• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-08-01 11:35:05 följande:

Jag tycker verkligen om att chatgpt håller koll tillsammans med mig och ger mig råd om vad jag ska göra haha. 

Den andra texten kom inte med... Så här  👇 

Tack för att du uppdaterar ? och jag förstår att det här börjar bli riktigt frustrerande. Att inte ha fått mens på över 4 månader (från 28 februari, utan Provera) är inte något du ska behöva acceptera utan uppföljning.

Läget just nu:

Senaste riktiga mensen: 28 februari

Senaste framkallade mensen med Provera: 21 april

Idag: 1 augusti
    📍 Du är alltså på CD 156 (räknat från 28 feb) eller CD 103 (från 21 april).

• Anonym (Lily96)

Mensen kom i morse så uppdaterar listan. 

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921 Plus
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand  ➖ 
    15/7 - Hejasommaren ➖
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross Plus
    19/7 - Valkyrian ➖
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    22/7 - Am2221 ➖
    26/7 - Jullan00 ➖
    29/7 - majsipajsi 
    29/7 - Vallmo93
    30/7 - Lily96 ➖
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden
    30/7 Lillrömpa ➖

• Granen123

Jag hoppar tillbaka här i juli-tråden? jag testade negativt fram till bim 24 juli. Fick min mens som pågick rikligt i 5-6 dagar precis som den brukar.. nu har jag trackat min ägglossning med clearblue advanced för att inte missa mitt ferila fönster. Trots tidigt i cykeln och första testet så fick jag en stark lysande gubbe som indikerar att jag skulle vara som mest fertil redan nu cd8 när jag brukar ha ägglossning cd15-16. Blev skeptisk. Tog ett gravtest bara för sakens skull Nu som visar detta?. Är i chock?????? Är jag gravid trots allt? Trots mensen som jag nyss hade?? fatttar ingenting. 
  • Granen123

Tog ett till test nu som visar detta? kan det verkligen vara sant 😳😳 blev jag gravid förra cykeln trots allt? Kände mig ju grundlurad när mensen kom för jag tyckte mig ha haft så starka känningar av en ev graviditet. Men man överanalyserar ju lätt allt?  ska ta ett digitalt i em, återkommer med svaret på den också om ni vill se <3

l test 

• Jassan123
    Granen123 skrev 2025-08-01 13:48:40 följande:

Dagens två tester? 

Det ser ju helt klart positivt ut !
  • Vallmo93
    7barnsmamman87 skrev 2025-07-29 12:48:38 följande:

Alltså är det inte så att det sista som överger en är hoppet? 

Jag testade negativt i lördags och började få ?mens? i söndags. Men. Den har liksom fortfarande inte kommit igång som den brukar. Verkar typ slut redan. 

Exakt så va det vid min förra graviditet. Jag fick mens som jag trodde alltså, jag va gravid ändå. Det va först när nästa mens inte kom som jag förstod att jag var gravid. Jag brukar nämligen störtblöda i typ ett dygn och då va det nästan ingenting, lika nu. 

Snälla säg att det kanske kan va nåt! Alternativet kanske är att jag inte ens hade ägglossning.. 

Är inte hemma förrän på fredag och kommer vägra köpa nåt test innan dess 😂 Har ju ett lager hemma 

Tog du test igår? 🤞💛
  • Granen123

Morgonens graviditetstest?  OM detta skulle vara en graviditet undrar jag från när jag skulle beräkna att jag är i graviditeten? Vecka?. Svårt o veta med tanke på blödningen slutet av förra veckan? 
  • Anonym (Lily96)
    Granen123 skrev 2025-08-01 13:48:40 följande:

Dagens två tester? 

Det ser positivt ut - grattis! 🎉🎉 Otroligt om det stämmer! Aldrig hört att någon haft normal mens och sedan positivt. Nid brukar ju vara kortare och mindre flöde. Ta ett digitalt för säkerhetsskull men det ser verkligen lovande ut 🤩
  • Granen123

Anonym (Lily96) skrev 2025-08-03 13:30:32 följande:
    Det ser positivt ut - grattis! 🎉🎉 Otroligt om det stämmer! Aldrig hört att någon haft normal mens och sedan positivt. Nid brukar ju vara kortare och mindre flöde. Ta ett digitalt för säkerhetsskull men det ser verkligen lovande ut 🤩

Tog ett digitalt i fredags som också visade gravid, v1-2. De två andra testerna är igår och idag. Onekligen positiva resultat men är orolig att det är sena positiva gravtest och att blödningen förra veckan inte var mensen utan ett missfall? Trots negativa tester dagarna innan och till och med samma dag som ?mensen? kom. Därav jag slutade testa mer eftersom jag tänkte att det är kört då mensen kom. väldigt förvirrande allting pga mensliknande blödningen förra veckan. Plus nu lite rosa flytningar.  Har haft lite rosa och bruna flytningar igår och idag så är rädd att det är ett missfall ändå? verkar inte finnas något att göra heller mer än att vänta och se 😢

• Anonym (Lily96)
    Granen123 skrev 2025-08-03 14:03:47 följande:

