• Novabusen

    IVF start mars 2022

    Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

  • Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Rosetattoo
    Novabusen skrev 2022-09-09 09:08:36 följande:

    oj det lät oxå oskönt! 


    jag fick åka in igen i fredags och operera bort blindtarmen och efter OP har jag oxå haft sjukt ont. Kan knappt gå stundvis :( 
    Barnmorskan sa igår att jag ska räkna med att ha ont resten av tiden. Känns ju kul. Jag vill verkligen inte bli nån pillertant som måste ta smärtstillande varje dag :(


    Förlåt för väldigt sent svar!! hur går det för dig? Hjärta
  • Loppan1994

    Längesen vi skrev nått här! Hur går det för er alla?? 

    Jag fick tillbaka en 5dagars den 2/11 och plussade den 7/11

    Va inne på gyn häromdagen för har haft så ont i magen, dom såg fostersäcken men inte mer än så, är dock bara i v 5+4 är så nervös att det inte ska gå vägen!! 

  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-11-22 19:23:56 följande:

    Längesen vi skrev nått här! Hur går det för er alla?? 

    Jag fick tillbaka en 5dagars den 2/11 och plussade den 7/11

    Va inne på gyn häromdagen för har haft så ont i magen, dom såg fostersäcken men inte mer än så, är dock bara i v 5+4 är så nervös att det inte ska gå vägen!! 


    Grattis till plusset! <3
    Vi hade BF 21 dec men jag fick havandeskapsförgiftning för 2 v sedan så 23 nov kom våran lilla tjej till världen :)

    håller tummarna att ni ser embryot snart! På mig såg man oxå bara fostersäck vid den tiden :) men bara ett par dagar senare såg man embryot
    :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-12-05 17:21:03 följande:
    Grattis till plusset! <3
    Vi hade BF 21 dec men jag fick havandeskapsförgiftning för 2 v sedan så 23 nov kom våran lilla tjej till världen :)

    håller tummarna att ni ser embryot snart! På mig såg man oxå bara fostersäck vid den tiden :) men bara ett par dagar senare såg man embryot
    :)
    Men ååh grattis, mår ni bra allihopa?? 
    Jag fick oxå det med min pojk, dock väntade dom till bf dagen att sätta igång mig så fick eklampsi, är så otroligt rädd för upprepning, därför kändes de lite skönt att höra att du fick föda 1mån i förväg Hjärta

    Vi va på vul igår och såg ett litet hjärta, bara att hålla ut nu till Januari och hoppas att den fortsätter växa Hjärta
  • Rosetattoo

    Nu har jag bara 8 dagar kvar till BF Hjärta Magen är stor & har nog gått upp ca 20kg Gravid Men vilken otrolig resa. Är så tacksam Hjärta Vet att det är en pojk som ska komma ut till oss & jag är så spänd!

  • Novabusen

    Vi mår bra och hon växer bra men är väldigt liten. 


    Härligt att få se hjärtat! 


    Jag hann bara gå upp 12 kg innan vi tog ut henne. Hon va då 41 cm och 1870g :)

    tyckte det va mysigt att va gravid så känner mig snuvad på sista månaden, haha!

  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-12-16 18:48:06 följande:

    Vi mår bra och hon växer bra men är väldigt liten. 


    Härligt att få se hjärtat! 


    Jag hann bara gå upp 12 kg innan vi tog ut henne. Hon va då 41 cm och 1870g :)

    tyckte det va mysigt att va gravid så känner mig snuvad på sista månaden, haha!


    Ja det var en liten tjej! Gud så mysigt Hjärta
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-12-15 14:04:24 följande:

    Nu har jag bara 8 dagar kvar till BF Hjärta Magen är stor & har nog gått upp ca 20kg Gravid Men vilken otrolig resa. Är så tacksam Hjärta Vet att det är en pojk som ska komma ut till oss & jag är så spänd!


    Lycka till, hoppas det går bra Hjärta
  • Novabusen

    Lycka till till alla i tråden Hjärta
    Va mysigt det är såhär i början när de är så små :)
    Vår tjej, Tuva, är 4,5 v nu och väger ca 2500 så hon går upp lite i vikt varje dag :)

  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-12-25 21:00:27 följande:

    Lycka till till alla i tråden Hjärta
    Va mysigt det är såhär i början när de är så små :)
    Vår tjej, Tuva, är 4,5 v nu och väger ca 2500 så hon går upp lite i vikt varje dag :)


    Tack snälla Hjärta
    Förstår det!! Längtar verkligen dit, vilket mål att nå efter alla dessa år! 
    Jag har nästan inga symptom förutom ont i bröstvårtorna och spytt 2ggr, så känns som jag får må ovanligt bra, lite rädd att det är för bra för att vara sant...
    Härligt att hon lägger på sig Hjärta
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-12-31 17:57:50 följande:

    Igår 30/12 kom vår pojke på BF+7 . Har aldrig varit lyckligare! BabyHjärta


    Grattis! Förstår det vilken lycka Hjärta
  • Rosetattoo
    Loppan1994 skrev 2022-12-31 18:08:41 följande:
    Grattis! Förstår det vilken lycka Hjärta
    Helt ofattbart. Efter 4års väntan är vi äntligen här! Tack så mycket Hjärta
Svar på tråden IVF start mars 2022