• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis

    en liten fråga, när devin vänder sig från rygg till mage får han alltid ena armen under sig och lyckas inte få fram den, så har han hållit på ett bra tag nu. är det nån fler som har gjort likadant och hur lång tid tog det innan han/hon förstod hur de skulle bära sig åt för att inte få armen under kroppen? jag tycker så synd om honom för han blir så glad varje gång han vänder sig tills han märker att armen sitter fast. jag hjälper ju honom alltid att få fram armen eftersom han blir lite ledsen, men det kanske är dumt för då lär han sig väl aldrig hur han ska göra


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • CarinaB

    Elba har bara vänt sig tre gånger och inte på senaste veckorna så jag är inte rätt människa att svara mexisis

    Jag lämnade Elba hos mormor och morfar vid 16 idag för de skulle ha henne över natten så vi fick sova ut men inte då... Helt olycklig under en timme så det var bara för mamma att hämta henne. Så fort hon fick se mamma var allt bra igen. Visst är det härligt att hon är så mammig men jag hade verkligen uppskattat matlagning med mannen i lugn och ro och dricka lite vin. Men inte, nu sover gumman sött i sin säng och allt är som vanligt igen!

  • mexisis
    CarinaB skrev 2007-04-14 21:32:35 följande:
    Elba har bara vänt sig tre gånger och inte på senaste veckorna så jag är inte rätt människa att svara mexisis Jag lämnade Elba hos mormor och morfar vid 16 idag för de skulle ha henne över natten så vi fick sova ut men inte då... Helt olycklig under en timme så det var bara för mamma att hämta henne. Så fort hon fick se mamma var allt bra igen. Visst är det härligt att hon är så mammig men jag hade verkligen uppskattat matlagning med mannen i lugn och ro och dricka lite vin. Men inte, nu sover gumman sött i sin säng och allt är som vanligt igen!
    va tråkigt att ni inte fick mysa ensamma, men samtidigt så otroligt mysigt att hon saknade dig/er ni är ju hennes allt ju
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • CarinaB

    Ja, visst är det mysigt att vara så efterlängtad. Hon hann ju vara borta 3 timmar ivarjefall till mormor och morfars glädje. Jo, att se hennes leende när hon fick se mig och hennes hand mot min kind när jag vaggade henne i famnen var helt obetalbar!

  • Taneli

    Till Mexisis

    Isabelle gjorde samma sak som Devin gör att hon låg kvar på ena armen. Men efter ett tag så förstår de att att dra bort armen. För nu gör Isa det och det lär väl Devin oxå göra om ett tag. Så känn ingen panik, det kommer när stunden är inne.

  • mexisis
    Taneli skrev 2007-04-15 10:17:52 följande:
    Till MexisisIsabelle gjorde samma sak som Devin gör att hon låg kvar på ena armen. Men efter ett tag så förstår de att att dra bort armen. För nu gör Isa det och det lär väl Devin oxå göra om ett tag. Så känn ingen panik, det kommer när stunden är inne.
    ok, men hur lång tid tog det för isa att komma på det? devin har hållit på i ett par veckor nu. hjälpte du henne eller lät du henne ligga och krångla? jag tänkte ju att det kanske är fel av mig att hjälpa honom att få fram armen hela tiden.
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Tussetösen
    jag hjälpte theo varenda gång han sa att det va jobbigt...
    och efter bara ett litet tag så fixade han det själv...
    han provade ju ett tag själv...
    idag fixar han det fint..
    mexisis skrev 2007-04-14 10:08:40 följande:
    en liten fråga, när devin vänder sig från rygg till mage får han alltid ena armen under sig och lyckas inte få fram den, så har han hållit på ett bra tag nu. är det nån fler som har gjort likadant och hur lång tid tog det innan han/hon förstod hur de skulle bära sig åt för att inte få armen under kroppen? jag tycker så synd om honom för han blir så glad varje gång han vänder sig tills han märker att armen sitter fast. jag hjälper ju honom alltid att få fram armen eftersom han blir lite ledsen, men det kanske är dumt för då lär han sig väl aldrig hur han ska göra
  • mexisis
    Tussetösen skrev 2007-04-15 10:46:22 följande:
    jag hjälpte theo varenda gång han sa att det va jobbigt...och efter bara ett litet tag så fixade han det själv...han provade ju ett tag själv... idag fixar han det fint..
    ok, då fortsätter jag och hjälper honom det lossnar väl snart skulle jag tro. tycker ju så synd om honom när man ser hur glad han blir när han kommit runt på mage och sen blir han mer och mer irriterad och frustrerad när han inte får fram armen
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Tussetösen
    mexisis skrev 2007-04-15 11:11:54 följande:
    ok, då fortsätter jag och hjälper honom det lossnar väl snart skulle jag tro. tycker ju så synd om honom när man ser hur glad han blir när han kommit runt på mage och sen blir han mer och mer irriterad och frustrerad när han inte får fram armen
     ja det va rätt frustrerande och se dom kämpa men inte lyckas riktigt... jag försökte att inte hjälpa theo men det funkade ju inte...

    vad har ni på barnen om dagarna när det e såhär varmt..?
    och i vagnen..?
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!