Tog ett digitalt i fredags som också visade gravid, v1-2. De två andra testerna är igår och idag. Onekligen positiva resultat men är orolig att det är sena positiva gravtest och att blödningen förra veckan inte var mensen utan ett missfall? Trots negativa tester dagarna innan och till och med samma dag som ?mensen? kom. Därav jag slutade testa mer eftersom jag tänkte att det är kört då mensen kom. väldigt förvirrande allting pga mensliknande blödningen förra veckan. Plus nu lite rosa flytningar.  Har haft lite rosa och bruna flytningar igår och idag så är rädd att det är ett missfall ändå? verkar inte finnas något att göra heller mer än att vänta och se 😢

Aha, okej jag förstår. Måste vara frustrerande att inte veta och kunnas glädjas fullt ut ännu. Håller tummarna att allt är som det ska och att testet snart slår över till nästa veckoindikator! 🍀
  • Ebba921
    Granen123 skrev 2025-08-03 14:03:47 följande:

Som alla säger absolut positiva! Kan du på något sätt fått en snabb ägglossning denna gång? Skulle jag vara du skulle jag boka tid hos gyn som får kika, med tanke på blödningen så är det ju supersvårt att veta 😊 Håller alla tummar för detta 😍

• Sarasi

Grattis till er som fått plus i juli! Verkar dock inte ha varit någon större mängd plus tyvärr. 

• Tjej90sve

Är det någon mer här inne som äter antidepp? Blir tokig på hur mkt känsel och lust det tar bort i sexlivet. Tar så lång stund för mig att komma igång. Är som dag och natt utan antidepressiva gällande känseln.
    Sällan vi får den långa tiden det krävs för att ha mys. Denna vecka har varit katastrof när vi behöver få till det enligt appen. Släkt som kommit å knackat på när vi försökt då ena barnet varit på kalas, ett strömavbrott, barn som inte vill somna å är vaken till sent. Känns som det inte är dags för oss ännu iaf med att vi knappt kan få till något mys..

• hemliganatta

jag har precis slutat med mitt sertralin i samband med när vi började försöka med bebis, hade noll sexlust av det med.. 

Tjej90sve skrev 2025-08-05 00:35:42 följande:

Är det någon mer här inne som äter antidepp? Blir tokig på hur mkt känsel och lust det tar bort i sexlivet. Tar så lång stund för mig att komma igång. Är som dag och natt utan antidepressiva gällande känseln.
    Sällan vi får den långa tiden det krävs för att ha mys. Denna vecka har varit katastrof när vi behöver få till det enligt appen. Släkt som kommit å knackat på när vi försökt då ena barnet varit på kalas, ett strömavbrott, barn som inte vill somna å är vaken till sent. Känns som det inte är dags för oss ännu iaf med att vi knappt kan få till något mys..

• Tjej90sve

dem som aldrig ätit det kan inte förstå vad det gör med sexlivet kan jag säga. Jag vill dock inte sluta med medicinen just nu vill åtminstone äta den i ett halvår till. 

Hur gick det för dig att sluta? Jag äter den främst mot ånges.

hemliganatta skrev 2025-08-05 08:44:58 följande:

jag har precis slutat med mitt sertralin i samband med när vi började försöka med bebis, hade noll sexlust av det med.. 

• Granen123
    Nu ringde läkaren och meddelade att mina prover gått från 209 till 203 på två dygn. Så det är ingen kraftig sänkning som indikerar missfall men inte heller någon naturlig ökning med det dubbla som det borde ha varit. Därav dem starkt misstänker utomkvedshavandeskap. Jag ska tillbaka imorgon kl 10 för ett nytt VUL och då ska de även informera om potentiella behandlingsmetoder. 

Jag känner bara en sån skräck och rädsla. Det var precis det här jag själv misstänkte och var rädd för: är livrädd att bli av med en äggledare. Har redan extremt låg äggreserv. Vill bara inte opereras eller förlora någon del av min kropp. Men är rädd att jag är illa tvungen? ni som gått igenom liknande eller samma sak. Hur gick det sen för er? Jag vill ju bara fortsätta med bebisverkstan men den lär bli pausad på obestämd tid nu 😭😭 någon nämnde något om en facebook grupp för personer som gått igenom X, vet nån vad den heter? Tack för all omtanke från er på forumet ❤️
  • Tjej90sve

Hur gick det för dig? ❤️ har ingen erfarenhet av det själv men förstår din oro! 

Granen123 skrev 2025-08-06 13:45:28 följande:
    Nu ringde läkaren och meddelade att mina prover gått från 209 till 203 på två dygn. Så det är ingen kraftig sänkning som indikerar missfall men inte heller någon naturlig ökning med det dubbla som det borde ha varit. Därav dem starkt misstänker utomkvedshavandeskap. Jag ska tillbaka imorgon kl 10 för ett nytt VUL och då ska de även informera om potentiella behandlingsmetoder. 

Jag känner bara en sån skräck och rädsla. Det var precis det här jag själv misstänkte och var rädd för: är livrädd att bli av med en äggledare. Har redan extremt låg äggreserv. Vill bara inte opereras eller förlora någon del av min kropp. Men är rädd att jag är illa tvungen? ni som gått igenom liknande eller samma sak. Hur gick det sen för er? Jag vill ju bara fortsätta med bebisverkstan men den lär bli pausad på obestämd tid nu 😭😭 någon nämnde något om en facebook grupp för personer som gått igenom X, vet nån vad den heter? Tack för all omtanke från er på forumet ❤️
Svar på tråden BIM juli 2025