• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • IsaDenVisa

När jag var liten trodde jag att bebisar antingen skulle komma ut ur naveln eller när man gick på toaletten och bajsade..Haha..vissa gånger efter ett toalettbesök trodde jag att jag hade fått ett barn! Jag var nog 6-7 år.

• kela81

Jag trodde att mina kompisar i skolan åt kokta päron till middag efter att vi flyttat norr ut i landet...det tog etttag att fatta att det betyde potatis

• kela81

*puffar på tåden lite*
    Jag trodde att det fanns palmer och sandstränder i Haparandra...jaf tycke att det lät ungefär som hawai...soligt på nått sätt

• Sapho

Min sambo trodde att man fick ett barn för varje pungkula! Han var jätte ledsen för han ville ha tre barn och hade bara två pungkulor!

HAHA! :D

• AW76

Min pappa brukade berätta en "sann" historia:

han och hans yngre bror råkade trampa upp ett jordgetingbo, och blev jagade av en massa arga getingar och fick massor med getingstick. Och nu till det jag älskade att höra: pappa hade guldskor och brorsan hade silverskor. Och bara för att pappa hade guldskor så sprang han snabbare och fick inte lika många getingstick.

Så himla gullg historia Jag trodde nog på den tills jag var 10 år.

• moster märtha

Min pappa var ingenjör på siab och han sa att han hade byggt hotel sheraton medans de andra gubbarna sprang och hämta pilsner så han inte skulle vara törstig. detta trodde jag och mina systrar på jätte länge.

• Prinsessan Zelda
    Sapho skrev 2006-06-07 14:03:11 följande:
    Min sambo trodde att man fick ett barn för varje pungkula! Han var jätte ledsen för han ville ha tre barn och hade bara två pungkulor! HAHA! :D
    Ha ha ha

En pojk som gick på samma dagis som mig trodde att man bara kunde få barn om man var gifta. Han hade jättesvårt att förklara hur jag kom till då min mamma inte var gift
    The hardest thing in this world...is to live in it.
  • Mrs Smith

vad himla gulligt allt sånt här är...

jag trodde att åt man kärnor (vindruvor, melon etc) så skulle man få problem med blindtarmen...

Jag trodde också att kolsyrat vatten ex ramlösa var en vuxendryck och att det var farligt för barn att dricka det...

• Prinsessan Zelda

Jag skulle gå och handla ett batteri åt min mamma i affären. Fick en 50-lapp och skulle köpa lösgodis för resten av pengarna. Det batterit jag skulle ha var slut så jag köpte lösgodis för 50 kr då jag tänkte att det inte går att dela upp en 50-lapp ju (glömde det där med att få pengar tillbaka). Min mamma blev jättesur när jag köpt så mycket godis, jag fick inget smaka Gråter

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • Mrs Smith

Att ansiktet kunde fastna om man gjorde grimascher

Att man fick vårtor på händerna av att räkna stjärnor, det tutade en kusin i mig, som hade vårtor.

Att sådana där fåror som brukar finnas i asfalten ibland, var fåror efter inlandsisen.

• 180823
    Vicryl skrev 2006-05-19 16:54:54 följande:

Mina föräldrar tutade i mig att om man skelar med ögonen så kunde de fastna i det läget...

Trodde länge på påskharen, längre än på tomten faktiskt (han genomskådade jag tidigt)

Fick veta att pappa var tomten när jag var 8 år för pappa hadde lagt stickade sockorna ovanpå skorna så fötterna skulle se större ut då kände jag igen sockorna och sade sen att pappa varför hadde tomten samma sockor som du då sade pappa ja no joo öö tomten finns inte det var jag som var tomten. men tomten finns i korvatunturi ;)
  • 180823
    KovaKulli skrev 2018-08-21 22:28:06 följande:

