BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Spännande, jag skulle absolut köpa ett nytt test och ta med morgonurin imorgon bitti 🙂 är det blankt då är det negativ. Känns som att det finns en liten liten chans här. Håller tummarna för dig
jag skulle ta ett nytt test imorgon. Fick själv ett test (se bild några kommen upp) det var super negativt idag, men igår såg det nästan ut som ditt 🌸
Fick mens idag :(
Jag kunde inte hålla mig och tog ett test igår kväll. Hade hållt kisset i 4 Tim och det tidiga testet visade ingenting 😕
Skulle fått mens i torsdags, men ska avvakta och göra ett test imorgon bitti igen. Är det negativt antar jag bara min menscykel inte riktigt kommit igång som den ska efter jag slutat med p-piller.
Verkar som de flesta har lite strul med mensen denna månad. Jag med!
Beräknat att få mens igår, ingen mens. Ingenting idag heller. Test negativt. Antar att äl aldrig skedde denna månad ????
Åker bort i morgon så hade liksom hoppats att de värsta av mensen hade försvunnit till dess men nu har den inte ens börjat 😫
Tråkigt att läsa om er som fått sin mens 😞 Och ni som inte fått er mens trots negativa tester! Måste vara irriterande när det håller på så mitt i allt 😔
Jag är på cykeldag 5 eller 6 beroende på vilken app. Är så otålig att jag redan tagit ett test imorse haha. 😅 Såklart fett negativt.
Den här cykeln är så annorlunda i temperatur när jag jämför med andra cykler, min temp går bara rakt upp upp. Inga tempdippar ännu - hoppas det är positivt!🤞🤞🤞
Jag har dålig koll på det här med temp men har haft förhöjd temp med 1 grad senaste 2 dagarna. Tror att jag fått lätt feber, men ligger ändå precis på 37,6 så är ändå inte feber 🥱 å känner mig trött.
hade önskat mina besvär var tecken på graviditet. Har ännu inte fått mensen som skulle kommit i torsdags. Men ändå inget plus.
Tråkigt att läsa om er som fått sin mens 😞 Och ni som inte fått er mens trots negativa tester! Måste vara irriterande när det håller på så mitt i allt 😔
Jag är på cykeldag 5 eller 6 beroende på vilken app. Är så otålig att jag redan tagit ett test imorse haha. 😅 Såklart fett negativt.
Den här cykeln är så annorlunda i temperatur när jag jämför med andra cykler, min temp går bara rakt upp upp. Inga tempdippar ännu - hoppas det är positivt!🤞🤞🤞
Trist med mens och negativa test 😌
Men wow vilken kurva Monki19! Det bådar ju gott!🤩
Själv är jag inte direkt hoppfull denna månad. Fertility friend sa ägglossning vid 2 olika tillfällen och min vanliga app Period tracker sa ett annat datum. Utöver det fick vi inte till det på de datum jag tror var mitt fertila fönster utifrån egna symptom. Min temp lever rövare också, är säker på att jag har hormonell obalans även om gyn inte tycker det. Känns som det är så mycket emot lyckade chanser för oss denna gång. Nästa månad ska jag inte vara dumsnål och köra med cb advance igen, så inget går till spillo😅
Om jag ska tro på Fertility friend senaste bedömning av ägglossning så är jag 7 dpo. Hade en temp-dipp igår men nu uppe på ? normal ? nivå. Kanske finns ett ynke-pynke-litet hopp ändå? 😉
Trist med mens och negativa test 😌
Men wow vilken kurva Monki19! Det bådar ju gott!🤩
Själv är jag inte direkt hoppfull denna månad. Fertility friend sa ägglossning vid 2 olika tillfällen och min vanliga app Period tracker sa ett annat datum. Utöver det fick vi inte till det på de datum jag tror var mitt fertila fönster utifrån egna symptom. Min temp lever rövare också, är säker på att jag har hormonell obalans även om gyn inte tycker det. Känns som det är så mycket emot lyckade chanser för oss denna gång. Nästa månad ska jag inte vara dumsnål och köra med cb advance igen, så inget går till spillo😅
Om jag ska tro på Fertility friend senaste bedömning av ägglossning så är jag 7 dpo. Hade en temp-dipp igår men nu uppe på ? normal ? nivå. Kanske finns ett ynke-pynke-litet hopp ändå? 😉
Hej allaihop 😊
Jag har bim 30 eller 31 maj.
Det här blir vårt första försök om ett tredje barn, en liten sladdis. Blir 38 år i sommar så vi räknar med att det kan ta sin tid.
