• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • maja under eken

    Hej vänner!

    Här e en havande morsa som nyss återupplivats efter både hjärndöd o medvetslöshet o hjärnblödning o allt i midsommarhelgen. S*tans, j*vla idi*tkarl!

    Jag har lovat o svurit o printar här m ned mitt löfte så ni kan påminna mig om jag skulle glömma - ALDRIG mer en så stor fest ihop m min man här hemma hos oss!!!!!!

    Jag stod vid köksbänken fr morgon t kväll. Lite sporadiskt före 13 men sen var jag där nonstop förutom lite lunch, fika o middag. När jag vid 20-21 frågade om Skalman kunde ta befälet över potaissallad, sallad o såser t grillningen så sa han först ja. Men försvann o när jag gjort sallader o diverse ännu mer j*vla diskplock o sa t honom: skulle inte du göra sallader o detta? Så blir karln helt jävla rabiat o får en snedtändning o rasar ut mot mig m diverse otrevliga ord, trots en kompis närvaro.

    Mitt första löfte var att aldrig i h*lvete en fest där han, jag o snaps/starksprit e närvarande samtidigt. Jag smet 22,15 när Elvira skulle sövas. Jag somande ifrån allt som tur var. Fram t dess var allt väldigt trevligt o jag orkade bra hela tiden fram t potatissalladen. D trista var bara att jag inte han va så social o d kändes trist att mina kompisar blev tvugna att hjälpa till, eftersom jag stod där. Hade han gjort tillbehören t grillningen hade ju jag o alla tjejer kunnat sitta m gott samvete en stund.

    Dan efter får jag ingen ursäkt förräna jag frågar hur f*n han kan leva m sig själv efter sitt beteende o hur f*n han e funtad som inte ber om ursäkt så fort han bara kan när han vaknat. Då fick jag en ursäkt f att han blev så arg. Men inte f resten f han tyckte att jag gott kunde göra d jag var bra på när jag inte kan lyfta tunga möbler, riva altan o allt sånt tungt han gjort i veckan...
    1. ska jag be om ursäkt f att jag e gravid o inte ska göra såna saker!?
    2. vill han byta m mig o lulla runt i köket o göra sånt enkelt litet pill som o laga mat o greja i 8 timmar + va gravid?
    3. gravid lr inte. hur f*n kan d va rätt att jag ska missa en hel fest o stå låst vid köket, bara f att han har gjort så himla mkt dagarna innan!?

    D handlade om lite potatissallad, sallad o krafs. Jag hade fixat precis allt annat!

    Ååå, jag har varit så arg o jag e så arg. Fast vi e rätt sams nu, tror han iaf. Han e ute o fiskar en liten sväng borta i ån o jag fick en puss o en kram innan han åkte. Men f*n att d inte räcker. Man kan inte tycka som han gör, han har så jävla fel o e så korkad så jag blir galen!

    Skrev av mig lite... nu ska jag läsa tbax lite, verkar som om d skrivits en del - kul!

    kram kram


    Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

    Vad jag verkar gå runt o va arg på allt o alla...

    kompisen skickade ett förlåt-sms f sin snålhet dan efter o skylde på grav- hormoner vilket säkert stämde. så d e ur världen.

    GRATTIS Lovisa i efterskott o GRATTIS Joffe idag!! Hur många år blev d tro? Jag hade namnsdag igår, bara pappa som grattade {#lang_emotions_cry} 

    Undra om Babyproffsen här oxå har 500 rabatt, ska kolla. Tack cirkel!

    Men jag som var övertygad att Kun skulle va mamma innan helgen var över!! Jaja, värkarna kan ff hinna komma igång!! 70 min kvar!!

    Ne, måste knoppa. Nu börjar 3 v m jobb fr 7,30-15,30 o sen 2v m en timmes längre arbete o SEN semester!!

    Minna, jag vet va du menar men jag håller m cirkel om att vi vill höra om dig o ditt liv. Gillar ju dig you know!!

    kram alla o sov gott!


    Elvira - Livets Solstråle!
  • Joffe

    Vad ni har skrivit
    Ska skriva mer i morgon, nu ska jag försöka få sova en liten stund.

    Ett stort grattis till ytterligare en 2 åring och tack för grattis till mig 2+32, åren rullar på
    Jag o barnen har firat lite för oss själva, sambon har varit borta och jobbat hela lörd o söndag, åkte innan vi vaknade och kom hem när vi sov.
    Låg en lapp med ett grattis på + lite ord om hur underbar jag är + 2000 kr som jag kan köpa vad jag vill för.... vad kostar en uppblåsbar Kent tro?

    Maja... herregud vilken kväll, jag hade också fått krupp !

    Minna, jag tar det verkligen inte personligt men jag tycker verkligen du har att bidra med, det är ju inte meningen att vi "bara" ska prata om bebisarna, det händer ju så mycket med våra 2 åringar som är väldigt intressat att höra om.

    In i en biltvätt skulle aldrig L våga, han är en riktig liten fegis

    Kun, jag tippade att bebisen skulle komma i dag men jag har som vanligt fel, fast än är det inte för sent!

    På återseende

  • Joffe

    Hej igen.

    Vad gör ni om dagarna?
    Jag har funderat en del på vad alla gör tex om ni är inne en hel dag?
    Nu är det inte många dagar kvar innan förskolan stängs och då får man ju ha en del kul på lager.

    I dag har i alla fall Leon varit på förskolan, har haft det lite jobbigt igen med lämningarna, han har varit ledsen.
    Jag o Eddie var på BVC Hade en vik i dag och hon var kanon, hade gärna bytt till henne.
    Sen har vi inte gjort så mkt mera, handlade lite inför kalaset i helgen så jag slipper släpa på allt sista dagen

    Nu ska jag stoppa Leon i badet

  • Essi73

    Iiiinhooooopp !

    Joffe i det här fallet är det ju DU som har en massa på lager när det gäller att fördriva barnens tid! Men vad vi gör.. Boll är ju liksom så lugn så han går mest och skrotar bland sina leksaker. Mycket bra för oss är att ha en del tvätt på lager *s*. Boll roar sig med tättmasinen då, den snurrar och snurrar och snurrar... Lego, dammsugaren, en trasa som han - fan jag ids inte ens säga det här men - går och torkar med. Sen är han med på det jag gör, lagar mat, lullar med Luna osv. Böcker och Dora Utforskaren är också favoriter.
    Fint väder - ut på altanen, gung i hängmattan, lek i sandlådan, kratta gräset, lek med vatten.

  • Essi73

    *Irrar och förvirrar mig omkring*

    Cirkel, jag svarade aldrig på din fråga om barnflickan.
    Jo, det går bra, eller det gick bra igår. Boll hade tokroligt med henne! Förra veckan var ju svärmor här så då behövde barnflickan inte komma och Boll hade tokroligt med svärmor.

  • förväntan

    God morgon!!

    Essi, vad skönt att det funkat så bra med barnflickan. Hur känns det annars att vara själv. Tur också med super svärmor. Hur är saker och ting annars hos er?? Kul att se dig.

    Joffe, vi är nog mest ute. M leker inte så självständigt hemma utan det blir mest kläng. Ute är det mkt roligare och jag blir inte lika trött. SKönt att det är fint väder just nu, blir nog att bada idag efter dagis.

    Kun, hur har det gått när du pratat med förl?? Heja dig!!! Hoppas att du kommit igång.

    Maja, vad tråkigt att det blev bara kök och tråkigt mellan dig och skalman under midsommar.

    Nu ska jag göra lite nytta....

  • Essi73

    Förväntan hej! Skall vi kaffemostra på morgnarna snart igen?!
    Ja du hur det känns att vara själv. Jag känner mig stundtals som Supermummy som banne mig får allt att funka och ibland som MorsanSomBordeAnmälasTillBris. En salig blandning alltså.
    Jobbigast just nu är att Luna strular med maten on top av allt annat, då känns det ganska jobbigt just nu och att sitta här själv. Luna har gjort framsteg med att skrika mindre men de har inte upphört ännu.

    Maja!! Jag har läst allt du har skrivit och du.. ja, jag vet inte vad jag skall säga! Jag ser nog lite så där uppgiven ut och ler medkännande. Vilken Midsommar. Sen får jag ge dig cred för att du orkade fixa och dona för no way in hell att JAG hade orkat i det läget! Säg till om du behöver en påse lösrinnande bebisbajs att slänga på Skalman om han inte skärper sig så postar jag en omedelbart!

    Minna *s* aha det var först nyligen ni tog med Öki i en biltvätt? Jag baxade in mig och Boll på Juldagen då han var 7 månader - gick bra. Gick så bra att vi gjorde samma sak när han var drygt 1år och DÅ hände det där hemska som Öki upplevde, så samma här - det lär inte hända igen på ett tag

    Kuuuun, hur går det? Håller tummarna Och jag är GRÄSLIGT nyfiken på vad det är för en i din mage!!

  • förväntan

    Ja massa kaffe ska snart kunna intas. Är så tråkigt, har inte kunnat dricka kaffe på hela denna grav typ. Halsbränna och oro i kroppen. Vilka problem va?? Jag tror såklart du är supermorsan hela tiden, men förstår att du ibland tror du behöver anmälas. Så Luna accepterar inte sin plats som lillasyster och bara hänger med... Hoppas verkligen hon slutar skrika för mkt, det finns ju typ ingen mer psykisk plåga´.

  • Essi73

    Va åååh neeeej inte kunnat dricka kaffe ?? Jag kunde det inte heller fast det var i början, sen när jag kunde ville jag inte. Så kom Luna och hejja, konsumtionen slår i taket Beställde hem 2 kilo via mataffären.se här om dagen!

    Luna accepterar nog sin plats, jag tror snarare att hon inte accepterar att vara liten bebis. Du vet, liten kropp som inte klarar att gå, krypa osv osv. Envis till vansinne, ett humör utan dess like. Jag befarar en Bolls raka motsatts under kommande åren.

    Just nu har de INGET gemensamt som spädbarn, förutom skriken då. Boll åt mkt, Luna lite. Boll sov inte mkt, Luna sover mkt. Boll var tyst och eftertänksam, Luna tjattrar typ hela tiden när hon inte skriker. Boll stor, Luna liten. Boll ville vara i famnen hela tiden, Luna vill inte. Boll sov bredvid mig, Luna sover bäst för sig själv.
    Jag trodde faktiskt inte att 2 syskon kunde vara SÅ totalt olika till sättet som spädisar, men dessa 2 är beviset.

Svar på tråden Minnas XII