BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Är lite tyst här i bakgrunden men hejjar på er allihopa! Så roligt att se så många plus.
Känner att min förhoppning om ett tredje barn sjunker för varje månad. Tempar inte längre och denna månad blir det inga LH test. Efter nu ett år med försök och två MA och efter det kemiska orkar jag inte riktigt ha en förhoppning längre.
Denna månad har jag brottats med en svampinfektion men har babydans varannan dag iallafall. Hoppas det inte förstör ngt.
Är vanligtvis en positiv människa men känner lite nere just nu 😅
Ni som gjort fertilitetsutredning eller står i kö för det, måste det gått 1 helt kalenderår av försök innan man ?får? söka eller är det liksom 12 cykler av försök? Jag har ju relativt oregelbundna cykler som ibland är ganska korta (kortaste har varit typ 22 dagar på senaste) så jag kommer ju ha gått igenom fler försök än 12 på ett helt år (om det inte tar sig nu snart då, är som sagt på 9e försöket men 8e kalendermånaden).
Det är kalendermånader när vi sökte i Skåne. Men man kan alltid försöka att söka tidigare. Vi försökte söka tidigare men IOM att man skulle uppge tidigare graviditeter och missfall så blev vi nekade först för att det inte gått ett helt år från när missfallet började.
Men om man inte har något sånt datum kan man ju själv välja när man uppger att man började försöka.
Teor också det skiljer vilken region man hör till. En del verkar kunna få komma på gynbesök som är väldigt lika det man gör vid en utredning tidigt i försöken. Om man är över 35 får man också snabbare.
Men ge inte upp medan ni väntar 🙏 Man kan bli gravid trots att det visat minus många månader innan ❤️
Åh jag blir så arg!!! Jag var på Danderyd för hela min process (3 månader) med utomkvedshavandeskapet (lökemedelbehandling och akut-op) och instämmer med att det är katastrof i hur kvinnosjukvården är uppbyggd. Trots att jag hade blödning i buken så ville de nästan skicka hem mig också då de var överbelastade med operationer (och körde ops dygnet runt). All kärlek till personalen där (ssk och usk) men systemet är haverande alltså..
MEN så jäkla bra att du stod på dig och sa ifrån (något jag önskar jag gjort tidigare själv). Och så skönt att äntligen vara fri från resterna!!! 😍❤️ Som du säger, nu kan du blicka framåt 😄
Så dåligt av våden, bra att du stod på dig! Men att man ska behöva kämpa när man mår dåligt är inte okej.
skönt allt är borta nu och ni kan få fortsätta. massa styrkekramae🌺
Grattis till alla fina plus!! Gud vad kul att se.
Jag har hållt mig lite härifrån då jag haft en ganska kämpig vecka, 6april såg min gyn att jag hade rester från graviditet (från Ma't i januari) alt polyp . Blev remitterad till Danderyd för hyperoskopi, men det gick extremt långsamt då Danderyd ville ha någon slags överlämning med min gyn och de fick inte tag på varandra... lång historia kort så fick jag tillslut en tid 30/4 där Danderyd tycker sig se en ny graviditet på VUL, jag säger att jag är säker på att det inte är det då jag fick svaga tester onsdagen en vecka innan besöket som aldrig blev starkare och att jag sedan på söndagen fick mens och de kunde ju även se att jag på plats hade lite efter blödningar. Jag får ta 2 gravtest på plats samt hcg blodprov. Men negativa resultat, som jag sa. Då menar de på att det säker är resterna som samlar på sig vätska och att det är därför det ser ut som det gör på VUL idag.