Någon mer kring min ålder här? 😊
Jag har dålig koll på det här med temp men har haft förhöjd temp med 1 grad senaste 2 dagarna. Tror att jag fått lätt feber, men ligger ändå precis på 37,6 så är ändå inte feber 🥱 å känner mig trött.
hade önskat mina besvär var tecken på graviditet. Har ännu inte fått mensen som skulle kommit i torsdags. Men ändå inget plus.
Hej!
är snart 36, också nummer tre 😊 riktig sladdis här då våran äldsta snart är 18 år 😅
Tog ut min p stav i april och hade förhoppningsvis äl förra helgen enl ÄL test. så hoppas på ett plus. ingen mens sedan 17 år tillbaka så vet ej bim
Hej allaihop 😊
Det här blir vårt första försök om ett tredje barn, en liten sladdis. Blir 38 år i sommar så vi räknar med att det kan ta sin tid.
Hej tjejer, håller mig härifrån lite emellanåt för att inte bli mentalt överbelastad av alla tankar och kämpade efter en liten till. Försöker leva på som vanligt utan att analysera med appar och stickor för att notera en massa. Kom dock på att det är den 24 idag och alltså 33 dagar sedan förra menstruationen. Den förra menstruationen fick jag efter att ha gått på provera en vecka. Hade hopp om att menstruationen skulle bli regelbunden igen, men tydligen inte. Läkaren har heller inte hört av sig efter provtagning vid förra mens. Får ta och ringa dem på måndag och höra efter vad som händer.
Har inte sexat så mycket heller utan nu tar jag det som det kommer. Sist vi hade det, fick jag så ont i svanken som jag inte brukar ha. Det var lidligt. Kanske sen ägglossning igen.
Ville bara ge er en uppdatering så ni inte undrar vart jag tagit vägen hihi.
Jag är 35 år. Och det är mitt tredje barn och troligen sista. Sambon har inga barn. Vi har just börjat resan med första försöket. Jag har velat börja tidigare än vad vi egentligen har planerat just för att jag är äldre och vill inte känna världens stress, så känns helt ok om det skulle ta ett år att bli gravida!
En i min familj är gravid och fyllt 40 år och det verkar gå bra för henne. Tycker ni absolut törs fortsätta 1 år
till att försöka. Har läst här om att få tabletter för att främja ägglossning. Tänker ifall om det är lite strul med det när du börjar närma dig 40 år? 🙂
Hej allaihop 😊
Spännande! Jag har också önskan om att få en sladdis. Äldsta är 12 år. Och han kommer minst hinna fylla något år mer än så innan någon bebis är här 😄
ibland när barnen blir större nu och man får en lugn stund så börjar man ju undra om man vill bli utan dessa lugna stunder 😃 men jag och sambon vill gärna ha ett kärleksbarn, och helst av allt en flicka fast egentligen vill man bara att dem ska vara friska. Men efter 2 pojkar vore det så mysigt med en tjej 👧 🥰
Hej!
är snart 36, också nummer tre 😊 riktig sladdis här då våran äldsta snart är 18 år 😅
Tog ut min p stav i april och hade förhoppningsvis äl förra helgen enl ÄL test. så hoppas på ett plus. ingen mens sedan 17 år tillbaka så vet ej bim
Hur ironiskt - har gått i ett år och längtat efter ett plus varje månad, men istället fått negativa tester och mens gång på gång. Nu är fertilitetsutredning påbörjad i form av att provtagningar är bokade. För min del är det blodprov som ska tas mellan cykeldag 2-5. BIM var igår men ingen mens trots att den alltid är regelbunden. Negativt test både igår och idag. Så nu vill jag ju bara att mensen ska komma, då mitt blodprov är bokat till imorgon och inga lediga tider finns resten av veckan. Men hur ironiskt att när man väl vill ha sin mens så är den sen (eller ja, vill och vill - såklart vill jag allra helst ha ett positivt test men med tanke på att BIM är här och testen blir negativa, så vill jag ha mensen så att blodprovet kan ske) 😅 Får hoppas den kommer under dagen.
Har du tagit något nytt test? 🌸
Jag testade negativt i morse med ett tidigt test från RFSU. Trots att mensen skulle kommit i torsdags. Dock kanske jag inte haft ägglossning denna månad när jag slutat med p-piller för 5-6 veckor sen. Hade en mens nån dag efter jag slutade med p-piller.
Mitt förra barn tog 3 mån innan jag blev gravid med efter jag slutat med ppiller, då var jag 26 år. Är 9 år äldre nu så antar det kommer ta ett tag 🥲