• Anonym (Vill jobba)

Jobba efter vecka 20

Nu behöver jag er hjälp.

Jag är gravid och arbetar inom vården, är ovaccinerad, är inte emot vaccin men det har liksom inte blivit av och nu när jag är gravid så vill jag inte vaccinera mig utan får ta det efter iså fall.

Saken är att jag endast har jobbat lite extra men vill gå upp i tid så jag får upp min SGI. Behovet finns men min chef vågar inte låta mig jobba efter vecka 20, jag tänker som så att om jag vill så är det väl upp till mig?

Jag har sökt som en dåre men det är ju lite luddigt och öppet för egen tolkning så tänkte att här finns det säkert någon som vet vad som gäller, och om ni kan skicka en länk där det framgår tydligt så jag kan ta en screenshot och skicka vidare :)

Förutom att jag vill få upp min SGI så kommer jag att bli tokig om jag ska gå hemma så länge, kommer inte att jobba heltid men gärna 50-75% iaf

• Svar på tråden Jobba efter vecka 20
  • Anonym (Smurf)
    mari123 skrev 2021-11-20 20:21:44 följande:

OT OT OT men liksom vad gäller "dödlig smitta"

Min farmor 1891-1980 berättade för mig om hur det var var när nervfebern (tyfus) härjade i bostadslängan vid sågverket där hon bodde med farfar och sina två små barn. (inte min pappa för han var sladdis och kom 20 år senare)  Hon sa att likbilen kom och hämtade folk VARJE dag. DET är min referens till det som händer idag. 

Jämför med polio istället. Inte alls lika dödligt som covid-19 och ändå vaccinerar vi, undrar varför...Jo, för att följderna av polio är fruktansvärda och samma gäller även för covid-19. Covid-19 är dödligare än polio och har hög risk för svåra följdsjukdomar för även de som genomgått en lätt variant.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Q) skrev 2021-12-01 18:59:11 följande:

Inte är godkänt? Du måste trolla?

"Just nu finns fyra coronavacciner godkända i Sverige och EU. "

Källa:

www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin

Tre av fyra har varit godkända i närmre ett år nu...

Helt fel. Fas tre studien är klar 2023. Sen att dom har panikgodkänt det är en annan femma.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hehe) skrev 2021-12-02 20:54:19 följande:

Helt fel. Fas tre studien är klar 2023. Sen att dom har panikgodkänt det är en annan femma.

Du hävdade att de inte var godkända, vilket de är. Att de sedan är nödgodkända (inte panik...) är en annan sak. Men godkända är dem.
  • EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-12-01 18:25:15 följande:

Om man helt felaktigt påstår att vaccinerade smittar i högre grad än ovaccinerade, då bör man ange källa, speciellt om man också säger att man jobbar inom vården!

Hur är det med läsförståelsen egentligen?
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-11-19 21:59:25 följande:
    Nu smittar även vaccinerade, oftast i högre grad än ovaccinerade eftersom de oftast är helt symgomfria. Sedan vet inte vi vad ts tar för säkerhetsåtgärder på fritiden eller i arbetet.
    Här skriver du att vaccinerade oftast smittar i högre grad än ovaccinerade.

Varför skriver du så mycket felaktigt i alla trådar?
  • EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-12-03 20:41:12 följande:

Här skriver du att vaccinerade oftast smittar i högre grad än ovaccinerade.

Varför skriver du så mycket felaktigt i alla trådar?

Pga att de oftast är helt syntomfria eller får symtomer sent, hinner smitta fler (smitta i högre grad) än ovaccinerade som oftast får symtomer snabbare. Var det något du inte förstod?
  • Anonym (.)
    Anonym (Hehe) skrev 2021-12-02 20:54:19 följande:
    Men det är är världens största lögn och du har gått på den???
    Hur står det till med lo9giken, källkritiken och det allmänna omdömet? Allvarligt,...

Vaccinet nödgodkändes. I USA. Notera landet. USA. Och det innebar att pappersarbetet skyndades på. USA är landet som har gjort byråkrati och administration till ett permanent moment 22. Det ska vara ljusgröna blanketter, nej det var var visst en mintgrön och när den mintgröna är inlämnad så var det visst en gul. Det håller på i evigheter.
    Alltså bestämde de styrande i USA att snabba på byråkratin och tjänstemännen beordrades att inte vara så färgfixerade. Det kallade man ett nödgodkännande.

