• melina80

    BF Oktober 2010 efter IVF

    JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??


    Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

    natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

    Ewa: Ingen bebis ännu alltså  Jag köpte mitt te i en vanlig teaffär. Men det finns kanske i hälsokostaffärer också, ingen aning faktiskt. Jag får göra avkok på bladen, så får det dra 6-9 minuter. Sen kan man drickadet.
    Haha, vi skrämmer upp våra stackars män med våra kurer och färdknäppar

    Nu ska jag slänga mig i soffan. Ska bara hänga lite tvätt först. Ha en skön kväll!


    ~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • ElsaT

    Ewa: Synd det var falskt alarm!

    Är rätt blött i trosorna här med, tror det är tunna flytningarObestämd. Kör Tena trosskydd för ibland är det urin med då jag ska resa mig ur säng eller soffa, är väldigt kissnödig och bebis trycker på... Försöker komma ihåg knipövningar... Kanske bäst att höra med BM på måndag ändå så det inte är FV? Men är det verkligen farligt om man läcker så lite? Det produceras ju nytt hela tiden eller är det för infektionsrisken?

    Dom hade inga hallonblad på hälsokosten i dag heller. Har beställt på nätet nu, kan det hjälpa läkningen efteråt är det ju toppen.

    Ha det gott tjejjer!

  • Jelina068

    Jag har köpt lösviktste i en sån där kaffe/te butik, på hälsokosten (där jag varit) har dom bara påste och det innehåller inte så mycket hallonblad. Men som jag sa tidigare så blandar jag båda téerna då jag inte tycker om smaken direkt av lösviktstéet.

    Ewa, vad synd att det stanna av, men det kanske kommer igång inatt istället.
    Imorgon är ju ändå den allra bästa dagen på året att fylla år på, tycker jag. Fyller 35år imorgon och jag hade tyckt det skulle vara roligt att få en bebis i present, men det lär ju inte hända.

    Elsa, bara blött? inga värkar av nåt slag?

  • ElsaT

    Jelina: Nä inga värkar, lite ilningar bara och sammandragningar. Är inte jätteblött men får byta trosskydd ett par ggr om dagen...

  • Mrs Sara

    Jelina: Grattis på födelsedagen! Vad häftigt om det skulle bli bebis idag på din födelsedag Min lillebror är född på min födelsedag så han fick jag i 9 års present Imorgon fyller min gubbe år och jag har tidigare drömt att våran bebis föddes på hans födelsedag så jag hoppas att det stämmer.

    Ewa: Tråkigt att det var falskt alarm


    Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

    Jelina: Grattis!!!
    ElsaT: Jag får också byta trosskydd ett par gånger per dag pga flytningar.

    Ja tyvärr falskt alarm igår. Kompisar och släkt har redan börjat fråga "om jag känner nåt".....herregud....jag har ju inte gått över en dag än. Flört    Men jag förstår ju att alla är lika spända. 

  • ElsaT

    Grattis Jelina!


    Min mamma fyller år på måndag, värst vad det blev många födelsedagar de här närmsta dagarna!

  • IdaVi

    Elsa: Jag läckte ju fostervatten sist och då vill dom göra en kontroll iaf. Det fylls ju på hela tiden, men det beror på infektionsrisken. Om de upptäcker att det är fv man läcker brukar de sätta igång förlossningen om inget hänt på 2-3 dagar. Men det kanske varierar från landsting till landsting?!

    Jelina: Hipp hipp hurra på din födelsedag! Skål Hoppas du får en fin dag! Ingen bebis förresten?

    Apropå att föda på folks födelsedagar så vore det ju otroligt om jag föder på torsdag. Då fyller ju vår dotter 2 år! VIlken tajming det vore!


    ~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068

    Tack ska ni ha.
    Oktober är den månad då vi är många som fyller år. På onsdag t.ex fyller barnens yngsta farbror och äldsta kusin år, han blev farbror på sin 1-års dag
    Födelsedagar som är kvar i oktober som bebis kan träffa är den 20,22,29 och 31, den 31:de fyller lillan 2 år och det är ju bara 6 dagar efter den här bebisens BF, så vi får se.
    Idag tror jag tyvärr inte på att det kommer någon bebis här, det skulle nog vara ett mirakel.

  • ElsaT

    Inne på kvällens andra mugg hallonbladste, får se om det händer saker nu dåDrömmer! Beställde från Re Fresh i går em och kunde hämta det redan i dag på em!!! Vilken service!!
    Tycker det är riktigt gott faktiskt. Fick koka tio min, gjorde till 2 muggar på en gång och värmde upp nu igen till mugg nr 2.
    Haft rätt mkt sammandragningar i dag redan innan te't. Har krampkänningar som drar ut i baksidan av låren med, är stel å tung, bebis kom ut NU!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF