• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • cirkel

    Hoppas att Essi har haft det skönt hos frisören!

    Joffe: Blev det burkmat till middag?

    Här har vi haft besök av en familj med en 1-åring, en en 5-åring och 8-årig kille, som Emma beundrade till max! Han var så snäll mot henne och bla gungade henne. De hade så rolig allihop, det var skoj att se att de kan leka så bra trots åldersskillnaden.

    Lägger till Pess också

    JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Flicka 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan:Pojke 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung: 20/9
    Maja under eken: 25/9 tjej
    Pess: januari 2010

  • Betty2

    Roliga nyheter igen; GRATTIS förväntan! Underbart med en liten lillebror och att förlossningen gick så bra!

    Joffe: Tack för namnet/tipset! Får se till att åka dit och kika på kläder snart! Jag tror inte att jag har varit i den butiken sedan de bytte namn (och även klädmärken uppenbarligen). Fotvård låter bra förresten, det skulle jag oxå behöva.

    Ja vad mycket nostalgi med smakportioner o liknande. Här börjar det bli lite tråkigt med maten. Från att ha ätit ALLT (i stort sett) har killarna blivit mycket mer kräsna. Kändes inte så kul i dag när jag hade gjort en god (tyckte jag) pastasås, och J bara åt pasta + sallad, och A BARA sallad (inte ens pasta)... (De har även sina egenheter när det gäller grönsaker: A gillar paprika och J gillar tomat, och de vägrar helt att äta det andra av dessa två sorter.) Ok, A hade ätit många smörgåsar till mellanmål men ändå trist när ingen av dem ens vill smaka på pastasåsen. Andra som har upplevt samma utveckling i ätandet? Jag är inte alls orolig över att de äter för lite eller något sånt, men lite tråkigt när man anstränger sig och lagar mat (och köper dyra råvaror...) som man bara får kasta sedan... Burkmat har de förresten oxå helt tappat intresset för. Det har varit smidigt att ta till burkar till lunch hemma (eller när vi är iväg) eftersom vi så sällan lagar lunch till oss själva. (Middagsmaten däremot är alltid hemmalagad.) Men det funkar inte alls lika bra längre, utan vi har till sist fått acceptera att den enda burkmat A numera äter är lax (bra val iofs) och den enda som J äter är lasagne.

  • Betty2

    Kanske skall tillägga att de slipper äta burkmat med lax resp. lasagne till lunch VARJE dag nu under den 4 veckor långa semestern. I stället ser vi till att laga extra mycket till middag och så får de middagsrester till lunch med ett par dagars förskjutning. Blodpudding blir det säkert oxå någon dag för det älskar de (fortfarande).

  • Minna72

    Betty, jodå, här går det väldigt mycket i vågor. Vissa dagar äter Öki jättemycket, och av allt möjligt, andra dagar äter han som en mus (ganska ofta)... Känner igen frustrationen med mat man lagat som bara ratas.

  • Betty2

    Minna: Ja precis så är det här oxå. Något som går jättebra att äta en dag går inte alls nästa. Fast sedan har de vissa speciella saker de absolut inte äter heller (som de har kunnat äta förut), t ex har J helt slutat äta ärtor och petar bort alla ärtor som hamnar på hans tallrik.

  • Kun
    {#lang_emotions_baby}Åh så roligt!
    Grattis Förväntan!!!!
    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Joffe

    Hej

    Visst är det underbart med alla nytillskott och det är ju fler på g.
    Sen är det ju hur kul som helst med 2 åringarna som har en oerhörd levnadsglädje och det sprudlar av lycka i hela kroppen

    Cirkel, det blev pyttipanna Alla slapp burken

    Det där med mat kan man bli tokig på, just nu har Leon en period då han äter, han åt som mest då det var som varmast

    Jag har uppdaterat lite i mina kort-mappar (Eddie, Leon, syskon och försökt lägga in en video

  • Serendipity

    Jaha Rossy... Vem kommer först?

    JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm
    Öz Elias 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: Flicka 29/6 BF 12/6, vikt 3935 g, längd 52cm
    Förväntan:Pojke 6/7, BF 2/7, vikt 3730 g, längd 52 cm
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung: 20/9
    Maja under eken: 25/9 tjej
    Pess: januari 2010

  • JJ 75

    Grrr... Är så in i bomben trött, riktigt urtrött med dunkande huvudvärk och sprängade nackmuskler. Olivia har entrat v26fasen och det är en närhetsknarkare av rang som vi närt här hemma... Från halv fyra i morse har det varit bära, vagga, bära... och inte sova, hon har sovit lätt vid två tillfällen å 30 min under förmiddagen. Under natten äter hon också mycket oftare, men bara korta fuskätningar, så det är närhet framför energi hon är ute efter och när hon inte blir mätt så sover hon inte heller... Men här vid lunch åt hon faktiskt ordentligt och såg jag min chans till sömn, hon åt bra, somnade efter mycket om i bärselen och jag lyckades lägga ned henne i sängen - där ligger hon fortfarande - inget konstigt hon måste vara hur trött som helst...

    ...meeen vill då Julia samarbeta utifrån min superplan? Nopp, långa läggningsförsök där även stora tårar från fröken ingått har jag fått inse att det blev ingen sömn för mig... Lilla fröken j vill inte sova lunch idag, basta... Riktigt retligt att Olivia fortfarande sover då... typiskt Har redan börjat drömma om den tidiga läggning av j som detta måste innebära... Hoppas nästan o håller sig vaken resten av eftermiddagen sedan så det blir en trött dam ikväll igen...

    Annas vill jag också skicka stora kramar till förväntan - jättegrattis och ser fram emot att höra mera.

    ...och till Pess, satt hemma med gåshud och störtbölade igår när jag läste, jätteroligt, supergrattis!

Svar på tråden Minnas XII