I EU har godkännandet skett på vanligt vis förutom att vaccinen är och har varit prioriterade.

Så berätta för mig varför ett nödgodkännande i USA har betydelse här i Sverige och EU där det är godkänt på exakt samma premisser som alla andra mediciner och vaccin?
    Förklara varför du har som argument att vaccinet är skadligt när EMA (Europeiska läkemedelsmyndigheten) hävdar motsatsen?

Har släkt i USA. Denne håller sedan ett år tillbaka med att söka deras motsvarighet till kommunal hemtjänst åt en granne. Det finns faktiskt och man kan ansöka om det under vissa premisser. Det här har pågått under ett års tid och är fortfarande inte färdigt för det är antingen fel färg på blanketterna, fel blankett eller saknas ett litet ord någonstans. När det ordet är ifyllt saknas något annat eller så är det fel färg. IGEN. Och så där håller det på.

USA har en helt absurd byråkrati som kan göra vem som helst gråtfärdig vid bara  Så att de nödgodkände vaccinet är inte alls konstigt. Hade de inte gjort det skulle vaccinet godkännas om en sisådär 10 år framåt i tiden.
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2021-12-04 05:42:04 följande:
    USA har en helt absurd byråkrati som kan göra vem som helst gråtfärdig vid bara  Så att de nödgodkände vaccinet är inte alls konstigt. Hade de inte gjort det skulle vaccinet godkännas om en sisådär 10 år framåt i tiden.
    Läkemedelsbolag har anpassat sin verksamhet till FDA, USAs läkemedelsverk. Helt enkelt för att om en medicin blir godkänd av FDA blir det godkänt i hela världen. Det handlar inte om att USA har hårdare koll, är mer noggranna eller så utan det handlar enkom om pappersexercis.

• Tow2Mater

23 augusti blev Pfeizers vaccin fullt godkänt av FDA (från 16 år+) (dvs inte längre 'bara' nödgodkänt).

• Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-12-03 21:41:13 följande:
    Pga att de oftast är helt syntomfria eller får symtomer sent, hinner smitta fler (smitta i högre grad) än ovaccinerade som oftast får symtomer snabbare. Var det något du inte förstod?

Du har fel när du säger att vaccinerade sprider smittan i högre grad än ovaccinerade.

Det är mycket anmärkningsvärt att du säger något liknande och samtidigt säger att du jobbar inom vården.

Du kan t.ex. titta på gårdagens Aktuellt och lyssna på vad FHMs generaldirektör säger:
    ca 9 minuter in

www.svtplay.se/video/31743526/aktuellt/aktuellt-7-dec-21-00-4

"Vi har sedan tidigare allmänna råd som riktar sig särskilt till de som inte är vaccinerade. Det är så att de har en högre risk för att bli smittade. De har också en högre förekomst av smitta. ... Vi har en högre risk i en grupp i samhället som faktiskt riskerar att råka betydligt värre ut och som också riskerar att sprida smitta i större omfattning."

Du säger alltså helt tvärtom än vad FHMs generaldirektör gör. Samtidigt kan du inte ge någon källa för ditt påstående som alltså är tvärtemot vad svenska experter på området förmedlar. 

• EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-12-08 19:56:20 följande:

Du har fel när du säger att vaccinerade sprider smittan i högre grad än ovaccinerade.

Det är mycket anmärkningsvärt att du säger något liknande och samtidigt säger att du jobbar inom vården.

Du kan t.ex. titta på gårdagens Aktuellt och lyssna på vad FHMs generaldirektör säger:

ca 9 minuter in

www.svtplay.se/video/31743526/aktuellt/aktuellt-7-dec-21-00-4

"Vi har sedan tidigare allmänna råd som riktar sig särskilt till de som inte är vaccinerade. Det är så att de har en högre risk för att bli smittade. De har också en högre förekomst av smitta. ... Vi har en högre risk i en grupp i samhället som faktiskt riskerar att råka betydligt värre ut och som också riskerar att sprida smitta i större omfattning."