De ger mig 2 alternativ, vänta in nästa mens, alt vänta 4v för ett nytt ultraljud... jag svarar de med att det snart gått 2 veckor sedan jag tog första tabletten för att få ut MA't, att jag haft 2 menstruationer. De har sagt sedan 20feb att resterna kommer ut med nästa mens. Det har de ju inte gjort, jag har precis haft mens nr 2 och det är ju uppenbart på vul att det orsakar problem, ni får boka en skrapning. Men de vägrar och står fast vid "en mens till"... jag får igenom att sättas på provera för att tvinga fram en blödning. Men när jag kommer hem och i princip hela långhelgen har jag gråtit om vartannat. Så på söndag sätter jag mig på gynakuten. Säger att detta är helt i humant, hur kan man tvinga någon att gå runt med graviditets rester I 2mån från en graviditet som var så önskad. Efter 6.5h bestämmer sig läkaren för att boka in mig på en hysteroskopi och i samband med den skrapa bort de rester som finns.
Idag kl 9 var det dags. Så nu , äntligen är jag faktiskt helt fri från rester och kan efter dessa två månader blicka framåt. Nu får vi se när ÄL vill komma och om jag då är blödningsfri 💕💕.
Lycka till alla som fortfarande väntar på + och ni som precis har plussat grattis än en gång 💕
Bim+1 idag. Försöker ta in att jag ens är gravid haha. Tog ett test man egentligen ska "doppa" men det kunde jag inte just nu så kissade några få droppar jag hade😅 Tog det precis så har inte hållt mig länge alls men ville ändå testa. Känslighet 25mlU/ml.
Rätt bra linje ändå? Bilden togs inom 1 minut.
Bim+1 idag. Försöker ta in att jag ens är gravid haha. Tog ett test man egentligen ska "doppa" men det kunde jag inte just nu så kissade några få droppar jag hade😅 Tog det precis så har inte hållt mig länge alls men ville ändå testa. Känslighet 25mlU/ml.
Är lite tyst här i bakgrunden men hejjar på er allihopa! Så roligt att se så många plus.
Känner att min förhoppning om ett tredje barn sjunker för varje månad. Tempar inte längre och denna månad blir det inga LH test. Efter nu ett år med försök och två MA och efter det kemiska orkar jag inte riktigt ha en förhoppning längre.
Denna månad har jag brottats med en svampinfektion men har babydans varannan dag iallafall. Hoppas det inte förstör ngt.
Är vanligtvis en positiv människa men känner lite nere just nu 😅
Jag med är vanligtvis en positiv människa men har en dipp nu verkligen. Får fan ingen ägglossning, blir så less. Alltid funkat förut men efter den sista graviditeten som vi var tvungna avbryta så verkar kroppen inte funka. Blir både ledsen, arg, stressad. Vet inte om jag ska strunta i allt några månader. Försöka jobba med tanken att inte skaffa fler barn. Har två underbara ❤️ Samtidigt har det ju gått förut och vi vill ju så gärna men det är verkligen jobbigt just nu att orka.
Kram till oss, kämpa på 💪
Nu är jag ju inte samma situation som dig. Men förstår frustrationen över att inte få ägglossning. Väntar fortfarande på att få tillbaka min efter uttaget av preventivmedel. varje dag känns som en evighet.
Vi får fortsätta och peppa och stärka varandra ❤️
När skulle du ha ägglossning?
Jag med är vanligtvis en positiv människa men har en dipp nu verkligen. Får fan ingen ägglossning, blir så less. Alltid funkat förut men efter den sista graviditeten som vi var tvungna avbryta så verkar kroppen inte funka. Blir både ledsen, arg, stressad. Vet inte om jag ska strunta i allt några månader. Försöka jobba med tanken att inte skaffa fler barn. Har två underbara ❤️ Samtidigt har det ju gått förut och vi vill ju så gärna men det är verkligen jobbigt just nu att orka.
Nu är jag ju inte samma situation som dig. Men förstår frustrationen över att inte få ägglossning. Väntar fortfarande på att få tillbaka min efter uttaget av preventivmedel. varje dag känns som en evighet.
Vi får fortsätta och peppa och stärka varandra ❤️
När skulle du ha ägglossning?
Skulle haft ÄL för en vecka sen och känner min kropp så väl. Absolut noll känningar att det ens är nära. Så himla låg temp också så det känns som att kroppen gått in i nån dvala för tillfället. Jag skyller på Proveran jag tog förra cykeln för att få bukt på mellanblödningarna. Fått så sjukt låg temp efter det, fattar noll?
