrohet (vilket vi inte är då vissa personer som skriver här alltid tar otrohet i försvar i alla trådar) men vi tycker garanterat inte likadant om att manipulera andra människor och frånta dem rätten att själva bestämma över sitt liv. Och det är vl kanske det diskussionen främst gäller.. om TS man har rätt att få veta sanningen eller inte. Där du och "Ditt ansvar" verkar tycka att han inte har det.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 14:57:21 följande:
    Tja, att hon inte brytt sig om att snacka med sin partner är ju lika sant då som nu?

Eller kan du se någonstans att TS tagit sig tiden att öht ta reda på vad HAN vill innan hon tog sitt beslut?

Ja, vi må kanske tycka att vi alla tycker likadant om otrohet (vilket vi inte är då vissa personer som skriver här alltid tar otrohet i försvar i alla trådar) men vi tycker garanterat inte likadant om att manipulera andra människor och frånta dem rätten att själva bestämma över sitt liv. Och det är vl kanske det diskussionen främst gäller.. om TS man har rätt att få veta sanningen eller inte. Där du och "Ditt ansvar" verkar tycka att han inte har det.
    En mycket intressant diskussion, men som sagt inte här då det inte är det TS har frågat efter, OT. Skapa en egen tråd där du kan diskutera det.  
    Men så länge tills du gjort det, släpp det.  
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-26 15:27:54 följande:
    En mycket intressant diskussion, men som sagt inte här då det inte är det TS har frågat efter, OT. Skapa en egen tråd där du kan diskutera det.  
    Men så länge tills du gjort det, släpp det.  
    haha tror jag säker att du skulle vilja... men eftersom detta är en öppen tråd där alla kan tycka vad de vill och TS man fortfarande blir manipulerad av TS så har jag ingen som helst lust att "släppa det". 

Om det stör dig så är du givetvis fri att sluta läsa eller "släppa det"
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 15:45:46 följande:
    haha tror jag säker att du skulle vilja... men eftersom detta är en öppen tråd där alla kan tycka vad de vill och TS man fortfarande blir manipulerad av TS så har jag ingen som helst lust att "släppa det". 

Om det stör dig så är du givetvis fri att sluta läsa eller "släppa det"
    Öppen tråd, som du använder titt som tätt, betyder inte att man har rätt att skriva eller bete sig som man själv vill.  Tvärt om. Det handlar om ansvar och RESPEKT.

Eftersom du inte vet hur man RESPEKTERAR andras trådar, om att hålla sig till ämnet, så bör du inte skriva mer varken här eller i alla de andra trådar du redan skriver i på FL innan du har lärt de mest grundläggande i uppförande som deltagare.

Det handlar om RESPEKT till alla som startar trådar och det är inte bara här på FL utan på alla forum globalt.  Väldigt enkla regler som de flest kan lära sig. 
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-26 16:09:04 följande:
    Öppen tråd, som du använder titt som tätt, betyder inte att man har rätt att skriva eller bete sig som man själv vill.  Tvärt om. Det handlar om ansvar och RESPEKT.

Eftersom du inte vet hur man RESPEKTERAR andras trådar, om att hålla sig till ämnet, så bör du inte skriva mer varken här eller i alla de andra trådar du redan skriver i på FL innan du har lärt de mest grundläggande i uppförande som deltagare.

Det handlar om RESPEKT till alla som startar trådar och det är inte bara här på FL utan på alla forum globalt.  Väldigt enkla regler som de flest kan lära sig. 
    Klar att jag använder det, för det är väl sant?

Eftersom du bevisligen inte vet vad respekt är så är du inte riktigt rätt person att förklara för mig vad det är. Jag menar dt blir ju lite smålöjligt när en person som propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera sitter och pratar om respekt för andra Drömmer

Jag tycker snarare det låter som att du bara har jävligt svårt för dina väldigt bristfälliga argument ifrågasätts och vill få tyst på alla som ifrågasätter så du och "Ditt ansvar" kan ha floskel och BS festival utan att bli emotsagda.Flört
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 16:19:41 följande:

Klar att jag använder det, för det är väl sant?

Eftersom du bevisligen inte vet vad respekt är så är du inte riktigt rätt person att förklara för mig vad det är. Jag menar dt blir ju lite smålöjligt när en person som propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera sitter och pratar om respekt för andra 

Jag tycker snarare det låter som att du bara har jävligt svårt för dina väldigt bristfälliga argument ifrågasätts och vill få tyst på alla som ifrågasätter så du och "Ditt ansvar" kan ha floskel och BS festival utan att bli emotsagda.

Givetvis, om du anser att du har bevis för att jag inte vet vad repekt är, och om du anser att jag propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera, så får du tycka det. Jag förstår att det är så det fungerar i ditt tankesätt om andra som inte tycker som du.

Men att du tror att vi vill få tyst på alla som ifrågasätter är smått komiskt då tråden nu har 700 inlägg.

