• Skehamn2010

    Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

    Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

    Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

    Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

    Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • Virriga Vera
    rednose skrev 2010-01-16 18:17:25 följande:
    Ja, och så fick du äkta Schäfer att ha runt huvet oxå! Najs!
    En äkta Canada Goose har inte hundpäls det är kopiorna som har det.
  • Kickanwiden

    Ja jag har köpt dyra kläder... men även billiga.
    Men min vinterjacka är från Klättermusen och priset var 10 001:- jag älskar den och den var värd varenda krona..
    Den är helt klart varmare än min peak som kostade hälften.. Men framförallt är den snygg och jag kommer att ha den många säsonger..

  • Virriga Vera

    När det gäller Mckläder så är det milsvid skillnad i kvalité på dyra och billiga kläder. Det syns kankse inte vid 1:a anblicken, men märks ganska snart när du börjar använda det. Har du otur kan du mista livet om du köper kläder av dålig kvalité.

  • Samsmamma

    herregud varför bry sig om vad andra köper för kläder? Ingen tvingar dig att köpa märkeskläder om du inte vill, men om andra vill det, vad gör det dig?

  • Fru U

    Ang smink. Oavsett om sminket är dyrt eller billigt så kan det vara skit, dvs skit för just dig. Ett pris är inte avgörande för om just den sminkprodukten eller hudvårdsprodukten fungerar just för dig.

    Vad man ger för kläder är upp till var och en så länge man har råd. Förstår inte detta behov att lägga sig i hur andra lever.


    Svaren bor i hjärtat
  • Grönsåpa

    TS, nu har verkligen lyckats bevisa att du pratar om två saker du inte har någon aning om, kvalité´och genus.

    Vad blir nästa ämne tro?

  • Grönsåpa
    Virriga Vera skrev 2010-01-16 18:25:38 följande:
    En äkta Canada Goose har inte hundpäls det är kopiorna som har det.
    precis.
  • slangbella

    Jag köper inte märkeskläder och jag har egentligen inga åsikter om hur andra gör, var och en lägger sina pengar på vad de vill, men inte sjutton behöver man väl köpa en jacka för 10000 för vardagsbruk för att hålla sig varm i Sverige!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru U
    slangbella skrev 2010-01-16 18:52:03 följande:
    Jag köper inte märkeskläder och jag har egentligen inga åsikter om hur andra gör, var och en lägger sina pengar på vad de vill, men inte sjutton behöver man väl köpa en jacka för 10000 för vardagsbruk för att hålla sig varm i Sverige!
    Bor du där det kan bli minus 30 eller värre?
    Svaren bor i hjärtat
  • Grönsåpa
    slangbella skrev 2010-01-16 18:52:03 följande:
    Jag köper inte märkeskläder och jag har egentligen inga åsikter om hur andra gör, var och en lägger sina pengar på vad de vill, men inte sjutton behöver man väl köpa en jacka för 10000 för vardagsbruk för att hålla sig varm i Sverige!
    Inte 10.000 men gärna för 5000. Här har vi haft -30 i en månad så visst behövs det varma jackor även i Sverige.
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?