• Anonym

    vår dotter dog

    Känner mest att jag behöver skriva av mig lite. Vi förlorade vår 3 3 1/2 åriga dotter för ett tag sedan. Det var en morgon som alla andra och jag skulle gå in och väcka henne inför dagis. Ser att hon ligger lugnt under sitt täcke och smeker henne lätt över håret, för det var så jag brukade väcka henne. När hon inte reagerar drar jag av täcket. Lakanet är blött, och jag suckar för mig själv, jaha nu har hon kissat i sängen. När jag tittar på henne ser jag att hon är blå. Slänger mig på telefonen och ringer SOS som skickar ambulansen. Ambulansen kommer men det finns inget att göra, allt är försent. Försent för min älskade tjej!! :( Saknar henne så...

    Allt kaos som följt efteråt, jag fattar knappt att jag tagit mig så här långt. Det blir inte lättare, det känns som en sten i bröstet nästan hela tiden. Hur ska jag orka?! Svaret är att jag måste för vårt andra barns skull.

  • Svar på tråden vår dotter dog
  • Lingonflickan
    Anonym (ledsen) skrev 2010-06-16 20:45:16 följande:
    Vi har fortfarande inte fått några svar. Så vi vet inte varför hon dog än. Har varit vid graven idag och "pratat" med henne en lång stund, förklarat att jag älskar henne för alltid.
    Stor varm KRAM!!
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Aaglars
    Anonym (ledsen) skrev 2010-06-16 20:45:16 följande:
    Vi har fortfarande inte fått några svar. Så vi vet inte varför hon dog än. Har varit vid graven idag och "pratat" med henne en lång stund, förklarat att jag älskar henne för alltid.
    Tankar och kramar till dig/er.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (undrande) skrev 2010-06-16 22:05:37 följande:
    En mycket stor styrkekram till er alla!!! Beklagar er sorg djupt! Hoppas ni får svar på vad som hände snart...en liten fråga, när fick hon sin senaste vaccination?
    hon vaccinerades ett halvår innan hon gick bort för svininfluensan.
  • Katarina m Leon o Matteo

    Hon lyssnade säkert på dig och vet hur mycket du älskar henne! Vill du berätta lite om henne? Alltså mest för att minnas henne, vad gillade hon att göra, när skrattade hon som mest, vad fick henne att protestera sig blå? Jag tycker att det hela är så sorgligt och ända sedan jag läste ditt inlägg för första gången så bär jag med mig denna händelse och tänker på din dotter och er familj då och då om dagarna. När och om du vill skriva lite för att få ur dig allt, ilska, frustration och minnen, så vill jag gärna läsa så att minnet av henne få kännas ljust. Usch, det är så svårt att skriva utan att det blir fel. Jag känner med dig så oerhört och vill bara uttycka detta på något vis! Många kramar till dig!!

  • Aaglars
    Katarina m Leon o Matteo skrev 2010-06-17 23:52:27 följande:
    Hon lyssnade säkert på dig och vet hur mycket du älskar henne! Vill du berätta lite om henne? Alltså mest för att minnas henne, vad gillade hon att göra, när skrattade hon som mest, vad fick henne att protestera sig blå? Jag tycker att det hela är så sorgligt och ända sedan jag läste ditt inlägg för första gången så bär jag med mig denna händelse och tänker på din dotter och er familj då och då om dagarna. När och om du vill skriva lite för att få ur dig allt, ilska, frustration och minnen, så vill jag gärna läsa så att minnet av henne få kännas ljust. Usch, det är så svårt att skriva utan att det blir fel. Jag känner med dig så oerhört och vill bara uttycka detta på något vis! Många kramar till dig!!
    Så fint skrivet. Och jag kan bara instämma att även jag ofta tänker på dig, din dotter och övriga familj.
  • jennyc

    har följt tråden men inte orkat skriva tidigare...mist min son för ett par veckor sen och är mitt uppe i sorgen precis som du.

    Vill ändå skicka en styrkekram av de som finns kvar av mig. du får mer än gärna inboxa om du vill prata.

    Finns fina änglarum där vi samlas och pratar...där inget är konstigt och allt är accepterat. Välkommen in när du orkar och vill

  • Aaglars
    jennyc skrev 2010-06-20 17:11:36 följande:
    har följt tråden men inte orkat skriva tidigare...mist min son för ett par veckor sen och är mitt uppe i sorgen precis som du.

    Vill ändå skicka en styrkekram av de som finns kvar av mig. du får mer än gärna inboxa om du vill prata.

    Finns fina änglarum där vi samlas och pratar...där inget är konstigt och allt är accepterat. Välkommen in när du orkar och vill
    Beklagar från hela mitt hjärta!
  • Mamma till Fem döttrar
    jennyc skrev 2010-06-20 17:11:36 följande:
    har följt tråden men inte orkat skriva tidigare...mist min son för ett par veckor sen och är mitt uppe i sorgen precis som du.

    Vill ändå skicka en styrkekram av de som finns kvar av mig. du får mer än gärna inboxa om du vill prata.

    Finns fina änglarum där vi samlas och pratar...där inget är konstigt och allt är accepterat. Välkommen in när du orkar och vill
    Uscch så sorgligt!! Beklagar sorgen!! Varma kramar!!
  • Anonym (Minna)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-06-17 23:29:13 följande:
    hon vaccinerades ett halvår innan hon gick bort för svininfluensan.
    De skulle säkert aldrig erkännna att det var det som var orsaken ifall det var det.

    Vaccinet kan slå ut kroppens egna försvar och jag hoppas ni får svar på vad det berodde på.
  • Ylwis
    Anonym skrev 2010-06-12 19:08:01 följande:
    PSD, kan ske ända upp till 15 års ålder??? va??? Det heter ju Plötslig Spädbarns Död. Då handlar det väl bara om Spädbarn. Sorry om det blev OT
    PSD är inte bara spädbarn! detta kan visst ske upp i åldrarna. känner en som förlorade sin son vid 3 års ålder och  enligt läkarna var det PSD. Vilket sätt mot TS att bete sig så!
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden vår dotter dog