Anonym (Elen) skrev 2025-12-26 23:26:15 följande:
Tack 😊
Förstår att du tog paus, ibland behöver man göra de men skönt att du är tillbaka igen! ❤️
Jag och min sambo har oxå gått igenom utredning utan att hitta fel på oss, har fått remiss skickad för ivf och kommer börja vår första letrozol behandling nästa vecka.
Det är som du säger, allt ska pricka rätt både när man försöker på egen hand och vid ivf. Jag beklagar ert MA, kan inte ens föreställa mig era känslor ❤️
Men om jag förstår dig rätt så har du bra erfarenhet av letrozol behandlig iaf, jag hoppas det biter på oss oxå så man äntligen kan få ett plus 🤞🏼
Nej jag har försökt läsa lite och det verkar inte vara det vanligaste med överstimulering på just letrozol utan mer risk vid annan behandling. Tror jag övertänker det pga jag har min regelbundna ägglossning alltid o är rädd det ska bli för mycket då, men förhoppningsvis bara en starkare ägglossning 😁
Hoppas att denna månaden när ni testar själva och du tagit paus lite är den månaden det funkar för er, man vet aldrig men dem säger ju det händer när man minst anar de 🤪
Ja, jag kände att de blev lite mycket. Tack

Jag har väldigt höga förhoppningar kring Letrozol. Jag var ju verkligen inte beredd på att jag skulle bli gravid på första behandlingen. Men allt klickade då helt rätt i kroppen tänker jag.
Jag har ju varit så rädd att jag inte kan bli gravid. Då vi försökt så himla länge. Men i och med att jag blev gravid i våras så släppte den känslan som har gnagt så länge. Nu vill jag ju bara bli gravid igen och gå hela vägen denna gång.
Jag tror att så länge kroppen svarar bra på Letrozol tabletterna så är det en himla bra behandling.
Jag hoppas innerligt att ni slipper IVF, då enligt mig så tar de på psyket och kroppen. Jag gick upp massor i vikt och hormonerna är väldigt starka för man vill ju ha så många ägg som möjligt. Jag mådde ganska så bra överlag under IVF behandlingarna, men de är betydligt tuffare än Letrozol behandlingarna. Både mängden hormoner och kring vikt och mående. Den enda biverkan jag fått en del cykler av Letrozolen är kraftig huvudvärk. Och när jag slutat med tabletterna så försvinner den kraftiga huvudvärken.
Just nu så verkar min ägglossning vara väldigt regelbunden också. Mina cykler ligger mellan 28-33 dagar och det tyder på regelbunden ägglossningen. Men de som läkarna har sagt till mig är att man kan ha en regelbunden cykel och ändå inte släppa ett ägg varje månad. De kallas för "Anovulatoriska cykler".
Ett MA önskar jag ingen människa, de är de värsta som jag någonsin varit med om. Jag hade ju varit på ett tidigt ultraljud och allt hade sett så fint ut. Hjärtat slog och allt såg så fint ut då. Hade allt gått som de skulle så skulle jag varit höggravid nu eller haft en bebis i min famn. De har känts lite extra hårt dessa dagar. Vad som kunde ha varit men som inte blev.
Jag tror du har alla möjligheter att bli gravid med hjälp av Letrozol. Jag håller alla tummar och tår.
Jag hoppas också det här är månaden de sker