Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 13:47:54 följande:
Ja precis, hennes partner får ju ingen chans att göra ett val utan manipuleras till att vara kvar med hjälp av lögner och undanhållande och det är precis det vissa av oss tycker är fel medan du tycker manipulation är helt ok.
Nej, att skita i vad hennes partner tycker och bara utgå ifrån vad som passar henne bäst kan absolut inte kallas för "välgrundat". Dessutom behöver inte alla hålla med varken TS eller dig om att hon gjort rätt val.
Du är väldigt duktig på att hela tiden hänvisa och utgå ifrån vad TS har skrivit då hon skapade denna tråd i mars.
Det är precis det vi ska diskutera här för TS har vänt sig till oss för att få råd i detta och inget annat. Kom ihåg att hon vill ha råd och inte någon som säger vad hon SKA göra. Hon gör det som för henne är bäst I denna rådande situation. Som är bäst för henne och inte någon random.
När det gäller hennes partner så är det inget hon tar upp här hur han ska ställa sig till honom, så jag tycker att den frågan är så OT att diskutera som det nu har gjorts i snart 700 inlägg.
Är det något annat man vill ta upp då det gäller moral, varför, men han då, manipulation och så vidare så tycker jag att man startar en egen tråd med det som ämne.
Du hackar väldigt mycket på vad andra skriver och hur de formulerar sig eller avsaknaden av att svara på dina upprepade frågor som nu inte har ändrat sig sedan i mars.
TS har nu upprepade gånger kommet tillbaka i tråden där hon har berättat om hennes beslut hur hon ska gå vidare efter sin otrohet, så egentligen borde denna tråd självdö omedelbart. Hon äger sitt val och ingen annan ska KRÄVA att hon gör något annat än det hon själv vill. Det vore ett övergrepp. Om man nu inte tycker att det är ett rätt val så kan man kanske säga det EN gång och sedan lämna tråden för att den ska få vila i frid. Man kan inte och ska inte kapa en tråd för att driva sina egna OT-idéer.
Jag tror att vi alla här tycker att otrohet inte är bra. Vi tycker alla att det är en fruktansvärd handling och möjligt också att alla skulle lämna sin partner om man själv hade blivit bedragen. För mig hade det varit helt oförlåtligt. Vi tycker nog också att TS drabbades av en fullständigt hjärnsläpp då hon gjorde detta. Det råder ingen tvekan om det som jag ser det.
Vi har alla olika erfarenheter från livet. Vi har olika syn på moral och ansvar och hur man ska lösa vardagliga problem som dyker upp under livets gång.
Men oavsett så måste man respektera att andra har andra åsikter och lösningar som för dem är helt rätt. Även om inte jag tycker det är rätt.
Hundra procent rätt för dem så diskussionen kan direkt avslutas.