• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Hallonglass91
    Diosali skrev 2021-06-28 21:14:24 följande:

Hej!

Jag har bim imorgon men testade igår positivt på gravid 1-2 veckor. Vaknade upp idag med lite spottings. Tog ett rfsu som var tvär negativt... Kunde inte hålla mig så tog ett clearblue test i eftermiddags trots att jag inte hunnit hålla mig så länge... Det var plus, om än ganska svagt... Vet inte vad jag ska tro, har haft 3 missfall sen i December så önskade verkligen att detta skulle gå vägen ????

Lite blödning behöver inte betyda missfall. Om du också har haft det tidigare vet du ju själv mer hur dina missfall varit och kanske är du bäst på att avgöra om detta är likt dina tidigare missfall eller annorlunda så att du är gravid fortfarande. Håller tummarna iaf att det inte är ett MF! Ang testningen så tar det ju som du vet lite tid innan hcg är nere igen om det är ett MF så det är ju klurigt att avgöra med test? Tror bara du kan vänta och se, och sen testa om typ en vecka.

Håller tummarna som sagt var och hoppas på det bästa för dig!!
  • Diosali
    Hallonglass91 skrev 2021-06-28 21:31:48 följande:

Lite blödning behöver inte betyda missfall. Om du också har haft det tidigare vet du ju själv mer hur dina missfall varit och kanske är du bäst på att avgöra om detta är likt dina tidigare missfall eller annorlunda så att du är gravid fortfarande. Håller tummarna iaf att det inte är ett MF! Ang testningen så tar det ju som du vet lite tid innan hcg är nere igen om det är ett MF så det är ju klurigt att avgöra med test? Tror bara du kan vänta och se, och sen testa om typ en vecka.

Håller tummarna som sagt var och hoppas på det bästa för dig!!

Tack för att du tog dig tid att svara! Jag får vänta och se helt enkelt.. <3
  • Hoppas2022
    rosahimmel skrev 2021-06-28 18:21:14 följande:

Såå tråkigt att höra... och trist att även du fått falskt positiva gravidtest. Håller tummarna för oss båda nästa försök <3

Tack <3 Ja det var andra månaden jag fick skuggor på RFSUs och i mars fick jag ett spökstreck på CB. Det är tråkigt att testen är så, även om man vet att det är spökstreck så väcker det ändå förhoppningar och man blir extra besviken då. Håller tummarna för dig med <3
  • Hoppas2022
    Anonym (Sally) skrev 2021-06-28 20:26:10 följande:

Nej så tråkigt! Hoppas på nästa månad!

Tack <3
  • Olivträdet

Hej! Tog dessa testen idag, skulle haft mens i fredags. Är det positivt eller inte? En är oredigerad och en är redigerad

• Anonym (Förvirrad och förväntansfull)
    Olivträdet skrev 2021-06-28 23:10:41 följande:

Hej! Tog dessa testen idag, skulle haft mens i fredags. Är det positivt eller inte? En är oredigerad och en är redigerad

Jag ser allt två streck, dock väldigt svagt :) håller tummarna för dig
  • Olivträdet
    Anonym (Förvirrad och förväntansfull) skrev 2021-06-28 23:45:53 följande:

Jag ser allt två streck, dock väldigt svagt :) håller tummarna för dig

Åh, tack snälla för tumhållandet! Är 4 dagar efter BIM och med sonen jag födde i februari plussade jag 5 dagar innan BIM, men har förstått att det kan vara olika?
  • Anonym (Förvirrad och förväntansfull)
    Olivträdet skrev 2021-06-29 00:41:44 följande:

Åh, tack snälla för tumhållandet! Är 4 dagar efter BIM och med sonen jag födde i februari plussade jag 5 dagar innan BIM, men har förstått att det kan vara olika?

Ja det verkar vara väldigt olika hur sent/tidigt man kan få positiva test tyvärr men det blir ju så frustrerande när man väntar. Hoppas du kan få ett tydligare test snart :) jag har BIM på lördag så ska väll försöka hålla mig från att testa några dagar om jag kan:)
  • Anonym (Sally)
    Hallonglass91 skrev 2021-06-28 21:22:09 följande:

Wow, grattis! :)

Tack så mycket!
  • Attansbananattack

Har bim på söndag, jag blir inte klok på någonting... har fått FYRA svaga streck sedan i lördags med apotek hjärtats egna. Med rfsu och digitalt är det negativt. Vad hade ni trott? Jag tror att jag har extrem otur o får skit-test haha... men, hur tolkar ni dessa testen? Lägger in de från igår och en bild på de två tidigare!

• Attansbananattack

Tagit dessa idag, 3 dagar innan bim, först direkt när de tagits såg jag inget, efter ett par minuter såg jag svagt och sedan blev cb starkare MEN efter att tiden gått ut (innan dess hann de inte torka helt) vad ska man tro? Sista bilden är en timma efteråt.

• Attansbananattack
    Attansbananattack skrev 2021-07-01 20:07:44 följande:

Tagit dessa idag, 3 dagar innan bim, först direkt när de tagits såg jag inget, efter ett par minuter såg jag svagt och sedan blev cb starkare MEN efter att tiden gått ut (innan dess hann de inte torka helt) vad ska man tro? Sista bilden är en timma efteråt.

Sista bilden kom inte med haha... lägger den här

• Anonym (Först)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 18:06:35 följande:

Flyttar fram BIM listan som hamnat långt bak. Uppdaterar även med de som jag vet har plussat, om jag missat någon så får ni gärna lägga in :)

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet) PLUSSAT

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa, 33 år (1a försöket, tredje barnet) PLUSSAT (tidigaste positiva test 2/6)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket) PLUSSAT

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet) PLUSSAT (tidigaste testet 1/6)

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

16/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet) PLUSSAT

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

24/6 evelinagra1,21 år(2a riktiga försöket)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

28/7 Soffsen, 27 år (9e försöket, 2 missfall, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Ylva, 33 år (2:a försöket, tredje barnet)

29/6 (1/7 enligt äl) Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

I junigruppen plussade de flesta på första försöket