• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • NovJenny
    molly7272: Alltså, jag vet gentligen inte hur en "normal" näsborre ser ut på en bebis.
    Jag kanske tycker den är lite smal, eftersom jag vet att han har det lite trångt.
    Han får inte upp snor genom näsan (ibland, men inte ofta) utan han kräks upp slem med spya istället. alltså efter att han ätit t.ex.

    Hur länge har han varit täppt? Är det något mer än "bara" nästäppa?
    Annars vet jag att det är normalt att vara förkyld och hostig vid denna tidpungt på året!
    Noah 2oo61111
  • vildabebin

    Har era (eller har haft) prickar och utslag.samt torra fläckar på kroppen???Min 4månaders har det och oron äter upp mig..Varken vi eller Bm vet och man kan ju bara spekulera. Jag helammar och tycker inte jag ätit nåt speciellt anorlunda nu för att prickarna ska komma...Tips/råd välkomnas..

  • NovJenny

    vildabebin. kan det inte vara eksem? Har du smort på Inotyol t.ex?
    Vi pratade om just det på föräldrargruppen förra torsdagen.


    Noah 2oo61111
  • vildabebin

    Utslagen och prickarna är på hela kroppen,,hittills har jag smort med olja, locobase och har nu införskaffat minderm...Ett tag smorde jag med hydrocortison och då hjälpte det lite, men så for jag slutade var det lika illa. å i helgen har det blivit värre, samtidig som han han kräkts flera ggr =(

  • madde84b

    Vildabebin; Låter lite som eksem tycker jag

    Måste säga även här att det blev ett mf för våran del denna gång, så lyckan varade inte allt för länge. Fick det i fredags men nu har det börjat kännas bra igen och tur att man har sin lilla underbara novemberbebis Elisa


  • molly7272

    NovJenny
    han har varit kinkig & äta sen nyår ungefär, trode det varit magen, men visade sig vara näsan.
    Ska hålla lite koll nu på hur han är de närmaste dagarna, han får upp snor med koksaltet...spyr väldigt sällan

  • CarinaB

    Vildabebin, min tjej har oxå prickar och röda fläckar förutom sina böjveckseksem. Jag kör kortison i vecken och miniderm på hela kroppen fast det verkar inte direkt hjälpa. Men hon äter ju mycket nytt och jag äter allt och ammar henne fortfarande så något kanske hon reagerar på men hon äter bra och magen funkar så jag kör på ett tag till.

    Maddie, vad tråkigt. Stor kram till dig!

  • solyluna

    ploppar in...har tjej född 26 nov...hon är täppt, har inte hunnit läsa alla tdigare inlägg men var köper ni näsfridor el liknande? På APoteket säljd de ju inte eftersom de inte är hygieniska...vi håller på med koksalt och det funkar ganska så bra men skulle vilja ha ett alternativ...

  • am76

    Maddie84, oh fy vad jobbigt men som du själv säger - underbart att ni har Elisa!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!