• Anonym (Mio)

Hjälpa till med städ?

Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?

• Svar på tråden Hjälpa till med städ?
  • EpicF
    klyban skrev 2025-08-12 21:30:03 följande:
    "Direkt" fanns aldrig, varför lägga orden i munnen på TS?
    Återigen, du behöver inte berätta igen att du inte förstår innebörden ordet "tolkning". Vi har förstått det. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-12 21:49:17 följande:
    Återigen, du behöver inte berätta igen att du inte förstår innebörden ordet "tolkning". Vi har förstått det. 

Att lägga orden i munnen som du gjorde, det är en tolkning, dock en felaktig en.

Och det är väldigt lustigt att du inte klarar av att fråga TS, och istället göra det som de som lägger orden i munnen att svara sig själva och i detta fallet ge sig på TS.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-08-13 11:07:01 följande:

Att lägga orden i munnen som du gjorde, det är en tolkning, dock en felaktig en.

Och det är väldigt lustigt att du inte klarar av att fråga TS, och istället göra det som de som lägger orden i munnen att svara sig själva och i detta fallet ge sig på TS.

Nämen, är papegojan vaken redan? 

Varför ska jag fråga ts på något hon redan sagt? Känns rätt onödigt att upprepa saker hela tiden. Som du gör.... Räcker med en papegoja i tråden.  
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-13 12:13:16 följande:
    Nämen, är papegojan vaken redan? 

Varför ska jag fråga ts på något hon redan sagt? Känns rätt onödigt att upprepa saker hela tiden. Som du gör.... Räcker med en papegoja i tråden.  

Varför är du så ojust mot TS, för finner den diskussionsteknik du hade där som svårt bedrövlig och lägga orden i munnen på TS och sen föra ett resonemang och se ned på TS på detta.

Är det något personligt du vill uppnå, man undrar detta och med tanke på hur lite du brydde dig om TS aldrig drog direkt och pga det inte ens stod alls och endast du som gjorde.

Vem gör sånt på det sättet, mycket märkligt.
    Jo, du gör kom jag på.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-08-13 12:26:11 följande:

Varför är du så ojust mot TS, för finner den diskussionsteknik du hade där som svårt bedrövlig och lägga orden i munnen på TS och sen föra ett resonemang och se ned på TS på detta.

Är det något personligt du vill uppnå, man undrar detta och med tanke på hur lite du brydde dig om TS aldrig drog direkt och pga det inte ens stod alls och endast du som gjorde.

Vem gör sånt på det sättet, mycket märkligt.
    Jo, du gör kom jag på.

Ojuste mot ts?

Så vidt jag kan se så är du inte ts. Du är bara en enheten papegoja, som upprepar allt, vägrar släppa saker och vägrar se framåt. 

Är du så i verkligheten också? 

Glad jag inte är varken kollega eller vän med dig, för det hade inte varit några långvariga relationer. 

Jag kan släppa min feltolkning och gå vidare framåt. En feltolknong är inget jag hänger upp hela min värld på och inget jag ältar i all oändlighet. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-13 17:48:57 följande:
    Ojuste mot ts?

Så vidt jag kan se så är du inte ts. Du är bara en enheten papegoja, som upprepar allt, vägrar släppa saker och vägrar se framåt. 

Är du så i verkligheten också? 

Glad jag inte är varken kollega eller vän med dig, för det hade inte varit några långvariga relationer. 

Jag kan släppa min feltolkning och gå vidare framåt. En feltolknong är inget jag hänger upp hela min värld på och inget jag ältar i all oändlighet. 

Försöker du inbilla dig att lägga orden i munnen på TS och påstå saker som ingen såg är just?

För det vore komiskt.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-13 21:32:32 följande:
    Ja du, du har redan berättar för oss att du inte vet vad ordet "feltolkning" innebär. Du behöver inte upprepa det. 

Vi vet också att du inte klarar av att släppa saker och har en stor tendes att hänga upp dig i saker som andra normalt släpper med en gång. Men det är sådan du är. 

Medveten feltolkning och som användes sen till hoppa på TS.

Fakta tenderar vara den samma, vi vet det sedan innan det är ett problem för dig och tex med vattkoppor och massa andra tokiga saker du påstod i COVID-19 tex.

