• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-03 18:56:10 följande:
    Så skönt ändå att det är i livmodern 🙏 risk för betyder inte missfall ❤️ Ta hand om dig massor och ansträng dig inte mer med lyft och stress än vad du är van vid sen innan. Är det 14 i juli eller augusti? Hoppas tiden går fort dit och allt fortfarande är bra med den lilla bönan 🙏❤️
    Ja 🥰 Nä jag har läst på lite nu, det är lite som en blåmärke typ och kan lösa upp sig  av sig själv. Som du säger ska jag ta det lugnt och inte anstränga för hårt ♥️ 
    14 juli, då är jag 6+6, då lär man verkligen kunna se något tänker jag ☺️  
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 18:58:55 följande:
    Åh så fint att den finns i livmodern och att smärtorna inte verkar vara kopplat till något allvarligt! 🥺❤️

Och ja, fortsätt tänka positivt, du väntar barn och inte missfall tycker jag är ett fint mantra 🥰
    Ja så skönt 🥹♥️ Det är det verkligen 🥰♥️ 
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 19:01:51 följande:

Och Siripiri, av nyfikenhet, sa hon vilken sida ägget släppte från? 🥰

Det sade hon inte?! hon hittade inte min högra äggstock🤔 Bara vänstra som hon mätte, ska vad hon skriver i journalen sen. Hade ju vart intressant att veta, men det kanske nästa person som gör ultraljud kan hinna se☺️  Men hon nämnde ju inget om ägglossning från vänstra så kanske ändå var från höger? 😃 Jag nämnde att jag brukar ÄLa från höger samt hade smärta där nu senast.  Så från en x-syster till annan, håll modet uppe 😍 
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-03 19:49:58 följande:
    Ja 🥰 Nä jag har läst på lite nu, det är lite som en blåmärke typ och kan lösa upp sig  av sig själv. Som du säger ska jag ta det lugnt och inte anstränga för hårt ♥️ 
    14 juli, då är jag 6+6, då lär man verkligen kunna se något tänker jag ☺️  
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 18:58:55 följande:
    Åh så fint att den finns i livmodern och att smärtorna inte verkar vara kopplat till något allvarligt! 🥺❤️

Och ja, fortsätt tänka positivt, du väntar barn och inte missfall tycker jag är ett fint mantra 🥰
    Ja så skönt 🥹♥️ Det är det verkligen 🥰♥️ 
    Det sade hon inte?! hon hittade inte min högra äggstock🤔 Bara vänstra som hon mätte, ska vad hon skriver i journalen sen. Hade ju vart intressant att veta, men det kanske nästa person som gör ultraljud kan hinna se☺️  Men hon nämnde ju inget om ägglossning från vänstra så kanske ändå var från höger? 😃 Jag nämnde att jag brukar ÄLa från höger samt hade smärta där nu senast.  Så från en x-syster till annan, håll modet uppe 😍 
    Åh det är ändå snart den 14e! Det är ändå lite bra att avverka lite tid mellan ultraljuden också 🤗 Håller tummarna att blåmärket är borta till nästa ultraljud, så du slipper fundera på det sen 🙏 ❤️
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-03 19:54:15 följande:
    Åh det är ändå snart den 14e! Det är ändå lite bra att avverka lite tid mellan ultraljuden också 🤗 Håller tummarna att blåmärket är borta till nästa ultraljud, så du slipper fundera på det sen 🙏 ❤️
    Ja precis!☺️ Yes förhoppningsvis så växer det inte 🙏🏼♥️ 
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-07-03 20:29:34 följande:
    Så skönt att det inte var ett nytt x i varje fall! Han öler tummarna för att allt går bra och att smärtorna avtar. ❤️
  • Tjej90sve

Min mens är nu snart 6 dagar sen. Fick en lätt rosa blödning en gång när jag gick på toa när jag skulle haft min mens. Har googlat fram lite grann och har haft ett av dem oskyddade mysen för 2 veckor sen. Och som jag förstår kan man först få ökade HCG nivåer 3 v efter pakyddat.

Jag vet inte riktigt om min ÄL period är stabil då jag slutade med p-piller i slutet av april. Dem 2 mån jag har testat så verkar det som att jag har ganska sen ÄL, typ dag 16/17 efter mens. 

Så jag håller fortfarande öppet för en chans att jag kanske är gravid. För det känns knasigt att 2 menscyklar kommit i rimlig tid inom 35 dagar för att nu vara sen.

• Siripiri
    Sarasi skrev 2025-07-03 21:27:32 följande:
    Så skönt att det inte var ett nytt x i varje fall! Han öler tummarna för att allt går bra och att smärtorna avtar. ❤️
    Ja!🙏🏼 Tack ♥️
  • Siripiri
    Tjej90sve skrev 2025-07-03 22:14:34 följande:

Min mens är nu snart 6 dagar sen. Fick en lätt rosa blödning en gång när jag gick på toa när jag skulle haft min mens. Har googlat fram lite grann och har haft ett av dem oskyddade mysen för 2 veckor sen. Och som jag förstår kan man först få ökade HCG nivåer 3 v efter pakyddat.

