• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 19:03:17 följande:

Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Tog för sig? Ja.
    Gapig? Nej.
    Inte tar nån skit? Ja.
    Rejält humör när något inte passar? Nej.
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 19:13:40 följande:
    Tog för sig? Ja.
    Gapig? Nej.
    Inte tar nån skit? Ja.
    Rejält humör när något inte passar? Nej.
    Då tänker ju du likadant som mig.

Vad ville du ha svar på?
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 19:17:24 följande:
    Då tänker ju du likadant som mig.

Vad ville du ha svar på?
    Haha, jag tror vi lägger ner diskussionen. Känns som att vi talar runt varandra. Och att vi lägger olika betydelser kmi samma ord, vilket gör att vi inte når fram.

Men jag önskar dig en fortsatt fin helg!
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 19:28:31 följande:
    Haha, jag tror vi lägger ner diskussionen. Känns som att vi talar runt varandra. Och att vi lägger olika betydelser kmi samma ord, vilket gör att vi inte når fram.

Men jag önskar dig en fortsatt fin helg!

För att hänga kvar något i diskussionen, så menar jag att vi tycker lika i det avseendet att vi inte önskar dessa 4 egenskaper som helhet hos en partner. Sen att vi lägger olika värderingar i något av orden får väl vara. 

Om du inte ville ha svar på någon fråga så önskar jag en trevlig kväll.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 19:35:22 följande:

För att hänga kvar något i diskussionen, så menar jag att vi tycker lika i det avseendet att vi inte önskar dessa 4 egenskaper som helhet hos en partner. Sen att vi lägger olika värderingar i något av orden får väl vara. 

Om du inte ville ha svar på någon fråga så önskar jag en trevlig kväll.

Oj du är väldigt bra med multi tasking, du svarar 2 personer samtidigt med dessutom långa svar, jag hade nog inte klarat av det på så kort tid
  • Anonym (Jag har en näsa också)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 19:03:17 följande:

Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Men du har förutsatt att allt det ständigt förekommer ihop och så är det ju inte- en felaktig premiss.

Jag kan få en man att önska att han aldrig blivit född utan att en enda gång höja rösten. Jag har använt mitt temperament till att rå på döda ting eller träna hårdare, inte till att slå sönder saker för att göra min omgivning osäker som en mindre andel störda män gör. Jag anser det vara ett tönt-beteende.

Och män äääälskar att jag "tar för mig i förhållandet". 
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Jag har en näsa också) skrev 2025-07-06 18:55:14 följande:
    Men du har förutsatt att allt det ständigt förekommer ihop och så är det ju inte- en felaktig premiss.

Jag kan få en man att önska att han aldrig blivit född utan att en enda gång höja rösten. Jag har använt mitt temperament till att rå på döda
    ting eller träna hårdare, inte till att slå sönder saker för att göra min omgivning osäker som en mindre andel störda män gör. Jag anser det vara ett tönt-beteende.

Du verkar vara en sympatisk person.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-06 21:20:29 följande:
    Hahaha den var bra, men det är värre om hon hade varit konflikt rädd då skulle hon göra slut helt plötsligt utan att man hade någon aning om det, man måste kompromissa
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-07 07:34:59 följande:
    Hahaha den var bra, men det är värre om hon hade varit konflikt rädd då skulle hon göra slut helt plötsligt utan att man hade någon aning om det, man måste kompromissa
    Jag skulle kunna skratta med, absolut. Men jag väljer att svara seriöst på ditt inlägg.

Personen jag svarade finner någon slags stolthet i att hon möjligen skulle kunna få en man att känna att han aldrig blivit född. Jag betvivlar starkt att detta stämmer, men är ett tydligt tecken på att hon behöver hävda sig. Det är bara logik att inte vilja hänga med en sådan människa om man nu inte råkar vara självplågare. Dom flesta vill hänga med en sjysst person som bryr sig istället.

Visst behöver man kompromissa i vissa saker när man väl valt partner. Men man behöver inte kompromissa i valet av partner. Som man idag är det viktigaste att bygga upp sig själv och sitt sociala liv så att man inte tar vilken tjej som helst för att bekvämt fylla sin sociala kvot och för att få knulla. I valet av kvinna ska man vara kräsen, annars kan man hamna med kvinnor som hon i inlägget över. Utsikterna att bli lycklig med henne och med liknande kvinnor är nog tyvärr inte vidare stor.
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-06 21:20:29 följande:
    I de flesta fall är jag det.

