• Dallis

    Cerclage?

    Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

  • Svar på tråden Cerclage?
  • Dallis
    Tigerkaka: STORT GRATTIS!! Vad skönt att allt har gått bra! Tänk vad ett litet snöre kan åstadkomma :)

    Idag är det dagen D! Ska snart sätta oss i bilen för färd ner till Lund och cerklageklipp. Känns så sjukt overkligt.
    Jag hoppas att jag kan få lustgas, så det blir mindre smärtsamt..

    To be continued ;)
  • Thalis
    Dallis skrev 2010-10-18 12:55:03 följande:
    Tigerkaka: STORT GRATTIS!! Vad skönt att allt har gått bra! Tänk vad ett litet snöre kan åstadkomma :)

    Idag är det dagen D! Ska snart sätta oss i bilen för färd ner till Lund och cerklageklipp. Känns så sjukt overkligt.
    Jag hoppas att jag kan få lustgas, så det blir mindre smärtsamt..

    To be continued ;)
    Tjohoooooooooooooo!!
    Lycka till, det kommer att gå kanon!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Dallis skrev 2010-10-18 12:55:03 följande:
    Tigerkaka: STORT GRATTIS!! Vad skönt att allt har gått bra! Tänk vad ett litet snöre kan åstadkomma :)

    Idag är det dagen D! Ska snart sätta oss i bilen för färd ner till Lund och cerklageklipp. Känns så sjukt overkligt.
    Jag hoppas att jag kan få lustgas, så det blir mindre smärtsamt..

    To be continued ;)
    Åååååå så spännande!!! Lycka till!!! Kanske ni kommer hem först om några dagar med en liten
  • Lanie
    Dallis skrev 2010-10-18 12:55:03 följande:
    Tigerkaka: STORT GRATTIS!! Vad skönt att allt har gått bra! Tänk vad ett litet snöre kan åstadkomma :)

    Idag är det dagen D! Ska snart sätta oss i bilen för färd ner till Lund och cerklageklipp. Känns så sjukt overkligt.
    Jag hoppas att jag kan få lustgas, så det blir mindre smärtsamt..

    To be continued ;)
    Lycka till!
  • Grazila
    tigerkaka skrev 2010-10-18 10:29:24 följande:
    hej på er !

    nu är han här. tog bort cerklaget i vecka 36+6 och han kom i vecka 38+1 =D
    vattnet gick på morronen efter en vecka av riktigt med ont i underlivet kunde knappt resa mig , stå eller gå :).
    från vattnet gick tills han var ute tog de lite mer än 4:a timmar. så tjoff sa de ! hann bara me lustgas, vilket funkade ok.
    han vägde 3515g o var 50cm lång, en lagom plutt. föddes den 13:e oktober, så idag är han 5dgr gammal.

    känns helt sjukt att ha en liten nu , det har varit som ni skriver att man har svårt att tro att man till slut ska få sitt lilla pyre.
    har ju två små änglar sen tidigare.

    men nu när allt gick bra så är man helt salig o hög på lyckohormoner Skrattande.
    hade oroat mig jättemycket innan att jag skulle gå övertiden, det hade ju liksom varit typiskt...

    när dom tog bort cerklaget så sa drn att det visst hade hjälpt även fast det
    inte satt fast alls som det skulle. bevisligen då han kom en vecka efter ungefär. cerklage borttaget var ingen rolig historia men nu är de över för denna gången. ingen bedövning ingenting, dom tappade saxen på golvet å de fanns ingen annan så dom fick springa o leta efter en ny , när man låg där uppbänd o ja inge roligt men vad gör de nu haha.

    hur är de med er alla andra? hoppas allt e fint, ska läsa i kapp senare.
    har haft lite problem med mjölken , men hoppas att den ska komma i gång snart.
    nån som har ngt tips angående amning o sånt? har fått låna en pump för att stimulera i gång det bättre.

    kramar till er alla !

    superlycklig e man Tyst!
    GRATTIS!!! Vad underbart att det gått så bra efter all dramatik. {#emotions_dlg.flower} Kraam!
  • TikTok

    Dallis: Åh va spännande! Berätta gärna hur det kändes & hur det gick till med klippet. :)

  • Schäfer

    RUL idag som gick bra, men blev flyttad två dagar. Men huvudsaken var ju såklart att allt såg bra ut

  • MagdaA

    undrar hur det går för Dallis?

    Schäfer: skönt att allt såg bra ut. Jag blev också flyttad 2 dagar, fast åt det "bättre" hållet. sen på UL förra veckan såg han ut att va ännu lite större än vad som var beräknat för veckan, men det är ju bara ett plus. Var samma sak med ALex minns jag, har var också lite större.


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-10-19 16:31:03 följande:
    undrar hur det går för Dallis?

    Schäfer: skönt att allt såg bra ut. Jag blev också flyttad 2 dagar, fast åt det "bättre" hållet. sen på UL förra veckan såg han ut att va ännu lite större än vad som var beräknat för veckan, men det är ju bara ett plus. Var samma sak med ALex minns jag, har var också lite större.
    I alla mina andra graviditeter har jag blivit flyttad åt andra hållet - dvs större än beräknat. Och Ebba låg på plus på tillväxtultraljudet... Men det blir nog bra det här också
  • SaraDK

    Dallis: Grattis! Spännande att höra hur det gick...

    Min insättning av cerklage närmar sig. På måndag smäller det...
    Är lite nervös, men tycker mest att det ska bli skönt att få det gjort!
    Känner man av att cerklaget sitter där hela tiden, eller? Vet att det varierar, men ungefär hur länge tror ni att jag kan räkna med att ha ont och få sitta hemma efter? Hur är det med värktabletter, tar man det i några dagar eller? Har köpt biljetter till Spamalot till mig o mannen (6 dagar efter op) för att fira hans födelsedag...

Svar på tråden Cerclage?