• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Ankan1280

    Teecee jag förstår precis hur du känner dig. Man är ju i den åldern när alla runt omkring en börjar bilda familj...eller är inne på barn nr 2. Och det blir lite som en slag i magen varje gång någon ny blir gravid...visst är man glad för deras skull men samtidigt blir man väldigt ledsen och arg för att man inte själv kan lyckas. Så jag tycker inte alls att du är hemsk...i så fall är jag också det! Glad Men en vacker dag är det VÅR tur!! Kämpa på! Kramar till dig.

  • Teecee

    Tack snälla Millan14 och Ankan8012. Det är så skönt att ha det här forumet och alla människor som förstår vad man går igenom. Kramar till er!


    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • TurkiskPeppar

    Grattis Millan!!

    Teecee: Håller med alla här om att du inte är hemsk! Tror vi alla här inne har känt sådär vid ett eller flera tillfällen. Livet är verkligen orättvist och man har all rätt att känna att det är orättvist när det är det!! Jag var nog som du när vi kämpade för att bli gravida... vissa graviditeter kunde jag ta med ro, medan vissa andra verkligen gjorde ont. Berodde så mycket på vem som blev gravid, när det hände och hur det gick till. Tillåt dig att vara ledsen, men kämpa vidare. det kommer bli din tur!! Kramar

  • StorLängtanEfterLiten

    Kruxis och Millan: Ååh vad underbart, stort grattis! Ni ger oss hoppSkrattande

    Bdmc och Ankan812: Äntligen ruvare! Håller tummarna stenhårt för att de små liven vill stanna och fortsätta utvecklas hos er.

    Teecee: Du är inte alls hemsk. Jag har känt så många gånger. Träffar bl.a ett tjejgäng ungefär varannan månad och senaste året har 5 av 8 fått barn, nr.1 eller 2 och jag har inte orkat gå alla gånger..... speciellt när man är mitt uppe i behandlingen eller efter ett nederlag. Barnlöshet för verkligen med sig många känslor - sorg, besvikelse, avundsjuka, ilska, bitterhet och jag tror att vi måste tillåta oss att få känna så och lyssna på kroppen för att orka ta oss igenom detta. Så kämpa på, vi ska lyckas! Stor KRAM till dig!

  • saramariasofia

    Teecee: jag förstår precis vad du menar. Har varit i liknande situation själv. Det är så jobbigt när vännerna berättar att de är gravida. Man får en klump i halsen .
    Var och varannan vecka har arbetskamraterna bakat kakor för att de har blivit morförräldrar. allt sånt är mkt jobbigt att ta. Det känns bra att har detta forumet att dela sina tankar med.

    Millan: Grattis!

    hoppas det blir min tur snart...

  • saramariasofia

    Vi får inte sluta kämpa, det skall snart bli allas vår tur!

  • StorLängtanEfterLiten
    Själv har jag varit på ÄP idag. Gick mycket bättre än sist, då det gjorde jätteont när de satte bedövningssprutan. Idag kändes det knappt alls. Fick ut 11 ägg, känns bra. Det är verkligen fantastisk personal. Det var Margareta som var läkare idag och fantastiska underbara Hanna som var sjuksköterska.  Helt slut efteråt, sov hela vägen hem i bilen och har sen sovit nästan hela dagen. Så nu blir det en nervös väntan för att se om det blir några befruktade till imorgon........
  • saramariasofia

    Hoppas det blir många befruktade ägg StorLängtanEfterLiten.
    Visst är hon underbar sjuksköterskan Hanna!

  • Teecee

    Skönt med all uppmuntran och att läsa om era tankar.  Jag håller tummarna för oss alla. Det ÄR vår tur nu!


    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • bdmc

    teecee: du är inte det minsta hemsk. jag förstår precis dina känslor och tankar om att inte vilja gå på träffen. i veckan fick jag veta att en tjej som är på babycafeet ska ha barn i vår. deras son blir ett år på måndag och vi ska dit på kalas på söndag. då började jag tänka om jag ens ville gå dit. vi gör vårt tredje syskonförsök nu och vill verkligen bli gravid. och så känns det som att alla andra (ej barnlösa som har svårt att bli gravida) blir gravida hela tiden.

    storlängtanefterliten: skönt att det inte gjorde lika ont idag. och härligt med 11 ägg. håller tummarna!!!
    hade margareta (och hanna) på både ÄP och ET. helt underbara!!!  det gör så mycket att man känner att de faktiskt bryr sig!!!

    Milan: Grattis till graviditeten!!!!

Svar på tråden RMC Malmö del 14