Du säger alltså helt tvärtom än vad FHMs generaldirektör gör. Samtidigt kan du inte ge någon källa för ditt påstående som alltså är tvärtemot vad svenska experter på området förmedlar. 

FHMs generaldirektör borde ta sig en titt ut i verkligheten.
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-12-08 20:45:48 följande:
    FHMs generaldirektör borde ta sig en titt ut i verkligheten.

En titt ut i verkligheten är alltså din "källa".
    Hur ska en titt ut i verkligheten kunna stödja ditt påstående om att vaccinerade sprider mer smitta än ovaccinerade. Varför är smittspridningen högre i länder där vaccinationsgraden är lägre? Den "titten ut i verkligheten" motsäger ju ditt påstående.

Varför är "ta en titt ut i verkligheten" ditt vanliga svar på felaktiga påståenden du gör. Varför kan du aldrig ge en källa som backar upp dina påståenden?

Dina inlägg är helt oseriösa!

• EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-12-09 05:54:47 följande:

En titt ut i verkligheten är alltså din "källa".

Hur ska en titt ut i verkligheten kunna stödja ditt påstående om att vaccinerade sprider mer smitta än ovaccinerade. Varför är smittspridningen högre i länder där vaccinationsgraden är lägre? Den "titten ut i verkligheten" motsäger ju ditt påstående.

Varför är "ta en titt ut i verkligheten" ditt vanliga svar på felaktiga påståenden du gör. Varför kan du aldrig ge en källa som backar upp dina påståenden?

Dina inlägg är helt oseriösa!

Nej, det är inte min källa men de visar rätt bra hur det är.

Vaccinerade, asymtiska (Ja, även de kan få syntomer), smittspridningen blir större eftersom de inte vet att de är smittade.

Ovaccinerade, symtomer (Ja, även de kan vara asytomiska), stannar hemma, inte så stor smittspridning. Och ja, de ka vara dumma i huvudet och gå på jobb med symtomet.
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-12-09 10:34:55 följande:
    Nej, det är inte min källa men de visar rätt bra hur det är.

Vaccinerade, asymtiska (Ja, även de kan få syntomer), smittspridningen blir större eftersom de inte vet att de är smittade.
    Ovaccinerade, symtomer (Ja, även de kan vara asytomiska), stannar hemma, inte så stor smittspridning. Och ja, de ka vara dumma i huvudet och gå på jobb med symtomet.
    Nej, vaccinerade sprider INTE smitta i högre grad än ovaccinerade.

Du har helt enkelt fel.

Det är helt uppenbart att du har svårt med källa till dina påståenden.
  • EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-12-09 19:05:00 följande:

Nej, vaccinerade sprider INTE smitta i högre grad än ovaccinerade.

Du har helt enkelt fel.

Det är helt uppenbart att du har svårt med källa till dina påståenden.

Du tro vad du vill. Jag bryr mig faktiskt vad du tror dig veta.

Vad är det för källa du vill ha? Kom och besök mig så får du se.
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-12-09 19:45:29 följande:
    Du tro vad du vill. Jag bryr mig faktiskt vad du tror dig veta.

Vad är det för källa du vill ha? Kom och besök mig så får du se.
    Du säger att FHM har fel och att vaccinerade sprider mer smitta än ovaccinerade.

Det är det jag vill ha en källa på från dig, men allt du skriver är "titta ut i verkligheten". Du är totalt oseriös!
  • EpicF
    Anonym (Z) skrev 2021-12-10 07:34:32 följande:

Du säger att FHM har fel och att vaccinerade sprider mer smitta än ovaccinerade.

Det är det jag vill ha en källa på från dig, men allt du skriver är "titta ut i verkligheten". Du är totalt oseriös!

Hur läser du egentligen?
  • Anonym (Z)
    EpicF skrev 2021-12-10 10:27:18 följande:
    Hur läser du egentligen?

Ett ord i taget.

Tips till dig är att du kan klicka på Visa endast under ditt nick så kan du själ se att du skriver att:

vaccinerade sprider smitta i högre grad än ovaccinerade FHM som säger motsatsen till ditt påstående ovan, behöver "titta ut i verkligheten" enligt dig 
Svar på tråden Jobba efter vecka 20