• Anonym (Mio)

Hjälpa till med städ?

Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?

• Svar på tråden Hjälpa till med städ?
  • Anonym (Liz)

Jag hade absolut erbjudit mig att hjälpa till. Så gör vi i vårt kompisgäng, helt enkelt.

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-06 05:48:23 följande:
    Hur kan man tolka in något som inte ens existerar?
    Hur kan man hänga upp sig på oväsentliga saker?
    Hur kan man inte förstå vad ordet tolka betyder? 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-07 22:52:50 följande:
    Hur kan man hänga upp sig på oväsentliga saker?
    Hur kan man inte förstå vad ordet tolka betyder? 

Att fantisera ihop saker som inte finns är inte mycket till tolka, utan att lägga orden i munnen på TS.
    Och sen hur du använde "tolkningen" att argumentera med i hur hemskt det var.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-08-08 10:09:35 följande:

Att fantisera ihop saker som inte finns är inte mycket till tolka, utan att lägga orden i munnen på TS.
    Och sen hur du använde "tolkningen" att argumentera med i hur hemskt det var.

Bra, då har vi äntligen fått klarhet i att du inte förstår innebörden av ordet "tolkning". 

Och att du hänger upp dig på irrelevanta saker (fast det viste vi sedan innan). 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-08 22:06:58 följande:
    Bra, då har vi äntligen fått klarhet i att du inte förstår innebörden av ordet "tolkning". 

Och att du hänger upp dig på irrelevanta saker (fast det viste vi sedan innan). 

Tolka något som inte existerar, det har ett namn och det är "lägga ordenm i munnen på någon." och det är en hemsk diskussionsteknik.

En bättre väg hade varit att fråga istället, men du vill inte vänta på svaret och antagligen för du redan visste det var en svår "feltolkning".

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-08-10 12:25:52 följande:

Tolka något som inte existerar, det har ett namn och det är "lägga ordenm i munnen på någon." och det är en hemsk diskussionsteknik.

En bättre väg hade varit att fråga istället, men du vill inte vänta på svaret och antagligen för du redan visste det var en svår "feltolkning".

Som sagt, då har vi fått klarhet i att du inte förstår innebörden av ordet "tolkning". 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-10 12:45:52 följande:
    Som sagt, då har vi fått klarhet i att du inte förstår innebörden av ordet "tolkning". 

Lägga orden i mun och sen påstå saker, kan rent semantiskt kallas för tolka.

Men tyvärr för dig så fanns inget som tydde på direkt, och den som hade tolkat in direkt på så svaga grunder skulle istället ställt frågan.

"Drog du direkt?", nä, du gjorde som alla gör som lägger orden i munnen, gör slutsatser på saker som inte existerar, och sen hytter näven till hur hemskt det var.

Känner du igen detta? Solig
    Om oklart, det var du.

• klyban

En annan helt OT sak, denna tråd kommer aldrig upp att aktivitet skett.
    Undrar vad det är om.

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-12 16:27:12 följande:

Lägga orden i mun och sen påstå saker, kan rent semantiskt kallas för tolka.

Men tyvärr för dig så fanns inget som tydde på direkt, och den som hade tolkat in direkt på så svaga grunder skulle istället ställt frågan.

"Drog du direkt?", nä, du gjorde som alla gör som lägger orden i munnen, gör slutsatser på saker som inte existerar, och sen hytter näven till hur hemskt det var.

Känner du igen detta? Solig
    Om oklart, det var du.

Du behöver inte berätta flera gånger att du inte förstår vad ordet "tolkning" innebär. Det vet vi redan, och det ändrar sig inte för att du berättar det flera gånger. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-12 17:05:49 följande:
    Du behöver inte berätta flera gånger att du inte förstår vad ordet "tolkning" innebär. Det vet vi redan, och det ändrar sig inte för att du berättar det flera gånger. 
    "Direkt" fanns aldrig, varför lägga orden i munnen på TS?
  • EpicF
    klyban skrev 2025-08-12 21:30:03 följande:
    "Direkt" fanns aldrig, varför lägga orden i munnen på TS?
    Återigen, du behöver inte berätta igen att du inte förstår innebörden ordet "tolkning". Vi har förstått det. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-12 21:49:17 följande:
    Återigen, du behöver inte berätta igen att du inte förstår innebörden ordet "tolkning". Vi har förstått det. 

Att lägga orden i munnen som du gjorde, det är en tolkning, dock en felaktig en.

Och det är väldigt lustigt att du inte klarar av att fråga TS, och istället göra det som de som lägger orden i munnen att svara sig själva och i detta fallet ge sig på TS.

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-13 11:07:01 följande:

Att lägga orden i munnen som du gjorde, det är en tolkning, dock en felaktig en.

Och det är väldigt lustigt att du inte klarar av att fråga TS, och istället göra det som de som lägger orden i munnen att svara sig själva och i detta fallet ge sig på TS.

Nämen, är papegojan vaken redan? 

Varför ska jag fråga ts på något hon redan sagt? Känns rätt onödigt att upprepa saker hela tiden. Som du gör.... Räcker med en papegoja i tråden.  
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-13 12:13:16 följande:
    Nämen, är papegojan vaken redan? 

Varför ska jag fråga ts på något hon redan sagt? Känns rätt onödigt att upprepa saker hela tiden. Som du gör.... Räcker med en papegoja i tråden.  

Varför är du så ojust mot TS, för finner den diskussionsteknik du hade där som svårt bedrövlig och lägga orden i munnen på TS och sen föra ett resonemang och se ned på TS på detta.

Är det något personligt du vill uppnå, man undrar detta och med tanke på hur lite du brydde dig om TS aldrig drog direkt och pga det inte ens stod alls och endast du som gjorde.

Vem gör sånt på det sättet, mycket märkligt.
    Jo, du gör kom jag på.

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-13 12:26:11 följande:

Varför är du så ojust mot TS, för finner den diskussionsteknik du hade där som svårt bedrövlig och lägga orden i munnen på TS och sen föra ett resonemang och se ned på TS på detta.

Är det något personligt du vill uppnå, man undrar detta och med tanke på hur lite du brydde dig om TS aldrig drog direkt och pga det inte ens stod alls och endast du som gjorde.

Vem gör sånt på det sättet, mycket märkligt.
    Jo, du gör kom jag på.

Ojuste mot ts?

Så vidt jag kan se så är du inte ts. Du är bara en enheten papegoja, som upprepar allt, vägrar släppa saker och vägrar se framåt. 

Är du så i verkligheten också? 

Glad jag inte är varken kollega eller vän med dig, för det hade inte varit några långvariga relationer. 

Jag kan släppa min feltolkning och gå vidare framåt. En feltolknong är inget jag hänger upp hela min värld på och inget jag ältar i all oändlighet. 
Svar på tråden Hjälpa till med städ?