Jag bara hoppas mensen kommer om en vecka och att allt startar om och börjar funka som det ska igen 🙏🏻 Märker på humöret också att hormonerna svajar lite väl mkt 😅
Tjejer, om man vill göra en fertilitetsundersökning bara för att se så att allt står rätt till och minska på sin stress pga ålder, måste verkligen ens partner vara med?
jag har kontaktat flera privatkliniker & alla verkar kräva det?!
Min partner tycker inte vi behöver ta hjälp ännu, trots försök i över ett år men han är inte lika stressad som mig. Frustrerad, men vill i alla fall kunna kolla upp min egen kropp, får man inte göra det då?! 🤯
Förstår känslan. Funderar själv om något blev tokigt när jag fick skrapa sista MA i december. Förstår tanken, här sätter åldern stopp tror jag. Fyller 39 i augusti och vill inte hinna bli 40 med nyfödd. Nästa månad jobbar maken borta vid äl så om det inte blir denna månad vet jag inte om det blir fler försök samtidigt är det så sorgligt då vi också vill ha en tredje. 💔
Håller med kram till oss! ❤️
Har ni förresten märkt någon skillnad på resultat mellan olika märken? Tänker ifall man bör testa ett annat märke ifall jag fortfarande inte fått mens om några dagar. Testat med RFSU nu.
Första cykeldagen utan mens idag! Känt att det typ ?drar? i ena äggstocken hela dagen, typ äl-smärta som jag haft innan men tycker det känns som en konstig dag att få det på cd7. Lite väl tidigt att få ägglossning nu eller?? Har tidigare haft äl cd15-17. Kommer inte köra lh-tester den här månaden heller utan kör på varannan dag babydans och tempar för att bekräfta när äl varit. Nu kör vi försök nummer 9! 🤞🏻🙏🏻
Hur har det gått med tempen?
Jag är på cykeldag nr 7 och börjar tro att min ägglossning också kommer bli tidig! Inga fysiska symtom men min temp droppade ner till 36,02 imorse samt jag tog ett LH-test efter jobbet som var 0,23. Jag brukar aldrig få LH-stegring över 0,10 om det inte är ägglossning på G! Samma sak med temperaturdippen, jag ser ett mönster 😅😅
Brukar också ägglossa runt dag 15. Blir typ orolig om det är dåligt att ägglossa tidigt?
Jag har varit sjuk sedan 21/4, undrar om det kan vara orsaken? Börjar bli sakta bättre men är fortsatt trött och har lite ont i halsen.
konstigt men är inte insatt i hur Proveran kan ha för påverkan heller tyvärr.
men håller tummarna att nästa cykel blir som vanligt för dig 🥰
Skulle haft ÄL för en vecka sen och känner min kropp så väl. Absolut noll känningar att det ens är nära. Så himla låg temp också så det känns som att kroppen gått in i nån dvala för tillfället. Jag skyller på Proveran jag tog förra cykeln för att få bukt på mellanblödningarna. Fått så sjukt låg temp efter det, fattar noll?
Jag bara hoppas mensen kommer om en vecka och att allt startar om och börjar funka som det ska igen 🙏🏻 Märker på humöret också att hormonerna svajar lite väl mkt 😅
Hur har det gått med tempen?
Jag är på cykeldag nr 7 och börjar tro att min ägglossning också kommer bli tidig! Inga fysiska symtom men min temp droppade ner till 36,02 imorse samt jag tog ett LH-test efter jobbet som var 0,23. Jag brukar aldrig få LH-stegring över 0,10 om det inte är ägglossning på G! Samma sak med temperaturdippen, jag ser ett mönster 😅😅
Brukar också ägglossa runt dag 15. Blir typ orolig om det är dåligt att ägglossa tidigt?
Jag har varit sjuk sedan 21/4, undrar om det kan vara orsaken? Börjar bli sakta bättre men är fortsatt trött och har lite ont i halsen.