• tjötas

    Kristna se hit! (Del 20)

    Kristna se hit(del 20)!  
    Många trådar har det blivit..här kommer den 20:e!

    Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.

    Tack för att du respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

    Förra tråden:
     
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m49911872.html

  • Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)
  • hemlig mamma
    tjötas skrev 2010-05-21 08:53:16 följande:
    Förlåt!! JAg har glömt både att svara dig och fråga min man... Mår illa och är trött och får skylla på knäpphjärna . Men det har löst sig nu då? Annars kan jag kolla. Och gästrum har vi här med, om det kniper . Kanske ses vi i alla fall?!
    Det  har ordnat sig som sagt. Vi ska vara där må - to: Jag inboxar dig.
  • Mrs Charles

    Var kan man kolla upp vad för kristna evenemang som är på G i sommar?

  • tjötas
    TanjaS skrev 2010-05-25 07:16:43 följande:
    Inte varit inne på länge...Men tänkte på er ibland... Min pappa fick en stroke här i torsdags. Han bor 100 mil ifrån mig. Det var jag som upptäckte de då jag ringde bara allmänt och han sluddrade som om han vore full och hade svår rörlighet på höger sida. En massa telefonsamtal och hans syster som bor i samma stad som han hjälpte honom att övertala han att komma till sjukhus. Han får gå hem på Onsdag men klart man är oroad för han då han bor ensam på en gård 3 km från stan. Jag själv är sorgsen. Det var länge sen jag kände de så här... Jag gör en massa saker för min grundfamilj och för min familj och de är precis som ingen uppskattar mig. Ja de kanske säger de i ord någon gång typ lilla Tack! (för maten) men all ära får andra. Ja jag vet att de är okristligt att man ska ta åt sig äran själv men de är klart att jag blir ledsen om jag gett förslag och någon annan får allt tack! Jag går i fotspår som inte är bra för mig och jag kan inte förändra det. Varför? man kan väl alltid ändra. Jo men då får jag ge upp heltid med min son. De vill jag verkligen INTE. Detta familjeliv hämmar mig. Jag pratar då om min andliga utveckling. När jag är ensam hemma med min son har jag mer harmoni än när min karl och bonusbarn är hemma... Ja ja de är väl bara att kämpa på...
    Tanja, jag förstår att det är tufft!! Och även om allt går att förändra så är det inte gjort i en handvändning. Jag hoppas att du finner en lösning tillsammans med Gud, jag vet tyvärr inte vad jag ska säga, hur jag ska råda dig. Men jag ber för dig, och för alla i tråden!
  • hemlig mamma

    I dag predikade jag. Själv kände jag mig inte så förberedd som ajg skulle vilja vara, alltså med fördjupning och så. Eftersom ajg gjorde det ideellt och vi har en liten lägenhet så är det svårare med en liten skrutta. Men min man sa att du får ju lita på att den Helige Ande lett dig. De som var där tyckte den var väldigt bra. En sa tom att den borde du ta igen för att det var så få där . Så det är ett tacksägelseämne.

  • hemlig mamma

    Måste bara få berätta vad vår skrutta gjorde i dag . Min man låg på soffan och nästan somnade. Jag behövde gå in i köket och stänga dörren så jag sa till henne: Gå till soffan och väck pappa, han sover.
    Hon kryper genast i väg in till vårt sovrum. Först tänker jag inte så mycket på det. Jag trodde itne hon förstod än ett sådant uppdrag, jag har försökt tidigare. Iaf går hon direkt till hans säng - men där ligger inte pappa. Hon vänder sig förvånat om och tittar på mig. Jag blev alldeles "rörd" och stolt. Hon hade förstått min uppmaning. Jag föröskte förklara för henne och bar henne till soffan för att väcka pappa (alltså min man).
    Hon är 14 månader och det märks att hon förstår mer och mer.

  • Michelle Ö

    Hej! Kikar in här! Är kristen och bor i Lindesberg utanför örebro... Väntar barn nr 3! Verkar vara en trevlig kristen tråd! Någon som ska till Torpkonferensen i sommar?

  • tjötas

    Förnöjsam: Gulligt!

    Michelle Ö: Välkommen! Ska inte till Torp, har faktiskt aldrig varit där. Däremot bor jag i Mullsjö så det blir ju mycket Nyhemskonferens för oss .

  • Michelle Ö

    Betania: då förstår jag att du åker dit! Nyhem var längesen jag var till.... 2001 sist tror jag! Vad brukar ni prata om och diskutera, be om i denna tråd?

  • tjötas
    Michelle Ö skrev 2010-06-02 11:48:17 följande:
    Betania: då förstår jag att du åker dit! Nyhem var längesen jag var till.... 2001 sist tror jag! Vad brukar ni prata om och diskutera, be om i denna tråd?
    Allt som faller oss in... Ibland behöver man förbön för något, ibland vill man dela med sig av nåt tacksägelseämne. Ibland vill man bara berätta nåt trevligt . Det finns inga regler, förutom att vi brukar be "tillfälliga besökare" som har diskussions-frågor om kristen tro att skapa separata trådar för det som vi kan besöka och svara i. Vi vill inte att denna tråden ska bli en "försvars-tråd". Ibland diskuterar vi dock saker internt. Typ. Nån annan får säga till om jag beskriver konstigt!
Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)