Kanske du ska be om ursäkt till TS istället?

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-14 10:46:14 följande:

Medveten feltolkning och som användes sen till hoppa på TS.

Fakta tenderar vara den samma, vi vet det sedan innan det är ett problem för dig och tex med vattkoppor och massa andra tokiga saker du påstod i COVID-19 tex.

Kanske du ska be om ursäkt till TS istället?

Nu var det dock jag som gjorde feltolkningen, och den var allt annat än medveten. Och nej, jag inte hoppat på ts? 

Covid-19? Jaha, har ts haft Covid-19? De hon var på fest hos? Eller varför känner du att du vill diskutera Covid-19?
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-14 12:10:54 följande:
    Nu var det dock jag som gjorde feltolkningen, och den var allt annat än medveten. Och nej, jag inte hoppat på ts? 

Covid-19? Jaha, har ts haft Covid-19? De hon var på fest hos? Eller varför känner du att du vill diskutera Covid-19?

Ja, det var du som lade orden i munnen på TS och sen gick efter TS och berätta hur hemskt det var.

Oj, trodde du att jag prata om TS och COVID-19?

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: 
    SÅ illa är det med dina "tolkningar" inser man nu :lol: 
    Kanske du ska be ursäkt till TS?

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-14 13:05:35 följande:

Ja, det var du som lade orden i munnen på TS och sen gick efter TS och berätta hur hemskt det var.

Oj, trodde du att jag prata om TS och COVID-19?

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: 
    SÅ illa är det med dina "tolkningar" inser man nu :lol: 
    Kanske du ska be ursäkt till TS?

Varför känner du att du igen behöver berätta att du inte vet vad ordnet "feltolkning" innebär? Du tror vi förstod det första gången 🤔

Du vill diskutera covid-19 i en tråd som handlar om man ska vara med och städa efter en fest. Har ts nämn något om covid-19? Annars är det helt irrelevant för trådens ämne. 

Nej, jag behöver inte be ts om ursäkt. Ts, i likhet med andra, förstod att det var en feltolkning. En feltolkning dom inte behöver ältas vidare. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-14 13:09:27 följande:
    Varför känner du att du igen behöver berätta att du inte vet vad ordnet "feltolkning" innebär? Du tror vi förstod det första gången 🤔

Du vill diskutera covid-19 i en tråd som handlar om man ska vara med och städa efter en fest. Har ts nämn något om covid-19? Annars är det helt irrelevant för trådens ämne. 

Nej, jag behöver inte be ts om ursäkt. Ts, i likhet med andra, förstod att det var en feltolkning. En feltolkning dom inte behöver ältas vidare. 

Nä, finns inget att diskutera med COVID-19 och denna fest, däremot finns det bra exempel på hur du får det ofta fel och aldrig ber om ursäkt för dessa felen.
    Du vet en jämförelse och trend.
    Kunde du inte förstå den simpla ens?

Finner det intressant att du "tolkar" och sen ger sig på TS med något som inte ens existerade.

• EpicF
    klyban skrev 2025-08-15 10:12:27 följande:

Nä, finns inget att diskutera med COVID-19 och denna fest, däremot finns det bra exempel på hur du får det ofta fel och aldrig ber om ursäkt för dessa felen.
    Du vet en jämförelse och trend.
    Kunde du inte förstå den simpla ens?

Finner det intressant att du "tolkar" och sen ger sig på TS med något som inte ens existerade.

Så varför gjorde du det då? 

Jag inte gett mig på ts. Jag gjorde en feltolkning, end of story. Är inget att hänga upp sig på eller älta i flera månader. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-08-16 12:36:16 följande:
    Så varför gjorde du det då? 

Jag inte gett mig på ts. Jag gjorde en feltolkning, end of story. Är inget att hänga upp sig på eller älta i flera månader. 

Det stod där där i hur COVID-19 kom in, läste du aldrig inlägget?

DU lade orden i mun på TS och sen försökte säga den var en dålig människa som inte hjälpte till.
    Och det är så du gör när du "diskuterar".

• Anonym (ABC)
    Tom Araya skrev 2025-08-31 19:53:13 följande:

Det här är ett städ.

Vad vill du ha hjälp med?

Skrattande
Svar på tråden Hjälpa till med städ?