• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • maja under eken

    God morgon, lr förmiddag lr vad d nu e..... Ingen mera kräk här men hon säger ofta att hon har ont i ryggen, blir lite orolig faktiskt. Först trodde jag hon apade efter sin höggravida mamma lr pappa m sin krångliga rygg. Men hon börjar nästan gråta ibland när hon tar sig för ryggen. O när hon vaknade mitt i natten saq hon att hon hade ont i ryggen. Fast d kan ju va magen som gör ont, tarmarna sitter ju lite överallt så d kanske e d som e problemet. Jag skulle avvakta o se enl ssk på 1177.

    Kl 3 vaknade hon o ropade på mig, la sig ner en stund men ropade strax igen när hon inte somnade om. Så 3,45 satt vi o kollade på Emil o hon tjattrade o höll låda. Jag slumrade in vid 5,30 lr nåt sen kom hon o kröp upp hos mig kl 6 o somnade så gott. Sen sov vi sked t 7,20 då var d min rygg o göra ont.

    Jag e som ett kryss idag! Jisses va trött jag e, ska man bli van vid d här snart igen!? upp o amma femtielva gånger per natt... Överdos m hormoner önskas t dess!!

    Ska va hos BM kl 10 o sen hämta Skalman vid 11-11,30 inne i stan, känns som världens projekt!

    Fan va skönt att så mkt blev tvättat o städat igår!!

    Jag har sånt överskott m självömkan ser jag så empati behövs inte

    Kram på er!!


    Elvira - Livets Solstråle!
  • Rossy

    Maja det är jobbigt att vara gravid med tvåan! Så det så! Här har du lite empati .

    Jag hinner vara på fl typ 5-10 minuter om dagen. Det går i ett här sedan P började jobba. Nu är Tim på inskolning på nya förskolan och jag har två timmar "egentid" med Dennis som bestämt sig för att sova lite . Ska bli skönt när Tim får sina sex timmar per dag att leka av sig på fs.

    Det går bra med Tim sedan D kom. Lite mer mammig OCH pappig har han blivit och vill ständigt vara hos den som håller i D. Vi gör vårt bästa att uppmärksamma Tim men ibland måste han också förstå att ge plats åt lillebror.

    Trevligt (eller trevligt och trevligt, öh) att höra om L och L som också är/varit kräkisar. Drygt som sjutton är det. Men så länge de går upp i vikt (och sköter lilla maggen) så oroar jag mig inte.

    Och nu vaknade min lille. Så var egentiden över......

  • cirkel

    Maja: Vad skönt att Elvira inte har spytt mer.

    Emma vaknade i förrgår kväll, grät och sa att hon hade ont i rumpan, sedan i snippan. Men när T sedan väckte henne för att kolla om det var springmask (på order från mig) sa hon att hon hade ont i tänderna.
    Sen har hon iaf inte sagt ngt mer, men orolig blev jag...

    Sen är jag glad, för jag har gått ner ½ kg sen i måndags, bara genom att skriva upp vad jag äter!

  • Pess

    Maja, ni kanske ska lämna ett kissprov från Elvira på VC? Det är ju väldigt vanligt med UVI hos småtjejer och som även kan vandra upp i njurarna = ont i ryggen.

  • Pess

    Mitt största problem just nu är att jag är så sugen på brie att jag till och med köpt hem en stor bit (!) Vad säger man??

    Planerar dock att slänga på en rejäl bit på en macka som får in i ugnen en stund. Inte samma, men så nära jag kan komma iaf.

    (Sådana problem bråttas jag med )

  • Nafrung

    Maja, jag tänkte liksom Pess på uvi, kan vara värt en koll om stackars Viran har så ont.

    På tal om talet, så ville ju inte T prata typ alls förrän i våras, men nu pratas det oavbrutet. Så helt plötsligt så kom det igång. Inget att oroa sig för alls sa vår läkare, när jag frågade.

    T har börjat dunka huvudet i oss föräldrar, så att det gör ont både på honom och oss... Lite jobbigt, men antar att det är nån typ av protestbeteende. Nån som känner igen sig?

    Ess, synd på bilderna på nya huset, men kanske kommer vi till er region nån gång och hälsar på. Sen så kanske du tar bilder när du inreder nya drömkåken. Tvivlar inte på att det blir fint. Maja, vill också gärna se era husuppfräschningar!!

  • Pess

    Naffe, L är en riktigt våldsam liten dam numera. Slåss rätt så friskt (och skrattar gärna åt det oxå ) Extra kul är det ju när vi blir arga och säger ifrån på skarpen. Vad göra? M och jag ser ibland ut som vi är kattägare istället för hundägare i ansiktet (klösmärken)

  • Pess

    Fast det är BARA mot oss två. Så ja, jag antar att det är någon form av trots. De trotsar ju bara dem de är riktigt trygga med. På dagis känner de inte alls igen beteendet, där är hon from som ett lamm (nåja)

Svar på tråden minnas xiii