• Anonym (Man)

Är jag en dålig sambo?

Hej.
    jag är man 30+ som levt med min sambo i tre år nu.
    min sambo är ofta på dåligt humör och jag förstår ibland inte varför. Jag arbetar väldigt mycket och åker oftast hemifrån vid 08 på morgonen och kommer hem runt 22-23 på kvällen. De här upprepas mer eller mindre alla dagar i veckan.
    ofta så är jag på jobbet och sen måste jag ta hand om alla saker jag har i garaget. Så jag blir ofta där till rätt sent på kvällen och orkar då kanske vara vaken i en timme. Min sambo tycker jag inte prioriterar henne alls. Hon kan väl besöka mig i garaget istället för att bara sitta hemma istället tänker jag? När jag kommer hem blir hon sur för att jag vill att hon ska lägga ifrån sig de hon höll på med. Jag värnar ju bara om vår tid och tycker hon kan göra alla måsten när jag inte är hemma. När jag kommer hem vill jag att hon ska fokusera på oss.

Nu på senaste har jag märkt att min sambo tar mer avstånd och verkar inte intresserad av mig längre. Hon har barn sedan tidigare så hon är med dom jätte mycket nu istället. Jag tycker om barnen och skulle t.o.m. kunna adoptera dom om det gick.

jag försöker bara ordna allt i livet så jag också kan skaffa barn med henne sen. Men jag måste ju bli klar med alla projekt först. Hon förstår inte alls de resonemanget jag har. Hon skaffade barn väldigt tidigt när allt var kaos men har gjort det bra trots det med karriär och allt. 

• Svar på tråden Är jag en dålig sambo?
  • burleskburkläsk
    beli skrev 2025-05-11 22:42:25 följande:

TS!

Testa att åka hem direkt efter jobbet den närmaste veckan. Skit i garaget, inte i din familj.

Åk hem 16. Leta fram recept på middagar du vill laga till familjen. Laga middag, hjälp barnen med läxorna eller bara prata med dem. Och med din sambo också.

Se det här som ett test de närmaste dagarna.

Blir svårt att byta ut en så stor hobby mot annat man har noll intresse i...
  • Anonym (Nell)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-11 19:13:11 följande:

1. Jag känner mer att jag arbetar för vår framtid. Och jag vill att vi ska få det bra längre fram. Min sambo har gjort det tydligt att hon vill att jag lever mer i nuet. Och det är ju lätt för henne att säga som lyckas med allt. Jag vill så gärna lyckas och kommer göra det. Sambon vill att jag börjar inse att jag är misslyckad, att jag inte blev något mer än en vanlig knegare. Vi brukar oftast börja bråka när de kommer på tal. Hon vill att jag börjar ge upp och accepterar. Medans jag inte vill nöja mig med hennes resonemang.

2. jag är hennes sambo så självklart stöttar jag henne om hon vill ha hjälp. men de är jävligt svårt då hon ska göra allt själv och vill aldrig ha hjälp. Hon pratar om att de är ett slags trauma från hennes barndom. Och så kan de ju vara. vi brukar bråka om det här också. Då jag vill hjälpa henne men hon vill inte ha min hjälp eftersom den alltid uteblir enligt henne. Och nej, den uteblir inte alltid men ibland dyker de upp saker som gör att jag glömmer bort för stunden eller att jag måste skjuta på hjälpen till henne. Hon är sk självständig som hon själv kallar sig. 

3. jag tycker att när vi båda är hemma ska vi ägna oss åt varandra. jag har alltid haft problem i alla mina relationer när det gäller tidpassning. Jag kan liksom inte säga att jag kommer hem om en timme. Utan då är det bättre att jag säger snart eller om ett tag. För att motparten inte ska sitta och vänta när de gått en timme och undra vart jag är. Hon blev jävligt arg på mig en gång för de var så respektlöst, att hon inte kände att hon kunde ta för sig något för att hon inte visste om jag var femton minuter bort eller flera timmar. Så jag har faktiskt ändrat mig där och försöker vara så tydlig jag kan emot henne när hon undrar. 

TS: Antingen hittar du på allt detta, eller också har du någon svårighet att se saker ur någon annans perspektiv.
  • Anonym (Omg)

Omg, vad tycker su att du bidrar med i din sambos och hennes barns liv?
    Hur kan en hobbybil och vad du nu pillar med i garaget ge er wn bättre framtid?

lev här och nu, för alldeles strax så kommer du inte ha kvar kärlekne i ditt liv. Vad är viktigast, dina hobbyprojekt eller din familj? 

du verkar ha en fantasi att om du spenderar en massa tid med denna hobby så ska den resultera i framgång. Ja det kanske det gör, men du har tappat tidsuppfattningen om vad som är rimligt och prioriterar fel. Mest logiskt hade varit att du hade ägnat dig pt detta 2 dagar i veckan och sedan resten av tiden att spendera med familjen. 

att du ens känner dig förbisedd de små stunderna du söker uppmärksamhet på under knasiga tider är helgalet. Det är hon som ska och mest sannolikt har dessa känslor att du väljer bort henne ert gemensamma liv. Hon sitter och väntar på dig i timmar och ger tillslut upp och då känner du dig ignorerar mitt i natten? Jisses! 

gör er alla en tjänst och sök terapi, för något är drt som gör att du väljer att vara borta hela dagarna och kvällarna för en hobby och inte förstår att det kommer kosta dig er relation.