Sen kanske det är så som du skriver att jag har:

väldigt bristfälliga argument.

Men hellre det än inga argument alls för att driva en konstruktiv argumentation i en öppen tråd.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-27 05:01:50 följande:
    Givetvis, om du anser att du har bevis för att jag inte vet vad repekt är, och om du anser att jag propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera, så får du tycka det. Jag förstår att det är så det fungerar i ditt tankesätt om andra som inte tycker som du.

Men att du tror att vi vill få tyst på alla som ifrågasätter är smått komiskt då tråden nu har 700 inlägg.

Sen kanske det är så som du skriver att jag har:

väldigt bristfälliga argument.

Men hellre det än inga argument alls för att driva en konstruktiv argumentation i en öppen tråd.
    Tja, den frågan försökte jag ju reda ut, men du ville ju inte svara på frågan om det är ok att svika, ljuga och manipulera andra människor  Jag menar det är ju jävligt lätt för dig att gnälla på andras argument när du själv inte inte har några alls och slingrar dig som en ål så fort man frågar dig var du står i frågan?

Men iof tror jag vi alla redan förstått var du du står i frågan Flört
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-27 12:02:57 följande:

Tja, den frågan försökte jag ju reda ut, men du ville ju inte svara på frågan om det är ok att svika, ljuga och manipulera andra människor  Jag menar det är ju jävligt lätt för dig att gnälla på andras argument när du själv inte inte har några alls och slingrar dig som en ål så fort man frågar dig var du står i frågan?

Men iof tror jag vi alla redan förstått var du du står i frågan 

Trots att jag berättade för dig redan i mars, då du också kom med detta påstående, hur jag såg på detta med otrohet och att jag har för cirka en vecka sedan tagit upp detta igen så förstår du inte. Jag vet inte om du inte vill eller inte kan läsa vad människor skriver för det är ofta, väldigt ofta du upprepar dina frågor fast du får svar.

Jag tror att du är så fylld av bitterhet så det äter upp ditt liv
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-27 13:14:28 följande:
    Trots att jag berättade för dig redan i mars, då du också kom med detta påstående, hur jag såg på detta med otrohet och att jag har för cirka en vecka sedan tagit upp detta igen så förstår du inte. Jag vet inte om du inte vill eller inte kan läsa vad människor skriver för det är ofta, väldigt ofta du upprepar dina frågor fast du får svar.

Kan du hänvisa till dom inläggen? Har letat men inte hittat där du tar ställning.
  • Anonym (Ditt ansvar)

Vissa i tråden, minst en som  flera gånger blivit pinsamt avslöjad som en ren lögnare, kräver hela tiden förklaring och svar på samma frågor.

Varför?
    Så vitt jag kan se hjälper det ju inte vilka svar och vilka förklaringar man ger så följs det ändå av upprepade lögner och nya frågor om samma sak igen och igen?

I mitt allra första inlägg i tråden skrev jag till TS:
    Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
    Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.

Trots det har jag gång på gång, i stort sett varje gång som jag besvarat något i tråden, blivit anklagad för att jag propagerar för otrohet.

Det är för mig fullständigt obegripligt hur någon medvetet kan ljuga och försöka trycka ned en annan människa med så uppenbart lögnaktiga påståenden. Det borde betraktas som personangrepp.

Min åsikt är tydlig och den som jag skrev till TS:
    Det borde räcka med ganska minimal läsförståelse för att klara av att förstå innebörden i dessa två rader. Men vissa måste uppenbarligen ha en så extremt låg läsförståelse att man inte ens fattar detta enkla?

Hur kan någon levande människa (vet inte om det är två eller en och samma i tråden?) vara så imbecill att man då påstår att jag skulle propagera för otrohet???

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-27 15:28:55 följande:

Vissa i tråden, minst en som  flera gånger blivit pinsamt avslöjad som en ren lögnare, kräver hela tiden förklaring och svar på samma frågor.

Varför?
    Så vitt jag kan se hjälper det ju inte vilka svar och vilka förklaringar man ger så följs det ändå av upprepade lögner och nya frågor om samma sak igen och igen?

Trots det har jag gång på gång, i stort sett varje gång som jag besvarat något i tråden, blivit anklagad för att jag propagerar för otrohet.

Det är för mig fullständigt obegripligt hur någon medvetet kan ljuga och försöka trycka ned en annan människa med så uppenbart lögnaktiga påståenden. Det borde betraktas som personangrepp.

Det borde räcka med ganska minimal läsförståelse för att klara av att förstå innebörden i dessa två rader. Men vissa måste uppenbarligen ha en så extremt låg läsförståelse att man inte ens fattar detta enkla?

Hur kan någon levande människa (vet inte om det är två eller en och samma i tråden?) vara så imbecill att man då påstår att jag skulle propagera för otrohet???

Pratar du om dig själv nu?