Jag vet inte riktigt om min ÄL period är stabil då jag slutade med p-piller i slutet av april. Dem 2 mån jag har testat så verkar det som att jag har ganska sen ÄL, typ dag 16/17 efter mens. 

Så jag håller fortfarande öppet för en chans att jag kanske är gravid. För det känns knasigt att 2 menscyklar kommit i rimlig tid inom 35 dagar för att nu vara sen.

Inget plus än?♥️ 
  • Tjej90sve

Nej varken mens eller plus. Men ska ta ett test inom några dagar. Har ju inte koll på min menscykel ännu så svårt att veta när jag ska testa mig :) så fortsätter vänta på mens eller plus. Har aldrig haft en rosa blödning enbart brukar alltid få mens sen därefter ganska direkt. Men nu kom det bara en rosa blödning när jag torkade mig en gång. Sen ingenting. Så känns ju att vara ganska mkt som pekar mot graviditet när det gör så. Känner även av mer genomskinliga flytningar och att vissa saker luktar konstigt.

Siripiri skrev 2025-07-04 05:55:45 följande:
    Inget plus än?♥️ 
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-07-03 20:29:34 följande:
    Jag håller också tummarna siripiri!🤞🤞🤞

Jag låg i sängen igår kväll och skulle sträcka mig efter något på nattduksbordet samtidigt att jag kände det stack till i höger sida på magen. Det gick över lika snabbt som det kom. Idag har jag lite diskret träningsvärk höger sida. Är det någon annan som känt såhär? Blir så orolig nu för minsta lilla 🥲
  • Siripiri
    Monki19 skrev 2025-07-04 09:55:33 följande:
    Jag håller också tummarna siripiri!🤞🤞🤞

Jag låg i sängen igår kväll och skulle sträcka mig efter något på nattduksbordet samtidigt att jag kände det stack till i höger sida på magen. Det gick över lika snabbt som det kom. Idag har jag lite diskret träningsvärk höger sida. Är det någon annan som känt såhär? Blir så orolig nu för minsta lilla 🥲
    ♥️ 

Ajda förstår stressen 😢 men så länge du inte blöder tänker jag det är lugnt🥰 
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-06-09 09:09:48 följande:

Min temp totalkraschade idag, alltså sjukaste kraschen ever. Ingen graviditet för mig denna cykel. 

Tror vi kommer ta en paus från detta någon månad eller två för att låta kropp och sinne vila 💔

Önskar er alla lycka till! Och grattis igen till er som väntar februaribebisar❤️ kram

Kom och tänka på dig när jag läste om NAC i min bok it starts with the egg. Om du inte redan använder det så kan jag tipsa om att kolla in det. Enligt boken minskar risken för missfall med 60% vid pcos och det finns en studie som visar att det är dubbelt så stor chans att få behålla när man använder NAC. Lycka till 🥰
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-12 18:08:48 följande:
    Kom och tänka på dig när jag läste om NAC i min bok it starts with the egg. Om du inte redan använder det så kan jag tipsa om att kolla in det. Enligt boken minskar risken för missfall med 60% vid pcos och det finns en studie som visar att det är dubbelt så stor chans att få behålla när man använder NAC. Lycka till 🥰
    Wow vad fint av dig att du tänkte på mig ❤️ Kollar upp detta direkt. Kram❤️
  • Siripiri
    Sarasi skrev 2025-08-01 06:06:34 följande:

hur har det gått för er med UL och allt annat hittills? ❤️

Jag gjorde ett nytt VUL förra veckan som då visade ett större embryo med tickande hjärta som var 8+1 så blev framflyttad tre dagar🥰 Har bokat nytt nästnästa måndag. Mår fortsatt bra! väldigt hungrig från förmiddagen och framåt, innan de, lite svårt att få i mig äggen och kan lätt klöka mig för äckliga dofter. Brösten ömmar och magen är svullen speciellt på kvällarna♥️
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-08-01 09:13:09 följande:
    Jag gjorde ett nytt VUL förra veckan som då visade ett större embryo med tickande hjärta som var 8+1 så blev framflyttad tre dagar🥰 Har bokat nytt nästnästa måndag. Mår fortsatt bra! väldigt hungrig från förmiddagen och framåt, innan de, lite svårt att få i mig äggen och kan lätt klöka mig för äckliga dofter. Brösten ömmar och magen är svullen speciellt på kvällarna♥️
    Härligt att allt ser bra ut 😊 Lite avundsjuk men hoppas det sker snart för mig med. 
  • Siripiri
    Sarasi skrev 2025-08-04 19:02:22 följande:
    Härligt att allt ser bra ut 😊 Lite avundsjuk men hoppas det sker snart för mig med. 
    Ja fortfarande lite ofattbart! Det tror jag ♥️ 
Svar på tråden BIM juni 2025