• Anonym (Reagera)

Reagera?

Sambo. Han vill begå självmord. Äter antidepressiv piller, dock intellectual. Ham vill ha barn. Bli fader.

Hur reagera? 

• Svar på tråden Reagera?
  • klyban
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-17 18:54:43 följande:
    Skriv frågor.

Berätta hur frågor hjälper och när du inte svarar på frågorna?

Som du ser, en fråga att svara på!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Irani)
    Skriv frågor.
    Varför köper du inte din egen lax?
  • Anonym (O)
    Skriv frågor.
    okej.

Har du generellt svårt för socialt samspel?
    Varför stannar du hos en man som inte har några positiva egenskaper?
    Vad får du ut av att starta de här trådarna?
  • molly50
    Skriv frågor.
    Jag har frågat dig varför du väljer att stanna hos den här mannen. Så kan du vara snäll att svara på den?
  • klyban
    molly50 skrev 2025-10-18 11:35:47 följande:
    Jag har frågat dig varför du väljer att stanna hos den här mannen. Så kan du vara snäll att svara på den?

Känns inte som en ärlig tråd, och när TS så långt i tråden inte svarar på frågor, och sen säger skriv frågor.

Och det komiska är att massor av bra råd har kommit.

Men INTE ETT ENDA av dessa råd verkar TS ha läst, för "skriv frågor" berättar nått sånt.
    Väldigt märkligt är det helt klart, och sen eskalerar "hemskheterna" om mannen också, och ändå bara flyr från råden.

Det är så man lär sig att TS är inte på riktigt, för en som hade varit i en sådan situation hade istället sugit in råden och agerat efter detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    klyban skrev 2025-10-18 11:57:06 följande:

Känns inte som en ärlig tråd, och när TS så långt i tråden inte svarar på frågor, och sen säger skriv frågor.

Och det komiska är att massor av bra råd har kommit.

Men INTE ETT ENDA av dessa råd verkar TS ha läst, för "skriv frågor" berättar nått sånt.
    Väldigt märkligt är det helt klart, och sen eskalerar "hemskheterna" om mannen också, och ändå bara flyr från råden.

Det är så man lär sig att TS är inte på riktigt, för en som hade varit i en sådan situation hade istället sugit in råden och agerat efter detta.

Eller så är det bara så att svaren i tråden inte är de svar som TS ville ha.
    För hon ääälskar ju den här mannen och vill stanna hos honom. ^^

• klyban
    molly50 skrev 2025-10-18 18:57:02 följande:

Eller så är det bara så att svaren i tråden inte är de svar som TS ville ha.
    För hon ääälskar ju den här mannen och vill stanna hos honom. ^^

Mmm, du kan ha rätt, det är lite tragiskt dock.
    Och om förälskelsen är så stor, så ställer jag mig frågan och varför ens fråga.

Jag tror TS inte vill, men kanske TS kommer och möter oss med svar och frågor som sen är relevanta.

Dock nu, så känner jag mig tveksam för detta, men tiden berättar vad det är, så kanske....

• Anonym (D)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-17 18:04:54 följande:

Har lust att informera myndigheter om honom. Att han nu ska lura en kvinna med svenskt medborgarskap att snabbt bli gravid så att han kan få permanent uppehållstillstånd och jobba på sitt fritidshus under tiden. Sälja och ta vinsten till Iran.

Men du kan inte bevisa för polisen att han har försökt att lura dig.

Nej försök att ta dig bort från det här förhållandet. Försök att skaffa de saker du behöver, jobb och en bostad (om det är det som du inte har), för att du ska kunna lämna den här jobbiga mannen!
    Han är inte kär i dig!
  • Anonym (Irani)
    klyban skrev 2025-10-18 19:40:22 följande:

Jag tror TS inte vill, men kanske TS kommer och möter oss med svar och frågor som sen är relevanta.

Dock nu, så känner jag mig tveksam för detta, men tiden berättar vad det är, så kanske....

TS kommer GARANTERAT att komma tillbaka, kanske i den här tråden, men 100 procent i andra trådar. Dock bara för att berätta mer saker han gjort. Eller inte gjort. Eller att han dricker, röker, pratar på sitt eget språk i sömnen etc etc.
  • molly50
    klyban skrev 2025-10-18 19:40:22 följande:

Ja,det är sorgligt om det är så. Riktigt sorgligt.
    Men TS verkar ha startat flera olika trådar om samma ämne,så jag vet inte om hon tror att hon ska få annorlunda svar om hon startar nya trådar.
  • Anonym (Sölve)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-17 13:22:15 följande:

Han tyckte lax var för dyrt, halloumi med. 

Ingen fungerande ugn. Ändå bad han mig om att bli gravid.
    Att barnet kunde uppfostras i Iran. 

Han ville väl ha barn enbart för att stanna i Sverige, och det hette ju att han inte kumde återvämda till Iran.
    Lögn på lögn.
  • klyban
    Anonym (Irani) skrev 2025-10-19 12:16:41 följande:
    TS kommer GARANTERAT att komma tillbaka, kanske i den här tråden, men 100 procent i andra trådar. Dock bara för att berätta mer saker han gjort. Eller inte gjort. Eller att han dricker, röker, pratar på sitt eget språk i sömnen etc etc.
    Mmm. det är sorgligt.
    molly50 skrev 2025-10-19 12:20:04 följande:
    Men TS verkar ha startat flera olika trådar om samma ämne,så jag vet inte om hon tror att hon ska få annorlunda svar om hon startar nya trådar.

Rätt intressant är det dock ändå, och hur någon startar trådar om alla möjliga saker och sen inte tar sig till något alls och flyr istället.

Jag misstänker det handlar om att hen ska få uppmärksamhet i sin ensamma tillvaro.
    För jag personliga kan aldrig tänka mig någon kan vara så oemottaglig, och ändå fortsätta mala samma frågor.(För det berättar något är riktigt allvarligt fel.)

• molly50
    klyban skrev 2025-10-19 12:36:46 följande:
    molly50 skrev 2025-10-19 12:20:04 följande:

Rätt intressant är det dock ändå, och hur någon startar trådar om alla möjliga saker och sen inte tar sig till något alls och flyr istället.

Jag misstänker det handlar om att hen ska få uppmärksamhet i sin ensamma tillvaro.
    För jag personliga kan aldrig tänka mig någon kan vara så oemottaglig, och ändå fortsätta mala samma frågor.(För det berättar något är riktigt allvarligt fel.)

Ja,så kan det också vara. 
Svar på tråden Reagera?