Men jag har ingen anledning att framstå som sympatisk för hela världen i situationer där den inte förtjänar det. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jag har en näsa också) skrev 2025-07-05 10:35:33 följande:
    Jag har aldrig hört någon annan kvinna säga att hon är empatisk och jämställd heller.

Jag kan få en man att önska att han aldrig blivit född utan att en enda gång höja rösten. Jag har använt mitt temperament till att rå på döda ting eller träna hårdare, inte till att slå sönder saker för att göra min omgivning osäker som en mindre andel störda män gör. Jag anser det vara ett tönt-beteende.

Det är bara män som behöver deklarera att de uppfyller självklarheter. Vore iofs bra om de kunde uttala sig om sin persoliga hygien i sin profil, då det är ett stort bristområde. Lite så här:

"Kan tvätta rumpan själv, vet att man ska byta kalsonger varje dag, hittar till tvättmaskinen utan ledhund och personlig hejaklack."
    KAn bara beklaga din erfarenhet av män och önska dig en bättre framtid.
  • Anonym (Mimmi)

Känns mest som en diagnos, inte en egenskap.
  • Anonym (Bra man?)

Tror du får vara mer specifik när du talar om vad du letar efter. "Bra man" säger liksom väldigt lite iom att alla lägger olika värderingar i det. "Snäll" säger också väldigt lite eftersom att alla har olika syn på vad som är snällt.
    Att bilda relationer idag är mycket svårare än hur det en gång var med tanke på att all konkurrens finns bara några musklick bort. Du ska helst matcha i fråga om värderingar, utseende, framtidsvisioner och intressen men inte så mycket att det blir ointressant eller känns som att en dejtar sig själv.

För de flesta som blickar inåt och funderar på om det ens är någon vits att dejta har en historia av att ha träffat kvinnor som enbart pekar ut ens fel. Väldigt få män hör någonsin positiva kommentarer varför de flesta drar öronen åt sig vid så vaga beskrivningar som "en bra man". Det kan betyda vad som helst och för någon med viss erfarenhet betyder det "en perfekt man" eftersom vi vet att när vi väl träffar någon så kommer denne att leta efter felen.

• UngGubbeinorr
    Anonym (Bra man?) skrev 2025-07-07 12:04:36 följande:

Att bilda relationer idag är mycket svårare än hur det en gång var med tanke på att all konkurrens finns bara några musklick bort. Du ska helst matcha i fråga om värderingar, utseende, framtidsvisioner och intressen men inte så mycket att det blir ointressant eller känns som att en dejtar sig själv.

Ja, det engelska nyordet "newness" har blivit en sjuka. Få slutar dejta så länge de tror sig hitta någon bättre. Är nog många som ångrar sig när de bränt sina broar hos någon som de egentligen funkade bra ihop med. 

Framtidsvisioner och matchande syn på ordning är viktigt. Slarvern som är van att rodda i lite kaos ihop med pedanten som blir neurotisk när saker skiter sig, blir inge bra. Men olika intressen kan faktiskt vara en bra sak, beroende på om behovet av egentid också matchar.
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-07 10:33:13 följande:
    KAn bara beklaga din erfarenhet av män och önska dig en bättre framtid.
    Jag har inga sådana problem. Men tusentals kvinnor har, om man läser vad de skriver i vissa forum. 
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-07 10:34:18 följande:
    Känns mest som en diagnos, inte en egenskap.
    Av ren nyfikenhet- vilken diagnos tänker du på då?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-07 08:03:38 följande:
    Jag skulle kunna skratta med, absolut. Men jag väljer att svara seriöst på ditt inlägg.

Personen jag svarade finner någon slags stolthet i att hon möjligen skulle kunna få en man att känna att han aldrig blivit född. Jag betvivlar starkt att detta stämmer, men är ett tydligt tecken på att hon behöver hävda sig. Det är bara logik att inte vilja hänga med en sådan människa om man nu inte råkar vara självplågare. Dom flesta vill hänga med en sjysst person som bryr sig istället.

Visst behöver man kompromissa i vissa saker när man väl valt partner. Men man behöver inte kompromissa i valet av partner. Som man idag är det viktigaste att bygga upp sig själv och sitt sociala liv så att man inte tar vilken tjej som helst för att bekvämt fylla sin sociala kvot och för att få knulla. I valet av kvinna ska man vara kräsen, annars kan man hamna med kvinnor som hon i inlägget över. Utsikterna att bli lycklig med henne och med liknande kvinnor är nog tyvärr inte vidare stor.
    Fast frågan är om det inte är så att hon överdriver bara för att detta är ett forum, är hon verkligen så i verkligheten, hon skulle kunna vara det men väldigt osannolikt
Svar på tråden Var finns de bra männen?