Det finns ju bara en person i denna tråd som kläcker ur sig BS för att genast förneka att han någonsin sagt något sådant när hans argument ifrågasätts och det är DU. Så den enda lögnaren här är nog tyvärr du Flört

Jättebra att du sagt att TS gjort fel i att vara otrogen... dock handlar ju frågan inte om det är rätt eller fel att vara otrogen utan om det är rätt eller fel att ljuga för sin partner om det och manipulera personen att vara kvar i förhållandet genom att undanhålla sanningen för personen... 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-27 15:28:55 följande:

Varför?

Vill du med det säga att du och Blueskillen är samma person?
    Det var Blueskillen jag ville ha reda på var han tagit ställning. Dina svar att otrohet är fel har jag sett.
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-27 18:54:41 följande:
    Sjukt. Mycket sjukt. 
    Vem tror du att du är som ställer krav på andra här? 

Du är en liten ensam bitter lort som har förpestat alla här och kapat TS tråd.
    Jag ser att du just nu förpestar andra trådar om otrohet här på FL och skapar irritation även där. Sjukt, mycket sjukt. Jag har sett din framfart nu i 5-6 år. Du skapar problem var du än är.  Ingen tycker om dig.  

Jag förstår att du lever ett väldigt fattigt liv och mår psykiskt dåligt och därför vill du att alla andra också ska må skit. 

Tyvärr är du väldigt ensam om att tycka så som du gör och är tvungen att skapa flera nicks för att det ska se ut som att det är flera. Men du är ensam. Mycket ensam. Stackars dig Molly50. Jag tycker synd om dig som är så ensam. Så ensam i denna stora världen där det finns så mycket kärlek och närhet mellan människor. Men du når inte fram och kan ta del av detta sköna för du lever ett bitter liv som äter upp dig inifrån. 

Stackars lilla dig  
    Haha...Har du glömt ta dina tabletter idag.Drömmer
    Förresten...Hur kom Molly in i bilden?
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-27 16:09:06 följande:
    Pratar du om dig själv nu?

Det finns ju bara en person i denna tråd som kläcker ur sig BS för att genast förneka att han någonsin sagt något sådant när hans argument ifrågasätts och det är DU. Så den enda lögnaren här är nog tyvärr du Flört

Jättebra att du sagt att TS gjort fel i att vara otrogen... dock handlar ju frågan inte om det är rätt eller fel att vara otrogen utan om det är rätt eller fel att ljuga för sin partner om det och manipulera personen att vara kvar i förhållandet genom att undanhålla sanningen för personen... 
    Jag pratar om DIG (jaha).

Det är DU som upprepat LJUGIT och påstått att jag propagerar för otrohet.

Medan du mycket väl känner till att jag till TS skrev:

Du (jaha),
    läs ovan två rader, läs dem gärna sakta flera gånger om du har svårt att förstå?
    Förklara sedan hur du kan anse att innebörden i dessa två rader skulle vara att jag propagerar för otrohet???

Det var DU som gång på gång ljög om att jag propagerar för otrohet,
    därmed är det DU som har fått frågan att handla om "det är rätt eller fel att vara otrogen".

Ang ditt påstående om att frågan skulle handla om att ljuga:
    Snälla lilla (jaha), om du vill veta vad frågan egentligen handlar om så läs trådstarten.
    LÄS TRÅDSTARTEN!!!

Du har kapat tråden, du ljuger upprepat, du påstår att tråden handlar om det som du har bestämt och inte om det som står i trådstarten.
    Skärp dig!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-28 09:02:27 följande:
    Jag pratar om DIG (jaha).

Det är DU som upprepat LJUGIT och påstått att jag propagerar för otrohet.

Medan du mycket väl känner till att jag till TS skrev:

Du (jaha),
    läs ovan två rader, läs dem gärna sakta flera gånger om du har svårt att förstå?
    Förklara sedan hur du kan anse att innebörden i dessa två rader skulle vara att jag propagerar för otrohet???

Det var DU som gång på gång ljög om att jag propagerar för otrohet,
    därmed är det DU som har fått frågan att handla om "det är rätt eller fel att vara otrogen".

Ang ditt påstående om att frågan skulle handla om att ljuga:
    Snälla lilla (jaha), om du vill veta vad frågan egentligen handlar om så läs trådstarten.
    LÄS TRÅDSTARTEN!!!

Du har kapat tråden, du ljuger upprepat, du påstår att tråden handlar om det som du har bestämt och inte om det som står i trådstarten.
    Skärp dig!
    Ehm, vi har liksom läst dina "alster" i otaliga trådar i flera år "man med egen erfarenhet"... så ja vi har nog alla förstått vad du tycker om otrohet Drömmer Och ja vi har nog all sett igenom sitt BS för länge länge sen...
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-27 13:14:28 följande:

Tja, om du hänvisar till inlägg som inte existerar så är det ju inte så förvånande om du blir sur när din bluff synas Drömmer
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?