• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Du är för liten

    Ja jag har redan mailat, får se hur det går, med strejken lär det väl ta ett bra tag innan anonymitetsfunktioner får nån uppmärksamhet

  • Venus

    Du är för liten, jag har ingen aning om vad som prioriteras och inte... Det återstår att se...

  • Bonanza

    En fråga, om någon vill svara på den nu i strejktider, annars väntar jag:

    Jag fick ett inlägg bortplockat, och det stod i meddelandet jag fick om det att jag hade fått en tillsägelse för det. Sedan frågade jag Patrik om en tillsägelse är samma sak som en varning, och då sa han att det var en varning, men nu hör jag att det inte alls är samma sak? Så vad är det jag har fått?

    Lägger in meddelandet här (det är ok eller, jag känner att jag vill veta, inte ifrågasätta?):

    "Ditt inlägg enligt nedan har plockats bort då det tolkas som provocerande och i strid mot medlemsvillkoren (§15. Olämplighet, uppseendeväckande och provokation). Man får inte posta inlägg för att medvetet förstöra eller provocera så att det uppstår onödiga påhopp osv.

    Du får därför en tillsägelse för det provocerande inlägget."'

    Då skrev jag till honom och frågade som sagt och fick till svar:
    "Tittade som hastigast på anmälan, det var en varning dvs det var tolkades provocerande och det är alltså inte alls tillåtet. Det var den sista meningen i ditt inlägg som gick över gränsen"

    Så vad fick jag, varning eller tillsägelse? Är det lika allvarligt?

  • My 2

    Bonanza: Väldigt oklart det där, jag väljer att säga påpekande istället för tillsägelse, men ja, den kategorin ger varning... (fast egentligen får inte kommentera enskilda ärenden)
    /my
    tjänstledig, strejkande moderator

  • Glass

    Va, strejkar ni? Vad händer? Här har man varit borta i några timmar och så händer allting!

  • ming

    Jag har en fråga!
    Strejkar ni allihopa eller är det bara RD?
    Är det en riktigt strejk?
    Vad händer med alla rapporter?
    Vad ska vi göra?
    AAaaahhh! Det blir ju kaos!

  • yohanna

    Så visst jag vet är det vi allihop som strejkar. Anmäl på, men så länge läget är som det e nu kommer vi inte ta tag i ärenden.
    Kaos? det tycker jag det varit rätt länge.
    / Moderator.

  • Glass

    Yohanna, varför strejkar nì? Det känns som att jag har missat allting.
    Har det hänt något? Länka gärna om ni har pratat om det i någonannanstans.

Svar på tråden Moderatortråden