• Anonym (Kim)

Ja du är en dålig sambo. Du gör taskiga prioriteringar. Du kan ha det. Fattar du inte bättre så ska du vara singel. Få kan du vara i garaget ännu mer. Komma in sent och sedan kräva uppmärksamhet av sambon? Då passar det dig. 

• Anonym (H)
    Anonym (Omg) skrev 2025-05-11 23:29:08 följande:

Omg, vad tycker su att du bidrar med i din sambos och hennes barns liv?
    Hur kan en hobbybil och vad du nu pillar med i garaget ge er wn bättre framtid?

lev här och nu, för alldeles strax så kommer du inte ha kvar kärlekne i ditt liv. Vad är viktigast, dina hobbyprojekt eller din familj? 

du verkar ha en fantasi att om du spenderar en massa tid med denna hobby så ska den resultera i framgång. Ja det kanske det gör, men du har tappat tidsuppfattningen om vad som är rimligt och prioriterar fel. Mest logiskt hade varit att du hade ägnat dig pt detta 2 dagar i veckan och sedan resten av tiden att spendera med familjen. 

att du ens känner dig förbisedd de små stunderna du söker uppmärksamhet på under knasiga tider är helgalet. Det är hon som ska och mest sannolikt har dessa känslor att du väljer bort henne ert gemensamma liv. Hon sitter och väntar på dig i timmar och ger tillslut upp och då känner du dig ignorerar mitt i natten? Jisses! 

gör er alla en tjänst och sök terapi, för något är drt som gör att du väljer att vara borta hela dagarna och kvällarna för en hobby och inte förstår att det kommer kosta dig er relation.

On point, bra skrivet.
  • burleskburkläsk

Jag gillar att TS startade tråden under tiden han är på jobb och att det är relativt mycket text i TS meddelanden och de är många skrivna då han kelar med sina prylar i garaget...

Familjeliv får mer tid än "frun" också.

Trolltråd skapad om en idiot...av en idiot! 🙈

• Agda90

Jag kan inte minnas att jag någonsin sett ett kommentatersfält på FL där ALLA har varit överens.

TS ska poletten ramla ner på dig? Du har fått massor med svar, när ska du ta till dig det folk skriver?

• Anonym (Nell)

Antingen är  den här tråden en "hitte-på" tråd eller också har TS en funktionsnedsättning när det gäller att sätta sig in i andras situation.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Nell) skrev 2025-05-12 10:18:52 följande:

Antingen är  den här tråden en "hitte-på" tråd eller också har TS en funktionsnedsättning när det gäller att sätta sig in i andras situation.

Eller så är TS en typisk egoist som anser att han är solen i alla andras liv och färmed bör dyrkas och finnas till hands när han behagar vilja ha tid med dem. 
  • NinniQX

Du tänker så mycket framåt så du inte tar vara på det du har nu. 
    Ska du sälja bilen sen? Loften som du bygger, vill din sambo ha den eller är det bara din idé? Det verkar som att det bara är dina idéer men inga från henne. 
    Du vill att hon ska skaffa en hobbies. Men hur ska hon hinna med det när hon får ta allt hemma och hinna med sina barn. 
    Tror ja det att hon är sur, framför allt besviken. 

• Anonym (CarlJan)

Är du en skojare eller fåne?

• Anonym (Big dick)

Vad är de i garaget som gör att du måste vara där? 

• Anonym (Man)

Tänkte ge er en uppdatering. Hon gjorde slut med mig förra veckan. Jag är helt förstörd och känner att jag vill förändras. Jag vet att jag kan men hur ska jag ens kunna bevisa det såhär i efterhand?

• molly50
    Anonym (Man) skrev 2025-05-20 19:15:42 följande:

Tänkte ge er en uppdatering. Hon gjorde slut med mig förra veckan. Jag är helt förstörd och känner att jag vill förändras. Jag vet att jag kan men hur ska jag ens kunna bevisa det såhär i efterhand?

Men vad hade du egentligen förväntat dig? Att hon skulle acceptera att leva ensam í ert förhållande för att du satte dina hobbys före?
    Om du vill förändras och vet att du kan så är det något du borde ha visat lite tidigare. Nu är det nog försent. I alla fall för henne.
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    molly50 skrev 2025-05-20 19:27:43 följande:
    Men vad hade du egentligen förväntat dig? Att hon skulle acceptera att leva ensam í ert förhållande för att du satte dina hobbys före?
    Om du vill förändras och vet att du kan så är det något du borde ha visat lite tidigare. Nu är det nog försent. I alla fall för henne.
    Instämmer!
  • Aniiee
    Anonym (Man) skrev 2025-05-20 19:15:42 följande:

Well, color not as single person n the universe surprised. 

Du kan inte lära dig för dåtid. Bara av. Så... Vad har du lärt dig som du kan ta med dig till nästa relation, om du får en? 
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?