Fick veta att pappa var tomten när jag var 8 år för pappa hadde lagt stickade sockorna ovanpå skorna så fötterna skulle se större ut då kände jag igen sockorna och sade sen att pappa varför hadde tomten samma sockor som du då sade pappa ja no joo öö tomten finns inte det var jag som var tomten. men tomten finns i korvatunturi ;)

Fick veta att pappa var tomten när jag var 8 år för pappa hadde lagt stickade sockorna ovanpå skorna så fötterna skulle se större ut då kände jag igen sockorna och sade sen att pappa varför hadde tomten samma sockor som du då sade pappa ja no joo öö tomten finns inte det var jag som var tomten. men riktiga tomten finns i korvatunturi ;)
  • Terabyte
    Featherboah skrev 2006-05-21 19:37:34 följande:

Trodde att det var polisen som hade skjutit i ostarna, att det är därför det är hål i dom.

Sen när vi åkte till affären så åkte vi förbi ett hus, och jag trodde på fullaste allvar att Alfons Åberg bodde där.

Hahhaa haa nice :) varför skulle poliserna skuta hål i ostarna? :D!!
  • Terabyte

Jag trodde att jag var bättre att sjunga än "vesku" (Vesa Matti Loiri, också känd som skåde spelaren "Uuno Turhapuro") papoa tittade på honom så sade jag hmm ahaa laalalallalala... hur är det om jag sjunger så sade pappa int e ty bete to sjung än vesku då blev jag fundersam men man brukar ju säga att ens barn är bra på allt :D fast man kanske inte var så bra alltid som man trodde

• Terabyte
    Terabyte skrev 2019-01-28 05:38:07 följande:

Jag trodde att jag var bättre att sjunga än "vesku" (Vesa Matti Loiri, också känd som skåde spelaren "Uuno Turhapuro") papoa tittade på honom så sade jag hmm ahaa laalalallalala... hur är det om jag sjunger så sade pappa int e ty bete ti sjung än vesku då blev jag fundersam men man brukar ju säga att ens barn är bra på allt :D fast man kanske inte var så bra alltid som man trodde

int e ty bete ti sjung än vesku det är dialekt men på hög svenska betyder det: inte är du bättre att sjunga än vesku
  • Terabyte
    Rastafairy skrev 2006-05-30 12:02:00 följande:

Jag trodde när ja va rikgit liten att om mössan blåste av så kunde man dö. Jag grinade varje gång de blåste ute och höll för mig på huvudet så mössan inte av misstag skulle åka av. Jag var helt skräckslagen.

Sen så trodde jag att mjukisdjur och dockor hade känsel mm och ingen fick slå min favorithund som ja hade han blev så ledsen då.

Jag trodde man fick svart hår av att dricka kaffe.

Jag trodde också om jag inte gjorde en speciell sak på kvällen : Gick och tittade att garderoben va låst att min brors dörr var lite halvöppen att inga handdukar låg mot elementet. om ja inte gjorde de skulel nått hemskt hända. Ja hade lite tvångstankar alltså :)

Sen hade jaen period där ja inte kunde sova utan att lyssna på ett Televinkenband jag hade. När min lillebror vilel lyssna på nått annat en dag (spindelmannen) så tordes jag inte sova.

Det var också viktigt under den periden att sova med täcket HELT över kroppen och bara ett litet litet lufthål för munnen.

Läste att du hadde lite tvångstankar samma här om jag inte gjorde så eller så så skulle nåt hemskt händ jep jag känner till situationen jag har asperges också och hypokondria (tvångstankar) läs svårigheter inlärnings svärigheter adhd, men annars helt trevlig och fast jag själv säger det jag är för snäll men istället för läs och inlärningssvårigheter via text men via media ex. Youtube--> har jag lärt mig t.ex. standupp shower utantill, 3st 2 timmar långa teatrar utantill, musiklåtar rap låtar på engelska på tyska på spanska, talk shower på spanska, allting--> UTANTILL!!!
Svar på tråden Saker ni trodde på som liten